Gå til innhold

Jeg vet om utroskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to venninner. En veldig nær og god, la meg kalle henne Anne. Og en jeg har kjent lenge men ikke like close med, kaller henne Berit. De er ikke venninner.

Jeg gikk kveldstur med hunden og så at Berit sin bil sto utenfor hos Anne.

Stusset og stoppet opp, da kommer Berit sin mann ut fra Anne og de kliner litt før han drar.

De ser ikke meg.

Jeg har ikke konfrontert noen av de. Jeg vurderer å "kjefte opp" Berit sin mann.

Vurderer også å ta en prat med Anne. Har ikke vurdert i sladre til Berit.

Aner ikke hva jeg burde gjøre.

Helst vil jeg late som om jeg ikke vet.

Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 72299...62f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med Anne. Kanskje ikke min plass å si noe, men jeg ville nesten krevd at hun avsluttet det og om hun ikke gjorde det så ville jeg revurdert vennskapet med henne.

Anonymous poster hash: fcc2b...c6f
Skrevet

Jeg ville ha "kjeftet opp" Berit sin mann og gitt han en sjanse til å fortelle det til Berit - før du gjør det. Vet Anne at mannen allerede er opptatt? Isåfall ville jeg ha vist min misnøye anngående at hun er med på å ødelegge et forhold.. Veldig kinki situasjon! Lykke til

Anonymous poster hash: a9232...222
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med Anne. Kanskje ikke min plass å si noe, men jeg ville nesten krevd at hun avsluttet det og om hun ikke gjorde det så ville jeg revurdert vennskapet med henne.

Problemet er at Anne er min beste venninne og hun har alltid vært der for meg. Gjennom alt, sykdom og samboerbrudd. Hun er typen som står på døra mi kl 11 på kvelden med kleenex og sjokolade fordi jeg har blitt singel.

Slike venninner vokser ikke på trær.

Skrevet

Problemet er at Anne er min beste venninne og hun har alltid vært der for meg. Gjennom alt, sykdom og samboerbrudd. Hun er typen som står på døra mi kl 11 på kvelden med kleenex og sjokolade fordi jeg har blitt singel.

Nettopp derfor du også bør ta det opp med henne. Er man gode venninner så tar man også opp det som er ubehagelig og leit.

Skrevet

Er Anne i et forhold?

Anonymous poster hash: 6a729...013
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt det forsiktig opp med Anne, og gitt henne en sjanse til å forklare. Da ville jeg gitt råd om at hun kommer til å angre, og at hun må tenke på Berit (om hun vet om henne). Jeg ville ikke sagt noe til Berit. Dette kan stoppes før det blir verre, uten å måtte splitte noen opp. Alt dette ut ifra hva Anne forteller.

Skrevet

Ville tipset bestevenn Anne om at de ikke var spesielt diskret og at hvem som helst kunne sett de.

Utover det er det ikke din skittentøyvask å ta.

Anonymous poster hash: 94c1b...c34

Skrevet

Heller mot å ta det med Anne (vet hun tåler det) og si at hun kan si til Berits mann at jeg har sett det. Hva han gjør videre får bli hans sak.

Anne er singel ja. Og hun vet veldig godt han er gift med Berit.

Huff for en røre. Har klump i magen. Er så skuffet over at hun kan gjøre slikt.

Skrevet

Jeg ville sagt det, men kanskje prøvd meg på å bevise det samtidig. For gubben nekter sikkert ved konfrentasjon

Anonymous poster hash: d5c71...1ff
Skrevet

For en ekkel situasjon du har havnet i. Jeg ville også ha sagt i fra til Anne at jeg vet, og at hun burde fortelle Berits mann at jeg vet.

Skrevet

Ta det opp med Anne ,si du såg dem..

Anonymous poster hash: 63deb...f83
Skrevet

Nei slike venninner vokser ikke på trær så om du tar det opp med henne skal du si at du er i hennes hjørne uansett. Fordi hun generelt er verdens beste venninne. Men at ditt synspunkt er at det ikke er helt ok. Er hun en så god person vet hun at det galt. Så du trenger antagelig ikke si det engang. Bare fortell at du så det du så. Så får du nok høre hele sannheten. Sikkert en lettelse å ha noen å snakke med og du kan råde henne til å avslutte. For det dere blir ikke pent...

Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med begge, og sagt til mannen at han får fortelle det til kona selv, ellers vil jeg fortelle.

Jeg takler ikke utroskap, jeg hadde blitt såret hvis noen visste mannen min var utro men ikke fortalte til meg. Utroskap er absolutt ikke greit, uansett grunn.

Berit bør få vite om mannen sin. Må være forferdelig å ikke vite at mannen faktisk er med en annen, og at flere faktisk vet om det.

Du trenger ikke å fortelle Berit hvem han var utro med.

Anonymous poster hash: d60cb...6f5

Skrevet

Jeg vil nå si heldigvis at slike venninner ikke vokser på trær, for hvordan ville du likt om du var gift at det var din mann hun holdt på med. Her er mannen en dust, og du kan ikke stole på henne heller siden hun ikke bryr seg om en mann er opptatt.

Anonymous poster hash: 12c23...242
Skrevet

Synes bare det er litt merkelig hvis du og Anne er så tett på hverandre, at hun ikke har sagt noe til deg jeg da. Jeg forteller jo omtrent alt av detaljer til min beste venninne.

Tror det blir ubehagelig for deg i lengden å skjule for din beste venninne at du vet dette, uten å si noe til henne. Hadde definitivt sagt jeg hadde sett det i alle fall. Hadde ikke sagt noe til Berit, og kanskje ikke til den involverte mannen heller. Regner med at Anne uansett vil fortelle han at de har blitt sett.

Hvis Anne sier hun vil fortsette dette så kan du jo vurdere å ta det videre.

Skrevet

Synes bare det er litt merkelig hvis du og Anne er så tett på hverandre, at hun ikke har sagt noe til deg jeg da. Jeg forteller jo omtrent alt av detaljer til min beste venninne.

Tror det blir ubehagelig for deg i lengden å skjule for din beste venninne at du vet dette, uten å si noe til henne. Hadde definitivt sagt jeg hadde sett det i alle fall. Hadde ikke sagt noe til Berit, og kanskje ikke til den involverte mannen heller. Regner med at Anne uansett vil fortelle han at de har blitt sett.

Hvis Anne sier hun vil fortsette dette så kan du jo vurdere å ta det videre.

Jeg skal prate med Anne i dag. Enten har dette nylig startet derfor hun ikke har sagt noe. Eller hun skammer seg fordi det er Berits mann.

Uansett, jeg skal ikke korsfeste henne eller kutte henne ut men jeg skal si jeg vet, og at dette MÅ opphøre.

Angående Berit er jeg utrolig i tvil om jeg bør si dette.

Det er snakk om å eventuelt bryte opp en familie med to barn. Jeg vet ikke om dette er noe jeg vil ha på samvittigheten.

Et etisk dillema av dimensjoner. Begge delere plager meg. En tap, tap situasjon.

Skrevet

Jeg skjønner tankegangen til flere her inne, men dette er absolutt ikke noe du burde blande deg inn i...

De er voksne mennesker og får finne ut av dette selv.

Ikke bland deg inn selvom tanken er god!

Anonymous poster hash: 2459a...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...