Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Er det noen som har forslag til hva vi kan kjøpe i dåpsgave til vårt lille tante/onkelbarn? Hun er snart 3 mnd. De ønsker ikke noe spesielt :-) Prisen kan ligge på ca. 500-1000 kr. Anonymous poster hash: 57d37...7a7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Smykkeskrin, et sånt stort fint et som kan følge henne livet gjennom. Fikk det til jentene mine da de ble døpt og det er en kjempefin gave, de selges i de fleste gullsmeder og veskebutikker. Et eksempel: http://www.hjertegull.no/konfirmasjon/gaver/smykkeskrin-2410.html Barnesølje er også noe vi har brukt mye, jentene har brukt festdrakt til 17.mai o.l. siden de var små og søljen gir jo det lille ekstra. http://www.hjertegull.no/solje-41902.html Anonymous poster hash: 0e887...671
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 jeg gir alltid barnesølje til jentene og evt medlemskap i OBOS/BOB Anonymous poster hash: 71016...c37
Appelsinpiken Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Barnesølje Smykkeskrin i skinn Bøker (de store hvite eller andre klassikere) Barnebestikk (både sølv og rustfritt stål) Barneservise Gyngehest (gjerne den norske klassikeren i tre jeg ikke husker navnet på akkurat nå) Penger i fond Dåpsfat Turkopp og speiderkniv med inngravert navn
mamma_til_verdens_beste Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Noen av de tingene vi fikk til dåpen som jeg likte best var;RedningsvestStokke Tripp trappEt broderi (husker ikke hva det heter, men med fødselsdato, klokkeslett, vekt, dåpsdag og sånt)En bil til å sitte på fra Riktige leker/sprellEventyrbøkerMen jeg har gutt...Kan ellers foreslå smykke med inngravert navnLekekasse som er håndmalt med navn og f.eks en disneyfigur eller noeStol som er håndmalt og med navn/fødselsdato/dåpsdatoBoks til dåpsattest
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l. Anonymous poster hash: 4a4b0...92c
mamma_til_verdens_beste Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l. Anonymous poster hash: 4a4b0...92c Men hvorfor kjøpe bibel? Barnebibelen da eller? Bibelen får jo alle barn tilbud om på barneskolen. 4. eller 5. klasse tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l. Anonymous poster hash: 4a4b0...92c Men hvorfor kjøpe bibel?Barnebibelen da eller? Bibelen får jo alle barn tilbud om på barneskolen. 4. eller 5. klasse tror jeg. Fordi jeg regner med at det er en gave de kommer til å sette pris på som kristne, i og med at de velger dåp. Anonymous poster hash: 4a4b0...92c
☆☆☆ Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l. Anonymous poster hash: 4a4b0...92c Men hvorfor kjøpe bibel?Barnebibelen da eller? Bibelen får jo alle barn tilbud om på barneskolen. 4. eller 5. klasse tror jeg. Barnebibel er jo ein fantastisk idé! Eg gir gjerne ei finare eventyrbok, evt litt klassiske barnebøker (Egner, Beskow el.l.). Sparebøsse og smykkeskrin o.l. er fint det, men det er ofte mange som har den idéen.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kjøpte et epletre til min niese, og det ble satt veldig pris på. Nå er jenta fem år og veldig opptatt av at det er hennes tre som hun har fått av tante. Kjøpte litt mer, men treet høstet stor beundring på gavebordet Anonymous poster hash: 58cf8...28b
mamma_til_verdens_beste Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l. Anonymous poster hash: 4a4b0...92c Men hvorfor kjøpe bibel?Barnebibelen da eller? Bibelen får jo alle barn tilbud om på barneskolen. 4. eller 5. klasse tror jeg. Fordi jeg regner med at det er en gave de kommer til å sette pris på som kristne, i og med at de velger dåp. Anonymous poster hash: 4a4b0...92c Men det er jo foreldrene som velger dåp, og ikke barnet.... Det jeg egentlig lurte på var om det var en slags demonstrasjon eller om det var ment veldig godt. Tolker det som at du mener det godt
Gjest Hercule Poirot Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Kjøper så godt som alltid bunadssølv i dåpsgaver.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Bibel er vel en typisk faddergave? Alle mine fire barn har bibel, som de har fått av fadderne sine, både barnebibel til dåpen og en skikkelig bibel til konfirmasjonen. Men det er klart alle barn som døpes skal ha en barnebibel, de er jo kjempefine å lese i. Problemet er vel heller at det blir flere bibler på gavebordet og at noen må byttes inn i andre bøker. Har aldri opplevd en barnedåp hvor ikke barnet har fått minst en bibel, og det enda vi ikke er spesielt kristne i min familie, de fleste døper pga tradisjon. Det er jo likevel viktig at barna lærer om kristendommen og de kristne verdiene, som jo er en av byggesteinene det moderne samfunnet vårt er bygget på. Personlig synes jeg også barnetro er viktig, at barna tror at oldefar og mormor sin hund er sammen i himmelen er fint synes jeg.. Anonymous poster hash: 0e887...671
♥Nemi♥ Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kjøper barneservise med navn. Tror siden heter babydesign.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #15 Skrevet 18. mai 2014 Tusen takk for fine tips til gave :-) skal sette meg ned og se over en gang til, så får jeg ta en avgjørelse! Anonymous poster hash: 57d37...7a7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2014 #16 Skrevet 18. mai 2014 Denne er kjempesøt https://www.facebook.com/AOHolmestrand/posts/623536991008718 Anonymous poster hash: 0e887...671
Tipp topp Skrevet 18. mai 2014 #17 Skrevet 18. mai 2014 Jeg kjøper barneservise med navn fra http://www.babydesign.no/comersus/store/comersus_listCategories.asp
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #18 Skrevet 19. mai 2014 Kul tråd, trenger tips jeg og mange gode tips her. Anonymous poster hash: 36efd...d8d
Steget Skrevet 19. mai 2014 #19 Skrevet 19. mai 2014 Smykke. datteren min fikk et nydelig hjertesmykke med fader vår bakpå. Per og Pia, tror jeg det heter. nå er hun 4 og det er favorittsmykket.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #20 Skrevet 19. mai 2014 Jeg kjøper konsekvent bibel i dåpsgave. Jeg er ateist selv, så hvis foreldrene velger å døpe (noe jeg selvfølgelig ikke støtter), får ungene bibel. Til andre navnefester kjøper jeg gjerne medlemskap i obos, turistforeningen el.l.Anonymous poster hash: 4a4b0...92c Men hvorfor kjøpe bibel?Barnebibelen da eller? Bibelen får jo alle barn tilbud om på barneskolen. 4. eller 5. klasse tror jeg. Fordi jeg regner med at det er en gave de kommer til å sette pris på som kristne, i og med at de velger dåp.Anonymous poster hash: 4a4b0...92c Jeg må bare gi deg litt cred for å ha tatt et standpunkt. Er kristen selv og mener om en står der oppe og sier til presten at de vil at ungen skal oppdras kristent, når dey bare er løgn, da kan de heller ha navnefest. Anonymous poster hash: 2304a...365
Chl85 Skrevet 19. mai 2014 #21 Skrevet 19. mai 2014 Jeg har jo ikke anelse om hva det har kostet da min datter fikk disse tingene i dåpsgave Men en nydelig dukkevugge seng i tre, som var malt i en rød farge (leker med den nå) , eller en flott tre dukkevogn/gåvogn. Den har blitt brukt som gåvogn og var så fin at den ble med på 2 års bilder hos fotograf. Generelt er jo barnemøbler, eventyrbøker, smykker veldig fint. Du kan jo også gi et smykke som kan endres til konfirmasjonen? Datteren min fikk en liten diamant med et anheng, som hun kan bruke rundt halsen som liten... Også kan diamanten settes i en ring til konfirmasjonen Kjempe fin og mer varig... Må jo ikke være diamant da, he he
Chl85 Skrevet 19. mai 2014 #22 Skrevet 19. mai 2014 Jeg kjøpte et epletre til min niese, og det ble satt veldig pris på. Nå er jenta fem år og veldig opptatt av at det er hennes tre som hun har fått av tante. Kjøpte litt mer, men treet høstet stor beundring på gavebordet Anonymous poster hash: 58cf8...28b For en utrolig fin gave! Den ideen der tror jeg at jeg kanskje stjeler ved neste dåp, he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå