Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 ....bryr du deg noe om at det vanker både 1 og 2 is, noe godt til barne tv og f.eks pølser eller pizza til middag? Anonymous poster hash: 2762b...ed1
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Slik har vi det med mine foreldre. Kanskje ikke så ofte som hver uke, men av og til henter de i bhg og har dem der til dagen etter. Jeg vet at kostholdet er elendig slik du beskriver, men veier det på mot gleden av å være der samt hvordan der hjelper oss. Vi lever ganske striks ellers i uka, så ser gjennom fingrene på det. Anonymous poster hash: dc59d...d78
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Nei, det går greit. Kos er en del av livet. Vi spiser masse sunn mat ellers. Anonymous poster hash: 74103...f02
Chl85 Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Det hender det vanker en is, men vi er ganske strenge på at det ikke skal være godis utenom lørdag. Dette blir respektert siden de henter henne i barnehagen 1 gang i uken.... Vi alle spiser middag der også da Pølser, pizza er det sjeldent at de serverer eller har i hus utenom helga uansett, så det har aldri vært noe problem. Det har selvfølgelig hendt at de har hatt en pølsemiddag i form av gryte eller med spaghetti.. men det er for oss hverdagsmat De gir henne heller litt frukt hvis hun fyser på noe før middag, noe vi synes er greit.
☆☆☆ Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Ein gong i veka blir for mykje synes eg (men det forhindrar ikkje at det blir slik).
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Vår ser besteforeldrene flere ganger i uka, enten er hun der alene eller sammen med oss. Det er egentlig ikke noe stort problem, de har vanlig sunn mat. En sjokoladebit innimellom, av og til en is. Hun får noe godt om hun spør, men hun er ikke så ivrig på det enda. Stort sett på lørdager det blir noe ekstra. Ellers koser de seg mye med frukt og bær og rosiner. Anonymous poster hash: 9f587...e85
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Ungene var mye hos besforeldre tidligere, annen hver helg var de der hele helgen og da syns jeg de fikk kose seg med det de ville. Brydde meg ikke om det ble is hver dag, noe snop eller hva de hadde til middag. Jeg vist de slltid stoppet for en toast pause på vei til mormor, det er vist fast rituale. Og da er det sikkert brus også. Nå er ikke ungene slik at de kaster seg over godteri om de ser det, og bestforeldrene kjøper ikke inn koe meer enn de pleier når de kommer. Står alltid nøtter og karameller på bordet hos de, så ungene kan ta om de vil. Hverdagen hjemme som teller. Og ikke jeg hysterisk ovenfor sukker og usunne ting. Alt med måte syns jeg. Vil vi kose oss koser vi oss, hos oss er ikke lørdag ensbetydene med masse godt. Anonymous poster hash: bc459...ffb
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Ja, om de så hverandre så ofte hadde det ikke vært greit med kosemat hver gang. Nå ser de besteforeldre kanskje en gang i måneden i gjennomsnitt, da er det meste greit. Anonymous poster hash: 91265...363
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Om de så hverandre en gang i uka hadde det selvsagt ikke vært greit. Da hadde det kommet i tillegg til lørdagsgodt, kanskje snop i barnebursdag på søndag osv, og plutselig har du et underernært men overvektig barn. Anonymous poster hash: 6d7b2...ef5
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #10 Skrevet 16. mai 2014 Så lenge ungen får ordentlig mat før is osv, ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: 1825c...5bb
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Vi har det slik. Syns det blir for mye og for ofte, men fordelene oppveier ulempene. Besteforeldrene er ikke mottakelige for kritikk som går på dette. De syns vi er hysteriske. Anonymous poster hash: 37d03...582
*Nøtta* Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Nei, det hadde jeg ikke brydd meg om. Besteforeldre skal få lov å gi barna godteri om de ønsker det, synest nå jeg da. Husker selv gleden som barn når man besøke bestemor og bestefar og de fant frem isen og godteriet. DET var KOS det.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Når besteforeldrene passer ungene er det de som bestemmer. Blander meg ikke inn. De koser seg og våre foreldre er såpass oppgående at de begrenser det søte. Anonymous poster hash: 28234...786
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Vi møter svigers så sjeldent som mulig pga svigermors væremåte. Ungen er 7 mnd og sist de var hos oss hadde hun med kjeks til ungen, fulle av sukker og salt. Jeg hadde i forkant lurt på om hun er til å stole på med å ikke gi for mye snop til ungen men hun beviste da at hun ikke er til å stole på. Han hadde forsåvidt nettopp blitt 6 mnd da. Samboer og søstra var veldig overvektige som barn, til de flyttet hjemmefra, de fikk masse gotteri. Men en gang i blant utenom helg er selvfølgelig greit, jeg er ikke hysterisk. Men om vi møttes oftere så hadde jeg håpet at hun ikke pøser på med gotteri. Iallefall om de skulle være barnevakt, de bor 2 timer unna så om de skal være barnevakt så blir det nok overnatting. Det blir ikke å skje med det første, må vente til han kan spise slikt siden svigermor ikke bryr seg. Hun ble sur og var uenig når jeg takket nei til kjeksen og forklarte at 6 mnd gamle babyer ikke skal ha sukker og salt. Mine foreldre vet jeg at ikke ville gitt gotteri til han hver gang om de møttes en gang i uka, de bor 5 timer unna. De ville ikke gitt han noe gotteri før vi sier at det er greit for første gang. Anonymous poster hash: 47a09...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå