Gå til innhold

Sagt nei til navnefest, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Min svoger ringte min mann og regelrett skjelte han ut for at vi ikke kommer??! Om vi hadde hatt mulighet hadde vi selvfølgelig stilt opp, men vi fikk invitasjonen 4 uker før & vi skal bort den helgen. Forholdet mellom oss har vært litt anspent siste året, dvs vi ser dem aldri selv om vi bor i samme by. Og jeg tror de innbiller seg at der er derfor vi ikke kommer. Makan! Det er deres første barn & jeg skjønner at det er en stor dag for de, men de trenger da vel ikke ta det personlig? Vår minste (nr 3) fikk verken gratulasjon eller gave fra dem på 1-års dagen, men vi ringer da vel ikke å skjeller ut folk fordi vi er skuffet.

Anonymous poster hash: 7914b...20c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man skjeller ikke noen ut fordi de ikke kan komme.

I utgangspunktet tenker jeg at navnefest er noe man bør prioritere. Du sier dere skal bort, men du sier ikke hva dere skal. Hvis man f.eks. skal på bort på et ordinært besøk, en hyttetur eller noe annet som lett lar seg utsette så tenker jeg at man kan gjøre det. En navnefest skjer tross alt bare en gang. Dersom dere har et anstrengt forhold i utgangspunktet så kanskje dere kunne strekke dere litt for å få til å komme?

Anonymous poster hash: 1eafb...329

Skrevet

Spesielt å prioritere andre ting foran navnefest eller dåp i familien

Anonymous poster hash: 9b00b...395
Skrevet

Navnfest/dåp er viktig. Velger da ikke bort det for noe annet. Familie er viktig.

Anonymous poster hash: 2db73...897

Skrevet

Helt uenig med de andre svarene her. Man bør forsøke å komme til en slik dag, men har man allerede lagt planer så gjør man det. Folk burde invitere enda lengre tid i forkant hvis den dagen er så superviktig.

Skrevet

Du sier ikke hva dere sjal, men det har dere kanskje gjort til han og derfor han er skuffet?

Jeg mener navnefest/dåp i familien skal prioriteres høyt, man har litt plikt til å møte opp på sånt med mindre det er helt umulig. Har dere bestilt en tur til titusenvis av kroner, tatt ferie fra jobb osv også får en innbydelse skjønner jeg at dere takker nei, men andre ting som en hyttetur e.l. kunne dere flyttet til en annen helg.

Men jeg skjønner ikke greia med å ringe å skjelle ut, man vil da ikke ha gjester i selskapet sitt som egentlig ikke ønsker å være der. Hadde broren min sagt at han heller ville reist til campingvogna enn i barnedåp til et av mine barn ville jeg blitt skuffet, men jeg hadde overhodet ikke sagt noe til han om det. Det hadde stukket litt hvor lavt han prioriterte meg, men jeg ønsker ikke å tvinge folk til å komme i selskap hos meg så ønsker han ikke være her så får han heller holde seg unna. Hadde ihvertfall ikke vært noe koselig å sitte i selskapet og vite at han var der fordi han ble tvunget til det og ikke fordi han ønsket å delta..

Anonymous poster hash: 8182d...e52
Skrevet

Hvis man allerede har gjort en avtale, så kan man ikke bryte den fordi noe annet dukker opp. Det er dårlig folkeskikk. Og det er det jaggu å bære seg slik svogeren din gjorde også! 

Anonymous poster hash: b4ca5...767

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...