Gå til innhold

Er så redd for å legge til babyen uvaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg har alltid prøvd å la ho finne søvnen selv på dagen (kvelden er ikke no problem) men nå må jeg gi opp. Ho greier ikke å roe seg og det ender med en ekstremt overtrøtt baby, HVER DAG. Nå ser det ut som om jeg må trille henne i søvn for at hun skal få den lange gode luren.

Dere som triller i søvn? Ville babyen deres bare sove i vogn etterhvert?

Anonymous poster hash: 1c218...3e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Anonymous poster hash: 754ab...95a

Skrevet

Bare 3 mnd.

Skrevet

Vi har alltid trillet lillemor når hun skal sove på dagtid, synes det er kjempepraktisk! Hun er nå 2 år og holder på å avslutte dagsoving, men sover fortsatt i vogna om hun skal sove. Synes det er praktisk for da er det bare å ta med vogna om vi skal bort, er ikke avhengig av å være i nærheten av senga for å få duppen sin.

Skrevet

Vel, min er 4mnd og jeg bruker bæretøy for det meste. Ammer i søvn, bærer i søvn og noen ganger fungerer det faktisk med smokk og koseklut, stresser ikke med vaner/uvaner, men er opptatt av at babyen skal få kos og trøst og hjelp til å finne søvnen. Det er ikke vanlig at søvnen kommer av seg selv til så små barn. "Å finne søvnen selv" synes jeg er et kjempeteit begrep!

De fleste babyer klarer ikke det og lå hjelpes. Det betyr ikke at de ikke vil klare å sovne av seg selv når de blir eldre.

Gjør det noe om du ammer/bysser/vugger/triller i søvn?

Anonymous poster hash: 754ab...95a

Skrevet

En baby blir ikke bortskjemt, ta det helt med ro. Gi henne det hun trenger, hun trenger jo tydligvis hjelp til å sovne! Og det er vel ytterst vanlig at små babyer trenger det? Dette skal ikke virke frekt eller krast, det er ikke meningen. Jeg mener bare at en baby må få respons på det den uttrykker, og jeg syns det er feil å stresse med hva som skjer og du gjør ditten eller datten, alt går seg til etter hvert uansett. Nyt heller tiden, og kos deg med babyen din, ikke bekymre deg ;)

Anonymous poster hash: 55a10...6e8

Skrevet

Husker jeg stresset med det, blir bare mas og kjas... Mitt tips er at du bare må ta det rolig ;) Baby er såpass liten enda og du kan tidsnok "plukke av uvaner" når hun/han har blitt eldre ;)

Søvnmønstre og innsovning endrer seg masse de første 2 årene uansett. Gjør det som føles riktig og er lettest for alle parter :P

Skrevet

Jeg la bare merke til at alle babyene i barselgruppa mi sovner bare helt av seg selv når de blir lagt ned!

Gjør vel ikke noe å trille så lenge det ikke er storm eller 20 minus. Syns bare det hadde vært greit om ho greide å sove andre steder også.

Hi

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg har trillet, bysset, ammet og kost alle mine 3 i søvn. Jeg har vært hos de til de har sovnet i lengre perioder, jeg har tatt de opp på fanget hvis "alt har vært galt", de har - og gjør fortsatt - kommet over i vår seng hvis de har hatt behov for nærhet og trygghet.

Sikkert fy fy i andres øyne, men jeg har 3 trygge barn. Småbarnstiden er over på 1-2-3, så gi den nærhet, den ekstra trilleturen babyen trenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...