Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Klarer vi boliglånsutgifter på 14000? Men 3 barn i bhg-alder. Ingen billån selv om vi strengt tatt skulle behøvd det....Ikke studielån heller. Anonymous poster hash: 2b891...71b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Nei, det blir veldig vanskelig........ For et spørsmål altså, litt skryteinnlegg altså Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Øhhh....jeg mener det, vi har ikke all verdens rå, 6000 i bhg/sfo, kommunale, strøm...forsikring....ja, det blir jo mye. Vi er lavtlønnede begge to, han har ca 20000 og jeg har 25000. Anonymous poster hash: 2b891...71b
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Vi har litt mer inn, men ikke så mye i lån. Dvs, vi betaler bare renter nå... det er ikke overflod av penger! Men vi har studielån da
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Nei, det blir veldig vanskelig........ For et spørsmål altså, litt skryteinnlegg altså Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8 Hva er skrytete med dette? Men dere må nok stole på beskjeder dere får fra banken. Selv om dere ikke har studielån, så har dere likevel utgifter med barna, og alle andre utgifter som følger med det å eie hus. Med den summen så er kanskje lånet på godt over 2.5? Og det tror jeg egentlig ikke dere får med den inntekten. Anonymous poster hash: af222...7af
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Javel. Vi har hatt en vanskelig periode med kun 30 000 som kom inn per måned. Boutgifter på 11.000 og vi klarte oss helt fint Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8
Miltus Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Vi har ca 50 000 inn i mnd.. Boliglån på ca 19 000 i mnd, + 3000 i studielån hvert kvartal. Har det egentlig rimelig greitt!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Dere vil nok klare det, men det blir så knapt at dere trolig vil føle glede når feriepenger, skattepenger og halvskatt mnd kommer... Mye som går, men vil ikke leve noe rikmannsliv. Anonymous poster hash: 81223...a79
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Vi har ca 50 000 inn i mnd.. Boliglån på ca 19 000 i mnd, + 3000 i studielån hvert kvartal. Har det egentlig rimelig greitt! Oij...Hvordan får dere til det?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Vi har ca 50 000 inn i mnd.. Boliglån på ca 19 000 i mnd, + 3000 i studielån hvert kvartal. Har det egentlig rimelig greitt! Oij...Hvordan får dere til det? Og hvilken bank har gitt dere så mye i lån? Høres helt vilt ut!! Anonymous poster hash: 6b9ef...3fa
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Javel. Vi har hatt en vanskelig periode med kun 30 000 som kom inn per måned. Boutgifter på 11.000 og vi klarte oss helt fint Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8 Boutgifter og boliglånsutgifter er ikke helt det samme... Og dersom du allerede har fått lån, og har avdrag på 11.000, og mister inntekt, så må man jo bare klare det. Men du ville ikke fått et lån med den inntekten og hvor 11.000 var minste låneavdragssats. Anonymous poster hash: af222...7af
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Javel. Vi har hatt en vanskelig periode med kun 30 000 som kom inn per måned. Boutgifter på 11.000 og vi klarte oss helt fint Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8 Boutgifter og boliglånsutgifter er ikke helt det samme... Og dersom du allerede har fått lån, og har avdrag på 11.000, og mister inntekt, så må man jo bare klare det. Men du ville ikke fått et lån med den inntekten og hvor 11.000 var minste låneavdragssats. Anonymous poster hash: af222...7af Takk, det skjønner jeg også. En av oss mistet inntekten i en periode, huset ble kjøpt for en del år siden. Mente bare å si at det finnes familier som har mye mindre penger enn 45 000 i noen perioder. Er heldigvis i full jobb igjen med bra lønn. Anonymous poster hash: 8f0b1...eb8
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 Jeg tenker jo sånn at om 4-5 år så har vi ikke mer utgifter til barnepass,så den posten faller bort. Og før dere hyler at det da blir andre utgifter pga større barn, så vet jeg av erfaring at det er ikke spesiellt mye dyrere når ungene vokser til. Gjelder å handle riktig og på salg. Det er vi vant med. Hi Anonymous poster hash: 2b891...71b
Ladybird2014 Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Vi greier det! 14000 i boliglån pluss billån og studielån, 45000 utbetalt.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Jeg tenker jo sånn at om 4-5 år så har vi ikke mer utgifter til barnepass,så den posten faller bort. Og før dere hyler at det da blir andre utgifter pga større barn, så vet jeg av erfaring at det er ikke spesiellt mye dyrere når ungene vokser til. Gjelder å handle riktig og på salg. Det er vi vant med. Hi Anonymous poster hash: 2b891...71b Men spør du fordi dere vurderer å kjøpe, og lurer på hvor mye dere kan få i lån, eller...? For banken tar ikke høyde for kjøp av klær og utstyr på salg om 4-5 år, de bruker et ferdig oppsett med et gjennomsnitt på forutsette og uforutsette utgifter som følger med hus og barn. Og så tar de høyde for alderen på huset, med tanke på oppussingbehov og forsikringsutgifter, og eiendomsavgift, og mye mer. Dette er det jo stor forskjell på utfra huset og beliggenheten. Anonymous poster hash: af222...7af
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 Hvor stort er huset dere vurderer? Anonymous poster hash: c674b...f46
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 Vi har fått lån, er bare jeg som skjelver litt i buksene;) Vi har 10 000 nå, men studielån og diverse ved siden av.....vi skal derfor refinansiere.....høres bare mye ut:) HI Anonymous poster hash: 2b891...71b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 Huset vårt er 160, men med full kjeller som kan innredes, blir da ca 280. Anonymous poster hash: 2b891...71b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #19 Skrevet 15. mai 2014 Vi har fått lån, er bare jeg som skjelver litt i buksene;) Vi har 10 000 nå, men studielån og diverse ved siden av.....vi skal derfor refinansiere.....høres bare mye ut:) HI Anonymous poster hash: 2b891...71b Synes du nevnte at dere ikke har studielån? Men med en slik situasjon vil dere nok helt sikkert klare det veldig fint. Dere vet jo da allerede om alle andre utgifter dere har. Høres jo da mer ut som en normal norsk trang privatøkonomi. Hehe Anonymous poster hash: af222...7af
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #20 Skrevet 15. mai 2014 Jo, nå har vi det, men som sagt så skal vi refinansiere alt:) Ja, det jeg tenker også, normalt trangt:))) Vi er ikke godt vant fra før og har hatt mange perioder med dårlig råd...er jo hyggelligere å kunne glede seg over skattepenger og feriepenger, da;)) Anonymous poster hash: 2b891...71b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #21 Skrevet 15. mai 2014 Du har god råd spør du meg. Handler om prioriteringer, jeg har utbetalt 19.000,- og er 100% alene med barna. Jeg sparer og kjøper alt vi trenger. Anonymous poster hash: 97eac...255
Miltus Skrevet 15. mai 2014 #22 Skrevet 15. mai 2014 Til dere som lurer på hvordan vi greier det, har rett rundt 30000 i faste utgifter, og hsr da 20 000 igjen til mat, klær, drivstoff også videre! Ingen problem:) Ang bank har vi danske bank
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #23 Skrevet 15. mai 2014 Dere skal refinansiere alt sier du? Som å bake studielånet inn i huslånet? Nøyaktig hvor er DET lurt??? Anonymous poster hash: 15f81...44c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #24 Skrevet 15. mai 2014 DET er vel kansje lurt for oss, da!! Anonymous poster hash: 2b891...71b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #25 Skrevet 15. mai 2014 45 000 brutto i måneden er ganske vanlig for et par hvor begge jobber. Er ca det samme vi har, dog 2 barn og ikke 3 Vi har 14 000 ca i huslån i mnd, og jeg synes det er akkurat passelig kunne ikke tenkt meg mer! Heller ikke mindre for vi trenger plassen Pr mnd bruker vi jo 14k huslån 5000 i bhg 3500 i bil/forsikring/årsavgift 2500 i strøm/tv/internett +2500 i diverse Så har en fast regningsbeløp på 30k De 15 andre går vel 8-10 på mat og 5 på sparing/forbruk/klær/opplevelser Det går veldig greit Hadde tatt sjangsen Anonymous poster hash: d21d0...c34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå