Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Sist jeg var med hun minste på Helsestasjon, fortalte HS at det ble jobbet, bak kilissene, for at også gutter skulle få tilbud om HPV vaksine. Etter det har jeg ikke hørt eller lest noe om det. Til høsten begynner eldste gutten i 7.Klasse. Noen som vet om det er mulighet for at han får tilbud om HPV vaksine? Hvis ikke lurer jeg jo på om vi skal betale den selv. Ser at flere land tilbyr både gutter og jenter denne vaksinen. Utrolig at et så rikt land som norge ikke skal ta seg råd til slike ting. Til dere vaksinemotstandere, det er kun snakk om et tilbud og ikke noe tvang, så slapp helt av Anonymous poster hash: e24f9...9ff
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Er jeg lite opplyst eller? Er ikke faren ved hpv livmorhalskreft? Hvorfor er den viktig for gutter? Tar nok litt tid å få den godkjent. Nettopp fordi vi er verdens rikeste land har vi råd til det. Vi skal nok være glad for at det ikke forkastes. Du kan jo sikkert få satt den hos legen Anonymous poster hash: 485fd...31e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Er jeg lite opplyst eller? Er ikke faren ved hpv livmorhalskreft? Hvorfor er den viktig for gutter? Tar nok litt tid å få den godkjent. Nettopp fordi vi er verdens rikeste land har vi råd til det. Vi skal nok være glad for at det ikke forkastes. Du kan jo sikkert få satt den hos legen Anonymous poster hash: 485fd...31e Vaksinen er ikke mot livmorhalskreft direkte, men mot et virus som kan føre til livmorhalskreft. Samme viruset kan føre til forskjellige krefttyper som også kan ramme gutter, men jenter har vel størst utbytte av vaksinen. Uansett bør en vaksinere også gutter på samme måte som vi vaksinerer gutter mot røde hunder, slik at viruset ikke får sirkulere i befolkningen. Anonymous poster hash: e24f9...9ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå