Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 noen som har flytta til sverige her? hvordan var det? flytta du dit med en hel norsk familie eller med en svensk? hvordan er det å få barn der når man er norsk? er det problematisk på noen måte? jeg å min svenske samboer skal flytte til sverige i løpet av året & jeg ønsker litt info om hvordan det er om noen har litt å dele med meg Anonymous poster hash: a687e...23c
Mandala Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Jeg flytta dit med min svenske samboer (nå eks) da barna var i bhg-alder. Det var et lite kultursjokk faktisk. Arbeidsdagene er lange, det er mindre fritid og mye lavere lønn. Veldig strenge barnehageregler. Tja, jeg liker meg definitivt tusen ganger bedre i Norge, og det tror jeg jammen eksen gjør også.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Jeg flytta dit med min svenske samboer (nå eks) da barna var i bhg-alder. Det var et lite kultursjokk faktisk. Arbeidsdagene er lange, det er mindre fritid og mye lavere lønn. Veldig strenge barnehageregler. Tja, jeg liker meg definitivt tusen ganger bedre i Norge, og det tror jeg jammen eksen gjør også. takk for svar jeg skal ikke jobbe & sambo jobber allerede 12-15 timers dager her i norge så det skal jeg nokk kunne leve med, vi skal flytte til hjembyen hans & da får jeg svigers & svigersøstra mi rett bort i gata hu er like gammel som meg & vi er gode venner. jeg har ingen familie igjen i norge så jeg flytter ikke fra så mye... men gru gleder meg litt uansett Anonymous poster hash: a687e...23c
anonymsuperbruker Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Du bør sjekke opp hvilke rettigheter du beholder i Norge (NAV, fastlege osv.) og hva du "mister". Pensjon osv. kan også være relevant på sikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå