Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Jeg er så bekymret nå I morges la jeg merke til at en føflekk som datteren min er født med har forandret seg. Den har vært avgrenset og lys, men nå la jeg merke til at den har fått et mørkt forhøyet område. Trodde først hun hadde slått seg der og fått en rur, men da jeg sjekket nøyere så jeg at det ikke var det. Har prøvd å få time hos lege i dag, men virker ikke som jeg får napp:( Blir ikke å klare å slappe av før den er sjekket ut:( Jeg vet at føflekkreft hos barn er sjelden, men likevel klarer jeg ikke å la vær å tenke på om hun er en av de få uheldige. I tillegg sitter føflekken på underkroppen og ifølge det jeg har lest så er det ofte de føflekkene som får kreft i seg. Anonymous poster hash: 395c8...17d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Det er ikke nødvendig med akuttime for det der. Bestill en vanlig time. Anonymous poster hash: 804ec...fe2
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Jeg hadde fått trompa gjennom en lege time. Storesøster fortalte at føflekken henns klødde. Kunne bare være foten som klødde. Var rett til legen og sjekket, ikke noe unormalt med denne. Men legen sa at det var bra jeg sjekket en gang for mye enn en gang for lite, og om det skulle være noe så skulle jeg komme med en gang. Få den sjekket ut du. Anonymous poster hash: d75a8...0db
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Jeg hadde fått time umiddelbart. Jeg hadde møtt opp på legekontoret og krevd time. Anonymous poster hash: 6f6e8...4de
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Bestill time så fort som mulig. Det er sikkert ikke noe galt med den, men dersom dere mot formodning skulle være så uheldige, er tid svært viktig med denne typen kreft. Anonymous poster hash: cbb4f...388
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Takk for svar! Jeg tenker også at det er viktig å få sjekke dette ut raskest mulig. Jeg har ringt både kommunalt og privat legekontor, men ingen har time til oss i dag:( En lege sa at han kunne se på den på mandag. Det blir en lang helg:( Anonymous poster hash: 395c8...17d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Takk for svar! Jeg tenker også at det er viktig å få sjekke dette ut raskest mulig. Jeg har ringt både kommunalt og privat legekontor, men ingen har time til oss i dag:( En lege sa at han kunne se på den på mandag. Det blir en lang helg:( Anonymous poster hash: 395c8...17d Mandag er raskt nok. Du får bare konsentrere deg om å nyte helgen og ikke tenke på det. Anonymous poster hash: cbb4f...388
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Mandag er da ikke lenge til. Hva trur du legen kunne gjort uansett? Er da normalt at føflekker forandrer seg løpetav livet. Anonymous poster hash: 9e5cd...33c
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Mandag går helt fint. Føflekkreft hos barn forekommer nesten aldri (og når de forekommer er det gjerne massiv opphopning i familien) Det er helt normalt at føflekkene forandrer seg gjennom barndommen - de skal jo også bli "voksne" - det skjer spesielt på sommeren. Men få den gjerne sett på til uken. Hilsen en lege Anonymous poster hash: fbec8...bf3
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Nok en gang tusen takk for alle svar. Det setter jeg stor pris på! Da skal jeg prøve å nyte helga og så krysser jeg alt jeg har for at denne føflekken er helt ufarlig:) Anonymous poster hash: 395c8...17d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Føflekkreft hos barn er veldig sjelden. Lurt å få det sjekket, men ikke bekymre deg for mye enda. Anonymous poster hash: ae770...520
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Det er ikke sikkert at en allmennlegen kan svare deg. Det kan hende du blir videresendt. Nå har Boots apotek kommet med et tilbud. Gå inn på nettsiden dems. Å se om tilbudet finnes i nærheten av deg. De tar et bilde med ett spesiell apparat. Gjør ikke vondt. Dette blir sendt til en hudlegen og så får du svar. Innen 10 dager. Se demofilmen på boots dine sider. Koster 650 på første, skal du ta bilder av flere senere koster det 350 Anonymous poster hash: 571ee...7b4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Det er ikke sikkert at en allmennlegen kan svare deg. Det kan hende du blir videresendt. Nå har Boots apotek kommet med et tilbud. Gå inn på nettsiden dems. Å se om tilbudet finnes i nærheten av deg. De tar et bilde med ett spesiell apparat. Gjør ikke vondt. Dette blir sendt til en hudlegen og så får du svar. Innen 10 dager. Se demofilmen på boots dine sider. Koster 650 på første, skal du ta bilder av flere senere koster det 350Anonymous poster hash: 571ee...7b4 Takk for tipset! De har det her:) Skal jammen meg dra innom og ta en prat med dem:) Anonymous poster hash: 395c8...17d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Det er ikke sikkert at en allmennlegen kan svare deg. Det kan hende du blir videresendt. Nå har Boots apotek kommet med et tilbud. Gå inn på nettsiden dems. Å se om tilbudet finnes i nærheten av deg. De tar et bilde med ett spesiell apparat. Gjør ikke vondt. Dette blir sendt til en hudlegen og så får du svar. Innen 10 dager. Se demofilmen på boots dine sider. Koster 650 på første, skal du ta bilder av flere senere koster det 350Anonymous poster hash: 571ee...7b4 Takk for tipset! De har det her:) Skal jammen meg dra innom og ta en prat med dem:) Anonymous poster hash: 395c8...17d Det er bedre å gå til legen. Anonymous poster hash: cbb4f...388
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Skulle bare si at jeg tok med jentungen til Boots og fikk gjennomført scanning. Var på kampanje til 150 kr. Hun som jobbet der fortalte at det er utrolig mange som benytter seg av dette da ventetiden hos legen ofte er veldig lang. Men jeg blir selvsagt å dra til legen i tillegg! Når jeg så på bildet etterpå så jeg hvor forandret føflekken har blitt. Den må ha forandret seg veldig fort. Nei, nå skal jeg prøve å ikke tenke så mye på dette og heller nyte morgendagen:) Anonymous poster hash: 395c8...17d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Dette trenger man ikke akuttime til. Det er ikke akutt og kan fint vente til mandag. Anonymous poster hash: f5e4e...690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå