Gå til innhold

Dåpsgave til tantebarn, ei jente


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har forslag til hva vi kan kjøpe i dåpsgave til vårt lille tante/onkelbarn? Hun er snart 3 mnd. De ønsker ikke noe spesielt :-)

Prisen kan ligge på ca. 500-1000 kr.

 

Anonymous poster hash: 57d37...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smykkeskrin, et sånt stort fint et som kan følge henne livet gjennom.

Fikk det til jentene mine da de ble døpt og det er en kjempefin gave, de selges i de fleste gullsmeder og veskebutikker.

Et eksempel:

http://www.hjertegull.no/konfirmasjon/gaver/smykkeskrin-2410.html

 

Barnesølje er også noe vi har brukt mye, jentene har brukt festdrakt til 17.mai o.l. siden de var små og søljen gir jo det lille ekstra.

http://www.hjertegull.no/solje-41902.html



Anonymous poster hash: 0e887...671
Skrevet

jeg gir alltid barnesølje til jentene ;) og evt medlemskap i OBOS/BOB



Anonymous poster hash: 71016...c37
Skrevet

Barnesølje

Smykkeskrin i skinn

Bøker (de store hvite eller andre klassikere)

Barnebestikk (både sølv og rustfritt stål)

Barneservise

Gyngehest (gjerne den norske klassikeren i tre jeg ikke husker navnet på akkurat nå)

Penger i fond

Dåpsfat

Turkopp og speiderkniv med inngravert navn

Skrevet

Noen av de tingene vi fikk til dåpen som jeg likte best var;

Redningsvest
Stokke Tripp trapp
Et broderi (husker ikke hva det heter, men med fødselsdato, klokkeslett, vekt, dåpsdag og sånt)
En bil til å sitte på fra Riktige leker/sprell
Eventyrbøker

Men jeg har gutt...

Kan ellers foreslå smykke med inngravert navn
Lekekasse som er håndmalt med navn og f.eks en disneyfigur eller noe
Stol som er håndmalt og med navn/fødselsdato/dåpsdato
Boks til dåpsattest


 

Skrevet

Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l.

 

Anonymous poster hash: 4a4b0...92c

Skrevet

Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l.

 

Anonymous poster hash: 4a4b0...92c

Men hvorfor kjøpe bibel?

Barnebibelen da eller?

 

Bibelen får jo alle barn tilbud om på barneskolen. 4. eller 5. klasse tror jeg.

 

 

 

 

 

Skrevet

 

 

Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l.

 

Anonymous poster hash: 4a4b0...92c

Men hvorfor kjøpe bibel?

Barnebibelen da eller?

 

Bibelen får jo alle barn tilbud om på barneskolen. 4. eller 5. klasse tror jeg.

 

 

 

 

Fordi jeg regner med at det er en gave de kommer til å sette pris på som kristne, i og med at de velger dåp.

 

Anonymous poster hash: 4a4b0...92c

Skrevet

 

 

Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l.

 

Anonymous poster hash: 4a4b0...92c

Men hvorfor kjøpe bibel?

Barnebibelen da eller?

 

Bibelen får jo alle barn tilbud om på barneskolen. 4. eller 5. klasse tror jeg.

 

 

 

 

Barnebibel er jo ein fantastisk idé!

 

Eg gir gjerne ei finare eventyrbok, evt litt klassiske barnebøker (Egner, Beskow el.l.). Sparebøsse og smykkeskrin o.l. er fint det, men det er ofte mange som har den idéen.

Skrevet

Jeg kjøpte et epletre til min niese, og det ble satt veldig pris på. Nå er jenta fem år og veldig opptatt av at det er hennes tre som hun har fått av tante. Kjøpte litt mer, men treet høstet stor beundring på gavebordet :)

 

Anonymous poster hash: 58cf8...28b

Skrevet

 

 

Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l.

 

Anonymous poster hash: 4a4b0...92c

Men hvorfor kjøpe bibel?

Barnebibelen da eller?

 

Bibelen får jo alle barn tilbud om på barneskolen. 4. eller 5. klasse tror jeg.

 

 

 

 

Fordi jeg regner med at det er en gave de kommer til å sette pris på som kristne, i og med at de velger dåp.

 

Anonymous poster hash: 4a4b0...92c

 

Men det er jo foreldrene som velger dåp, og ikke barnet....

 

Det jeg egentlig lurte på var om det var en slags demonstrasjon eller om det var ment veldig godt. Tolker det som at du mener det godt :)

 

 

 

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Kjøper så godt som alltid bunadssølv i dåpsgaver.

Skrevet

Bibel er vel en typisk faddergave?

 

Alle mine fire barn har bibel, som de har fått av fadderne sine, både barnebibel til dåpen og en skikkelig bibel til konfirmasjonen.

 

Men det er klart alle barn som døpes skal ha en barnebibel, de er jo kjempefine å lese i. Problemet er vel heller at det blir flere bibler på gavebordet og at noen må byttes inn i andre bøker. Har aldri opplevd en barnedåp hvor ikke barnet har fått minst en bibel, og det enda vi ikke er spesielt kristne i min familie, de fleste døper pga tradisjon. Det er jo likevel viktig at barna lærer om kristendommen og de kristne verdiene, som jo er en av byggesteinene det moderne samfunnet vårt er bygget på. Personlig synes jeg også barnetro er viktig, at barna tror at oldefar og mormor sin hund er sammen i himmelen er fint synes jeg..



Anonymous poster hash: 0e887...671
Skrevet

Jeg kjøper barneservise med navn. Tror siden heter babydesign.

Skrevet

Tusen takk for fine tips til gave :-) skal sette meg ned og se over en gang til, så får jeg ta en avgjørelse!

 

Anonymous poster hash: 57d37...7a7

Skrevet

Kul tråd, trenger tips jeg og :) mange gode tips her.

 

Anonymous poster hash: 36efd...d8d

Skrevet

Smykke. datteren min fikk et nydelig hjertesmykke med fader vår bakpå. Per og Pia, tror jeg det heter. nå er hun 4 og det er favorittsmykket.

Skrevet

 

 

Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l.Anonymous poster hash: 4a4b0...92c

Men hvorfor kjøpe bibel?

Barnebibelen da eller?

Bibelen får jo alle barn tilbud om på barneskolen. 4. eller 5. klasse tror jeg.

Fordi jeg regner med at det er en gave de kommer til å sette pris på som kristne, i og med at de velger dåp.Anonymous poster hash: 4a4b0...92c

Jeg må bare gi deg litt cred for å ha tatt et standpunkt. Er kristen selv og mener om en står der oppe og sier til presten at de vil at ungen skal oppdras kristent, når dey bare er løgn, da kan de heller ha navnefest.

 

Anonymous poster hash: 2304a...365

Skrevet

Jeg har jo ikke anelse om hva det har kostet da min datter fikk disse tingene i dåpsgave ;) Men en nydelig dukkevugge seng i tre, som var malt i en rød farge (leker med den nå:)) , eller en flott tre dukkevogn/gåvogn. Den har blitt brukt som gåvogn og var så fin at den ble med på 2 års bilder hos fotograf.

 

Generelt er jo barnemøbler, eventyrbøker, smykker veldig fint. Du kan jo også gi et smykke som kan endres til konfirmasjonen? Datteren min fikk en liten diamant med et anheng, som hun kan bruke rundt halsen som liten... Også kan diamanten settes i en ring til konfirmasjonen :) Kjempe fin og mer varig... Må jo ikke være diamant da, he he :)

Skrevet

Jeg kjøpte et epletre til min niese, og det ble satt veldig pris på. Nå er jenta fem år og veldig opptatt av at det er hennes tre som hun har fått av tante. Kjøpte litt mer, men treet høstet stor beundring på gavebordet :)

 

Anonymous poster hash: 58cf8...28b

 

For en utrolig fin gave! Den ideen der tror jeg at jeg kanskje stjeler ved neste dåp, he he :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...