Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Hei Jeg har dobbeldyne 200x220 som jeg har hatt i over 2 år, aldri vasket. Skal ta den med til et vaskeri, siden jeg har ei vaskemaskin som er tåler 6 kilo. Jeg syns det er ekkelt at jeg ikke har vasket den på så mange år, men har rett og slett ikke prioritert det. Nå er det nok, og det blir gjort i nærmeste dagene. Det jeg reagerer litt på er mine venner som ikke skjønner hvorfor jeg skal ta den med til vaskeri, for de pleier ikke vaskesine dyner, både mamma pleier ikke det, ei heller svigermor og de synes det er bortkastet penger. Hm? Hva gjør dere? Vasker dere dyne og hvor ofte? Anonymous poster hash: 771fb...19b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Vi er ikke så flinke til å vaske, men vi lar gjerne dynene henge ute en dag når det er minusgrader. På sommeren får de et døgn i dypfryseren på skift. Tror det er vel så bra som å vaske m tanke på midd og bakterier. Kommer det søl på dyna kjøres den selvsagt i maskin. Anonymous poster hash: f4ae1...e32
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Her har vi vasket mye dyner pga. bleieslutt og lekkasje på bleiene, utover det så bruker jeg å vaske dynene etter sesongen. Spesielt etter sommersesongen. Mannen blir veldig varm på natta så hans pute vasker jeg jevnlig og hans dyne ihvertfal etter sesongen. Tidligere vasket jeg nesten aldri dyner, men nå som jeg har både vaskemaskin som tar 7 kg og tørketrommel så er det mye enklere. Anonymous poster hash: b9adb...fed
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Her har vi vasket mye dyner pga. bleieslutt og lekkasje på bleiene, utover det så bruker jeg å vaske dynene etter sesongen. Spesielt etter sommersesongen. Mannen blir veldig varm på natta så hans pute vasker jeg jevnlig og hans dyne ihvertfal etter sesongen. Tidligere vasket jeg nesten aldri dyner, men nå som jeg har både vaskemaskin som tar 7 kg og tørketrommel så er det mye enklere. Anonymous poster hash: b9adb...fed Lucky you! Jeg tenkte ikke på kilo da jeg handlet ny vaskemaskin for fem år siden. Og den er Miele, så den blir ikke erstattet med det første, urgh! Anonymous poster hash: 771fb...19b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Dynene til oss voksne vasker vi etter sesongen og en sjelden gang ekstra hvis vi har svettet ekstra mye i forbindelse med sykdom el. Dynene til barna vasker vi når de har hatt tisseuhell og for tiden er det så ofte at det ikke er noe å tenke på å vaske dem noe fast ellers. Anonymous poster hash: 56713...894
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Hmm... Har aldri tenkt på å vaske dyna (til oss voksne, barnas sine blir jo fort litt tiss på så de vaskes). Burde kanskje begynne med det.... Pleier å lufte den av og til... Uff, nå følte jeg meg urenslig! Hva med puter? Vi har Tempur, usikker på hvordan jeg vasker disse... Anonymous poster hash: 0f3d5...874
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Ja, minst 4 ganger i året. Ungene sine noen ganger i uka siden lillebror tisser på seg
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Har dere dobbel dyne eller enkelt dyne? Vasker hjemme eller tar med til et vaskeri? Anonymous poster hash: 771fb...19b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Her har vi vasket mye dyner pga. bleieslutt og lekkasje på bleiene, utover det så bruker jeg å vaske dynene etter sesongen. Spesielt etter sommersesongen. Mannen blir veldig varm på natta så hans pute vasker jeg jevnlig og hans dyne ihvertfal etter sesongen. Tidligere vasket jeg nesten aldri dyner, men nå som jeg har både vaskemaskin som tar 7 kg og tørketrommel så er det mye enklere. Anonymous poster hash: b9adb...fed Lucky you! Jeg tenkte ikke på kilo da jeg handlet ny vaskemaskin for fem år siden. Og den er Miele, så den blir ikke erstattet med det første, urgh! Anonymous poster hash: 771fb...19b Jeg hadde fått tipset om å kjøpe med 7 kilo og det er jeg veldig glad for i dag. Valget stod mellom Miele og den vi har. Stod 3000,- imellom i pris og jeg angrer enda på at vi ikke kjøpte Miele siden jeg mest sannsynlig må bytte ut den vi har i dag lenge før enn om vi hadde lagt i 3000,- til. Dumt at mannen er så kortsiktig økonomisk Anonymous poster hash: b9adb...fed
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Vasker dyna til oss voksne etter sesong jeg også, i vaskemaskin og trommel her hjemme, har ikke dobbeldyne lenger. Tempur kan ikke vaskes, de tåler ikke vann. Men det blir ikke midd i tempur heller da, materialet er vel sånn at det ikke kommer uhumskheter i det. Jeg lufter våre tempurputer godt hver gang jeg skifter på senga (om det ikke regner). Anonymous poster hash: 3a737...aaa
❤lille stjerne❤ Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Her vaskes dynene 2-3 ganger i året og det er deilig når de er nyvasket.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 småen sin dyne blir hvertfall vasket med jevne mellomrom. Er det ikke lekkasje fra bleien så er det oppkast som er kommet på dynen. Anonymous poster hash: 79e27...381
Førstemann Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Vasker dyner etter hver sesong og ellers ved behov. Har kjøpt vaskemaskin som tar 9 kg så ikke noe problem. Skal ha en vaskemaskin til nå, og den tar 11 kg.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Har begynt med dynevask etter at jeg fikk mannen i hus, han er veldig varm selv om vi bare har sommerdyner hele året. Trekket som hører til puta vaskes også rimelig ofte, selve puta tåler ikke vask. Anonymous poster hash: f0390...997
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå