Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Hei.Dette er ikkje en påstand fra meg, men et spm.Er det de samme folka som er litt negative sånn generelt som ikkje liker 17.mai? Eg er en veldig sprudlende og glad person og eg elsker 17 mai (elsker også jul, høst, sommer, vår, familieselskap, barneselskap osv.) Anonymous poster hash: 4c50b...247
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Hehe - det kan du ha rett i! Jeg synes veldig mange har veldig sterke meninger om både dette og hint og da ofte i negativ form. Hva med å se litt positivt på ting! De som er negative til 17.mai-feiring er historieløse og ignorante.... Se hva som skjer i andre kroker av verden hvor folk kjemper for sin frihet og selvstendighet. Behøver ikke reise så veldig langt for å se det. Anonymous poster hash: 34543...888
sug lut Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Det er i hvert fall erfaringsmessig de samme som klager på stress når vi andre gleder oss til syttendemai, sutrer at "jaja, nå går det mot høst igjen" når vi feirer st. hans, klager på været uansett varmt/kaldt/snø/ikkesnø/regn/sol, og på at "denna julestria er jo bare stress og mas". Det burde vært skuddpremie på klagerne, faktisk.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 nei, jeg ser lyst på det meste. Jeg gleder meg over hver årstid og til hver høytid. Men akkurat 17. mai følger det med endel arbeid, så det er pes.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Ser også lyst på det meste. Er livsglad og sprrdlende og elsker å få folk til å le. Digger Norges historien og finner den meget interessant. Er bare ungdomsminner og bitre foreldre som har smitta meg når det kommer til spesielt 17. Mai. Men så hater jeg dagen i morgen, jul og min egen bursdag og da.Og som nr. 2# sa her inne;"De som er negative til 17.mai-feiring er historieløse og ignorante", døm ikke før du vet fakta, og hva med å heller: "Hva med å se litt positivt på ting!" UUuuh Anonymous poster hash: dd1ed...d4b
Iiiiik Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Det finnes sikkert individuelt gode grunner til å mislike 17. mai. Allikevel er det vel sånn at det å være kritisk, fokusere på ulempene og å tåle lite "styr" er det trekk som viser seg på tvers av anledninger. Kombinert med en utpreget villighet til å dele all denne misnøyen, gruingen og det indre gruffet, blir det nokså strevsomt for omgivelsene. For ikke å snakke om at det blir strevsomt for den det gjelder. Ting vokser gjerne ved oppmerksomhet, det er ikke sånn at delt gruff blir halvert gruff. Dessuten hadde det vært greit hvis folk i større grad tenkte over hvorvidt det er greit å smitte alle andre med gruffet sitt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Det finnes personlige grunner til at noen ikke alltid gleder seg til 17 mai. Så jeg tror ikke man nødvendigvis trenger å være en negativ person nei. Kjenner en som er kjempeblid og sprudlende til vanlig, men hun har veldig dårlige minner knyttet til 17 mai Anonymous poster hash: 5007b...8cf
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Jeg er en positiv person, men er likevel ikke spesielt glad i 17 mai. Jeg synes dagen blir for nasjonalistisk, for å være ærlig gjør den meg noen ganger litt skremt. For al del, jeg er glad for å være født i et fritt land,og det er klart det skal feires, men se bare på alt rabalderet som ble med den kunstinstalasjonen med de flaggene i Oslo. Er det virkelig bare jeg som tenker hva hvis vi hadde byttet ut ordet flagg med ordet Muhammedtegning? Nå er det (selvsagt og heldigvis) ingen som truer disse kunstnerne på livet, men hvis man ser på retorikken er det likevel en del likhetstrekk.. Så lenge jeg ikke har barn boikotter jeg hele 17 mai.Når barna kommer vil jeg selvfølgelig delta, (og uten surmuling!) for barna mine skal ikke være de særingene som ikke får være med, og 17.mai er tross alt en viktig del av vår kulturarv som de trenger å lære om. Men jeg kommer til å prøve å kompensere ved å bruke tid før eller etter 17. mai til å lese/snakke om hvordan ting er i andre deler av verden. (Tenker å snikkompensere, ikke å koble dette direkte til 17. mai, men likevel sørge for at det kommer annet innput ikke så langt unna i tid) Anonymous poster hash: b0e4f...10b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Jeg elsker vanskeligvis 17. mai, julaften osv, men er blitt syk. Sannheten er nå at 17. mai, julaften osv er et helvete å komme seg igjennom, men jeg prøver å ikke vise det så fryktelig mye, da jeg hater negative folk selv. Anonymous poster hash: 50c35...de5
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Jeg elsker høytider, sosiale ting og er en positiv person. Men akkurat 17 mai er jeg ikke så glad i. Men tar på bunaden og går ut og gjør dagen topp for barna. Hadde jeg ikke hatt barn kunne jeg like gjerne gjort noe annet den dagen Anonymous poster hash: c2d5b...303
Subwoofer Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Jeg likte ikke 17mai før fordi alle feiret med sine familier, mens jeg ble sittende hjemme alene
CaptainHindsight Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Ikke nødvendigvis. Jeg blir deprimert av 17. mai, men det betyr ikke at jeg hater andre høytider. Dette er noe personlig knyttet til min barndom, og ikke en indikasjon på hvordan jeg er ellers.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Jeg er ikke negativ til 17 mai, men mener det burde være rom for familier å dra på hytta, båttur eller ferie denne dagen. Man må jo gjøre som passer ens egen familie best! Og hvis det er at barna er hos bestemor en helg så foreldrene kan ta seg en Danmarkstur ser jeg IKKE noe galt med det! Jeg er alenemor, og et år dro jeg på ferie med ungene den uken. Jeg orket ikke stresset, og brukte pengene jeg hadde brukt på penklær og sko på sydentur. Det var en fantastisk 17 mai på stranden med ungene! Alle andre år følger vi "saueflokken", men det er denne 17 Mai jeg husker best Folk må jo få gjøre som de vil! Har ikke noe med å være negative til nasjonaldagen vår på, men det går an å feire på alternative måter ;-) Anonymous poster hash: ac52a...c7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå