Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Og barnet finner ikke roen. Hun er bare 6 uker. Og det virker som om jeg har nok på dagtid, men det blir krisene heimen på kvelden. Da blir hun veldig urolig, skal puppe hele tiden, men det virker ikke som om det kommer noe. Jenta blir bare sint og begynner å gråte når jeg tilbyr henne brystet. Jeg prøver å håndmelke, og da kommer det noe melk, men ikke på nær så fort og mye som på dagen. Jeg tenker at dersom jenta får ei flaske, så vil hun kanskje roe seg lettere og ikke styre så mye på kvelden. Når hun sovner, så sover hun alt fra 3-6 timer, før hun vil ha pupp igjen. Så jeg vet liksom ikke om hun sover så lenge pga hun har nok mag i magen, eller fordi hun er kjempesliten etter all styringa på kvelden. Hun legger veldig fint på seg. Lagt på seg 800 gram på 3 uker. Men jeg er fortsatt usikker. Bør jeg gi ei flaske MME eller ikke?? Takk for svar! :-) Anonymous poster hash: e4955...07d
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 NEI, ikke hvis du ønsker å fullamme. Det er selvfølgelig helt ok å delamme, men dette vurderer du selv. Gå på ammehjelpen.no og les noen artikler der. Barn BLIR urolige på kvelden og vil die masse. Helt vanlig og bra for produksjonen. Anonymous poster hash: 6cc2a...577
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 nei, stå på om du orker ...produksjonen din vil gå ned om du begynnner med flaske....men så klart.. er du e utslitt selv og vil prøve så gjør det som blir best for deg, jeg begynte med flaske ved 2mnd...følte jeg satt fremme med pupp dagene lang jeg da ,og var aleine med baby så jeg ga opp slitet og begynte på flaske..vakka fort på seg til flasker kveld, frokost og utoverdagen., så produksjonen forsvant selvsagt.. Anonymous poster hash: ca4b0...515
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Jeg ønsker gjerne å fullamme til 4-6 mnd, men er så redd for at jeg har for lite melk. Baby virker ellers fornøyd på dagtid, men problemene starter når kvelden kommer. Har dere kanskje noen tips til hvordan jeg kan øke produksjonen?? Eller andre gode ammetips? Hi Anonymous poster hash: e4955...07d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Det er nok ikke tomt, men melka er fetere og i mindre mengder på kveldstid. De vil ha melk oftere for å spise seg opp til natta. Det er helt normalt og de aller fleste opplever dette fordi det skal være sånn:) Prøv å se det an noen uker så kanskje det går seg til:) Anonymous poster hash: c8596...1ff
Isola&Lille+julegave Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Det er helt normalt at babyen spiser mer på kvelden og er mer urolig som du sier. Og amme hver 3 time når barnet er så lite, er også helt normalt. Så lenge babyen legger på seg som den skal, får den nok mat. IKKE gi mme i tillegg. Da ødelegger du bare for ammingen.
Isola&Lille+julegave Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 Jeg ønsker gjerne å fullamme til 4-6 mnd, men er så redd for at jeg har for lite melk. Baby virker ellers fornøyd på dagtid, men problemene starter når kvelden kommer. Har dere kanskje noen tips til hvordan jeg kan øke produksjonen?? Eller andre gode ammetips? Hi Anonymous poster hash: e4955...07d Det som øker produksjonen, er å la barnet spise så mye og ofte barnet vil. Det kan være slitsomt og føles som du har en baby hengende i puppen hele tiden, men det er bare for en kort periode! Det blir bedre når barnet blir litt større.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Jeg husker jeg tenkte at puppen var tom om kvelden. Men det viste seg at barnet fikk melk Anonymous poster hash: ce2a5...604
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 Jeg la meg på sofaen med babyen på kvelden og mannen fikset vann og mat. Ammet så godt som konstant hele kvelden. Slik var det frem til han var 8-9uker. Det er helt vanlig og de fleste babyer er slik... Anonymous poster hash: a63e2...7ce
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #10 Skrevet 17. mai 2014 Hei! Mi jente er 7 uker, og det har fallt meg inn å gi MME noen kvelder fordi jeg har vært lenket til sofaen... Noen kvelder (ikke ofte) får hun pupp rundt 21:00, og kan sove i seks timer. Normalen er å amme fra 18:00-19:00, 21:00-22:00, og så går det ca to timer mellom om natten, der hun suger i ca 15 min per gang. Jeg innrømmer at det er ganske slitsomt... Men kvelds/nattamming er positivt for produksjonen. Det viktigste er likevel, at du gjør det du føler er rett for deg. Baby tar jo ikke skade av flaske med MME, og har mer bruk for en opplagt mamma :-) Anonymous poster hash: 58540...a37
Silverfox Skrevet 17. mai 2014 #11 Skrevet 17. mai 2014 Hadde det på samme måte med begge mine, og med første gjorde jeg som du har tenkt.. Det gjorde at alt ble tull, og ammingen var over før 4 mnd. Med lillemor nå har jeg sittet med puppen ute siden fødsel. Nå er hun straks 9 uker, og ting har løsnet helt av seg selv :-) Fra å henge i puppen absolutt hele kvelden, og pupp til hun sovner i sengen, spiser hun nå og legges i sengen etterpå. Der pludrer hun litt før hun sovner. Bare pass på at babyen din ikke er plaget med luft. Jenta vår var veldig urolig og grinete, pupp var det eneste som roet. Viste seg at hun hadde luft på kveldene, og mer pupp resulterte bare i mer luft.. Stå på! Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2014 #12 Skrevet 17. mai 2014 Jeg ga en liten flaske etter pupp på kvelden fra ca.5 uker. Og jeg ammer enda ved 19 mnd 😉 Anonymous poster hash: 2feba...7bc
Venter på vinter Skrevet 17. mai 2014 #13 Skrevet 17. mai 2014 Veldig vanlig: http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden Her spiser mini kontinuerlig fra ca 20-23 hver kveld. Men etter det sover hun gjennom natten. Hun er 3 måneder. Slitsomt for meg og blir bundet til sofaen hele kvelden, men deilig å få sove. Hun er jo litt eldre så håper hun snart kan legge seg litt tidligere, etter litt mindre amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå