Gå til innhold

Venninne som kommer med indirekte kritikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som egentlig er hyggelig og grei, men av og til kommer hun med små stikk eller indirekte kritikk. Blir ikke helt klok på henne.

Hun kan feks si at jeg har lite utdanning, at det er vel vanskelig å få jobb med min utdanning, at hun ikke ville bygget hus der vi bygger, at kjøkkenet vårt var helt ok men ikke noe hun ville valgt, at hun synes vi fikk barn tidlig i forholdet, spør om bunaden min passer enda.. selvsagt ikke alt dette på engang men sånne småkommentarer her og der. Blir litt usikker av det. 

Hvordan skal jeg hånedtere dette?

Anonymous poster hash: 24599...297
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en slik venninne selv, men jeg er så trygg på meg og mine valg at jeg ikke lar det gå inn på meg. Avfeier henne eller bare svarer "åja"..

Anonymous poster hash: 29b84...505

Skrevet

Til slik smugkritikk er det bare å svare med et smil :) f.eks til kommentarer om utdanning og jobb er det bare å dra en "lettere enn for alle de som er overkvalifiserte" og bunaden "den passer ja, er like slank nå som da jeg ble konfirmert, er det ikke flott?" "Kjøkkenet mitt er favorittrommet i det nye huset mitt på den fantastiske tomta!! Er ikke så glad i slike (fyll inn med en ca beskrivelse av hennes kjøkken)"

Hadde en gang en slik venninne selv, svarte alltid med å forhøye mitt eget og gi små, diskret stikk tilbake. Vi er fortsatt venninner, men smugkritikken har forsvunnet :)

Skrevet

Har en slik venninne. Hun har alltid vært sånn, men nå er begeret fullt. Er gravid og tenker at jeg kommer til å få høre det om det meste jeg gjør når babyen kommer, har derfor begynt å skyve henne fra meg nå. Orker ikke mer. Vi har vært bestevenninner i 9 år, men hun har ikke vært noe god venninne for meg siste halve året. Trist, men noen mennesker bare er sånn at de må kritisere andre og tro at de er best.

Skrevet

Dette er typisk for mennesker som er veldig usikre på seg selv og trolig er slike mennesker bare misunnelige på andre. Har selv en venninne som kommer med liknende kommentarer. Bare smil overbærende til henne og gjerne konfronter henne på det hun sier på en vennlig, men direkte måte. Da tenker jeg at huk klapper igjen.

Anonymous poster hash: af50a...e71

Skrevet

Huff, det aller beste er å finne en god, stikkende kommentar å slenge tilbake!!! Sånne mennesker er forferdelig slitsomme!!

Anonymous poster hash: 8981b...bf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...