Gå til innhold

Alle med barn på 10 år - se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker barna deres noen form for ekstra sikring i bil fortsatt ?

I så fall hva, beltestol eller pute ?

Anonymous poster hash: 03b83...89d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sant barnet er over 135/140 cm, så trengs ikke noe annet enn vanlig sikkerhetssele......

Og de kan da også sitte der det er airbag......

Alder har lite med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 1fbe1...d44
Skrevet

Min tiåring bruker hverken stol eller pute, han er ca 1.40 høy. Sluttet å bruke det når han rundet 1.35.

Skrevet

Joda, men setene er godkjente til 36 kg så man kan bruke setet selv om man er over 135 cm, så lenge ikke vekten overskrider.

Jeg antar det er tryggere å sitte i et sete med sidebeskyttelse så lenge de kan.

Men det er ikke veldig kult for så store barn å være den eneste i gjengen som må sitte i sete - derfor jeg lurer litt på hva normen er.

HI

Anonymous poster hash: 03b83...89d
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har pute (jada, vet det ikke er helt ok) på korte turer, og sete med rygg på langturer

Skrevet

Nei, det gjør han ikke.

Anonymous poster hash: 4817a...ce1

Skrevet

Nei, han er godt over 1,40 så han bruker ingenting.

Anonymous poster hash: c92ca...e20
Skrevet

Nei - min 10-åring er godt over 140cm, så det er en god stund siden hun brukte stol og sete.

Anonymous poster hash: 9f9d4...fbf

Skrevet

Nei, nå har han akkurat sluttet med bilputen.

Anonymous poster hash: a8c54...ec2

Skrevet

Niks, 154 cm høy og 38 kg.

Anonymous poster hash: 6231f...362

Skrevet

Han sluttet med stol med rygg for noen mnd siden. Nå bruker han pute. Han er over 135, men er likevel en spinkel og liten fyr, så jeg syns han sitter bedre på noe. 

Gjest vinterbrud
Skrevet

Nei,hun bruker kun vanlig belte når hun er i bil.

Skrevet

Nei, han er nesten 1,50!

Anonymous poster hash: 58d10...36e

Skrevet

10 åringen er 139 høy og veier 30 kg. Hun sitter i beltestol bak og skal gjøre det til hun er ca 150. Hun får ikke lov å sitte forran, da jeg ikke kan koble ut airbag. Har hun mindre venninner med i bil, sitter de i stolen og min datter med vanlig belte. Jeg blander meg heller ikke borti hvordan andre sikrer henne, jeg regner med de tar gode valg ut fra hva de har av sikring i bilen. Vi bor meget kort avstand fra skole, fritidsaktiviteter og venner.

Anonymous poster hash: 89d12...3aa

Skrevet

Beltestol. Hun er 140 og 26 kg

Anonymous poster hash: 1b0ee...4ea

Skrevet

Nei, han er i overkant av 150 cm. 

Skrevet

Gutten vår har sittet i sete inntil nylig, men nå bruker han bare pute. Han er mellom 145 og 150 cm høy og veier 30 kg.

Anonymous poster hash: e4c52...02b

Skrevet

Sønnen min sitter bare på en enkel pute, men han sitter også bare bak

Anonymous poster hash: 64410...e1c

Skrevet

11åringen har akkurat slutta med pute, hun bruker pute på langturer siden hun da vil sitte litt høyre slik at hun ser mere ut av vindu.

9 åringen blir sittende på pute noen år til om hun ikke plutselig skyter i været. Lav, lita flis.

Anonymous poster hash: a05b0...d77

Skrevet

Hun er over 150, så nei. Har ikke gjort det på noen år nå, uten at jeg huske på når det sist var.

Veldig mye lettere å slippe å tenke på slikt også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...