Gå til innhold

Hvor mye sparer dere i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, flytter pengene ofte fra sparekontoen/buffer til brukskontoen min etterhvert som det blir tomt. Hvordan klarer dere å være strenge??

Jeg har en inntekt på 23.000 i mnd og er alene med et barn. Faste utg er på ca 14.000 i mnd, sparer fast til buffer 2000 kr på annen konto (som jeg aldri rører), prøver å spare 2500 kr som går til sparing, 3000 kr på mat og resten blir bare borte!

Usikker på hvor mye jeg bør spare. Ofte blir pengene som er satt til sparing bare flytta tilbake til brukskontoen igjen når jeg trenger penger.. og da er det jo ikke vits i å spare! Kanskje det er lettere om jeg oppretter en konto til i en annen bank, men føler jo at det bør være unødvendig.. blæh..

Hvor mye sparer dere og hvor mye syns dere jeg bør greie å spare?? :)

Anonymous poster hash: 18be6...767

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter 300 kr hver inn på en konto som er tiltenkt større utgifter i barnas oppvekst, som konfirmasjon o.l. Eldste barnet er nå 13 år og vi har ikke trengt å bruke av disse pengene enda, så nå står det ganske mye penger der (har spart 600 kr måneden siden han ble født), men nå som konfirmasjoner, mopedlapp, regulering osv kommer på løpende bånd får vel pengene ben å gå på...

Vi har fast trekk på 300 kr i måneden hver på lønningsdagen og merker aldri at de pengene blir borte, de "forsvinner" inn på et rentefond vi ikke har i nettbanken så pengene er litt låst. Fungerer fint for oss.

Ellers sparer vi ingenting, har flexilån så det lønner seg ikke å spare på konto ved siden av dette. Alt går inn på flexien så vi har en del å gå på der om det skulle dukke opp noe spesielt.

Anonymous poster hash: 588a9...551
Skrevet

Mannen skal spare 5000kr nå. Og sparer mer om han tar ut mer lønn. 

Jeg sparer 1000 kr fast i mnd til samme felleskonto + til meg selv etter som det passer. 

Skrevet

1000,- til sparekonto

500,- til hver av barna. 

Anonymous poster hash: 20230...e44
Skrevet

Vi sparer ganske mye:

3000,- inn på sparekonto

500,- inn på barnas sparekonto

7500,- (utleieinntekt) inn på sparekonto

Jeg sparer 2500,- på min egen konto

Anonymous poster hash: 0dd11...a6f

Skrevet

Absolutt ingenting! Har akkurat så vi greier oss.

Anonymous poster hash: 2c7ee...27f
Skrevet

Er alene med barn, har liten inntekt. Prøver å sette av ca 6000 på høyrentekonto. Vi lever veldig sparsommelig i hverdagen, men mangler ingenting.

Veldig viktig for meg med en trygg buffer i ryggen.

Anonymous poster hash: 14e3b...7ca

Skrevet

3000-10000 avhengig av inntekten fra måned til måned. 2 voksne

Anonymous poster hash: 1d5f5...9e3

Skrevet

3800 i en fondsportefølje

6900 til sparekonto og buffer.

Sparekonto pengene går litt inn og ut, men fonda rører vi ikke. Så om du ønsker å spare langsiktig så start fondsparing, mye høyere terskel for å ta de ut :)

Anonymous poster hash: 3457a...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...