Gå til innhold

Vi har aldri under 45000 pr mnd....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer vi boliglånsutgifter på 14000? Men 3 barn i bhg-alder. Ingen billån selv om vi strengt tatt skulle behøvd det....Ikke studielån heller.



Anonymous poster hash: 2b891...71b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det blir veldig vanskelig........

 

For et spørsmål altså, litt skryteinnlegg altså :)



Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8
Skrevet

Øhhh....jeg mener det, vi har ikke all verdens rå, 6000 i bhg/sfo, kommunale, strøm...forsikring....ja, det blir jo mye. Vi er lavtlønnede begge to, han har ca 20000 og jeg har 25000.



Anonymous poster hash: 2b891...71b
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har litt mer inn, men ikke så mye i lån. Dvs, vi betaler bare renter nå... det er ikke overflod av penger! Men vi har studielån da

Skrevet

 

Nei, det blir veldig vanskelig........

 

For et spørsmål altså, litt skryteinnlegg altså :)

 

Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8

 

 

Hva er skrytete med dette?

 

Men dere må nok stole på beskjeder dere får fra banken. Selv om dere ikke har studielån, så har dere likevel utgifter med barna, og alle andre utgifter som følger med det å eie hus. Med den summen så er kanskje lånet på godt over 2.5? Og det tror jeg egentlig ikke dere får med den inntekten.

 

Anonymous poster hash: af222...7af

Skrevet

Javel. Vi har hatt en vanskelig periode med kun 30 000 som kom inn per måned. Boutgifter på 11.000 og vi klarte oss helt fint :)



Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8
Skrevet

Vi har ca 50 000 inn i mnd.. Boliglån på ca 19 000 i mnd, + 3000 i studielån hvert kvartal. 

 

Har det egentlig rimelig greitt! :)

Skrevet

Dere vil nok klare det, men det blir så knapt at dere trolig vil føle glede når feriepenger, skattepenger og halvskatt mnd kommer...

 

Mye som går, men vil ikke leve noe rikmannsliv.

 

Anonymous poster hash: 81223...a79

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har ca 50 000 inn i mnd.. Boliglån på ca 19 000 i mnd, + 3000 i studielån hvert kvartal.

 

Har det egentlig rimelig greitt! :)

Oij...Hvordan får dere til det?

Skrevet

 

Vi har ca 50 000 inn i mnd.. Boliglån på ca 19 000 i mnd, + 3000 i studielån hvert kvartal.

 

Har det egentlig rimelig greitt! :)

Oij...Hvordan får dere til det?

Og hvilken bank har gitt dere så mye i lån? Høres helt vilt ut!!

 

Anonymous poster hash: 6b9ef...3fa

Skrevet

 

Javel. Vi har hatt en vanskelig periode med kun 30 000 som kom inn per måned. Boutgifter på 11.000 og vi klarte oss helt fint :)

 

Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8

 

 

Boutgifter og boliglånsutgifter er ikke helt det samme... Og dersom du allerede har fått lån, og har avdrag på 11.000, og mister inntekt, så må man jo bare klare det. Men du ville ikke fått et lån med den inntekten og hvor 11.000 var minste låneavdragssats.

 

Anonymous poster hash: af222...7af

Skrevet

 

 

Javel. Vi har hatt en vanskelig periode med kun 30 000 som kom inn per måned. Boutgifter på 11.000 og vi klarte oss helt fint :)

 

Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8

 

 

Boutgifter og boliglånsutgifter er ikke helt det samme... Og dersom du allerede har fått lån, og har avdrag på 11.000, og mister inntekt, så må man jo bare klare det. Men du ville ikke fått et lån med den inntekten og hvor 11.000 var minste låneavdragssats.

 

Anonymous poster hash: af222...7af

 

Takk, det skjønner jeg også. En av oss mistet inntekten i en periode, huset ble kjøpt for en del år siden. Mente bare å si at det finnes familier som har mye mindre penger enn 45 000 i noen perioder. Er heldigvis i full jobb igjen med bra lønn.

 

Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8

Skrevet

Jeg tenker jo sånn at om 4-5 år så har vi ikke mer utgifter til barnepass,så den posten faller bort. Og før dere hyler at det da blir andre utgifter pga større barn, så vet jeg av erfaring at det er ikke spesiellt mye dyrere når ungene vokser til. Gjelder å handle riktig og på salg. Det er vi vant med.

Hi



Anonymous poster hash: 2b891...71b
Skrevet

Vi greier det! 14000 i boliglån pluss billån og studielån, 45000 utbetalt.

Skrevet

 

Jeg tenker jo sånn at om 4-5 år så har vi ikke mer utgifter til barnepass,så den posten faller bort. Og før dere hyler at det da blir andre utgifter pga større barn, så vet jeg av erfaring at det er ikke spesiellt mye dyrere når ungene vokser til. Gjelder å handle riktig og på salg. Det er vi vant med.

Hi

 

Anonymous poster hash: 2b891...71b

 

 

Men spør du fordi dere vurderer å kjøpe, og lurer på hvor mye dere kan få i lån, eller...? For banken tar ikke høyde for kjøp av klær og utstyr på salg om 4-5 år, de bruker et ferdig oppsett med et gjennomsnitt på forutsette og uforutsette utgifter som følger med hus og barn. Og så tar de høyde for alderen på huset, med tanke på oppussingbehov og forsikringsutgifter, og eiendomsavgift, og mye mer. Dette er det jo stor forskjell på utfra huset og beliggenheten.

 

 

Anonymous poster hash: af222...7af

Skrevet

Hvor stort er huset dere vurderer?

 

 

Anonymous poster hash: c674b...f46

Skrevet

Vi har fått lån, er bare jeg som skjelver litt i buksene;) Vi har 10 000 nå, men studielån og diverse ved siden av.....vi skal derfor refinansiere.....høres bare mye ut:)

 

HI



Anonymous poster hash: 2b891...71b
Skrevet

Huset vårt er 160, men med full kjeller som kan innredes, blir da ca 280.



Anonymous poster hash: 2b891...71b
Skrevet

 

Vi har fått lån, er bare jeg som skjelver litt i buksene;) Vi har 10 000 nå, men studielån og diverse ved siden av.....vi skal derfor refinansiere.....høres bare mye ut:)

 

HI

 

Anonymous poster hash: 2b891...71b

 

 

Synes du nevnte at dere ikke har studielån? :)

 

Men med en slik situasjon vil dere nok helt sikkert klare det veldig fint. Dere vet jo da allerede om alle andre utgifter dere har. Høres jo da mer ut som en normal norsk trang privatøkonomi. Hehe

 

Anonymous poster hash: af222...7af

Skrevet

Jo, nå har vi det, men som sagt så skal vi refinansiere alt:) Ja, det jeg tenker også, normalt trangt:))) Vi er ikke godt vant fra før og har hatt mange perioder med dårlig råd...er jo hyggelligere å kunne glede seg over skattepenger og feriepenger, da;))



Anonymous poster hash: 2b891...71b
Skrevet

Du har god råd spør du meg. Handler om prioriteringer, jeg har utbetalt 19.000,- og er 100% alene med barna. Jeg sparer og kjøper alt vi trenger.

 

Anonymous poster hash: 97eac...255

Skrevet

Til dere som lurer på hvordan vi greier det, har rett rundt 30000 i faste utgifter, og hsr da 20 000 igjen til mat, klær, drivstoff også videre! Ingen problem:)

Ang bank har vi danske bank ;)

Skrevet

Dere skal refinansiere alt sier du? Som å bake studielånet inn i huslånet? Nøyaktig hvor er DET lurt???



Anonymous poster hash: 15f81...44c
Skrevet

DET er vel kansje lurt for oss, da!!;)



Anonymous poster hash: 2b891...71b
Skrevet

45 000 brutto i måneden er ganske vanlig for et par hvor begge jobber. Er ca det samme vi har, dog 2 barn og ikke 3

 

Vi har 14 000 ca i huslån i mnd, og jeg synes det er akkurat passelig :) kunne ikke tenkt meg mer! Heller ikke mindre for vi trenger plassen

 

Pr mnd bruker vi jo

14k huslån

5000 i bhg

3500 i bil/forsikring/årsavgift

2500 i strøm/tv/internett

+2500 i diverse

 

Så har en fast regningsbeløp på 30k

 

De 15 andre går vel 8-10 på mat og 5 på sparing/forbruk/klær/opplevelser

 

Det går veldig greit :)

 

Hadde tatt sjangsen :)

 

Anonymous poster hash: d21d0...c34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...