Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Vår leieboer (fra helvete) skal flytte. Han skulle egentlig være ute 31.mai. Da skulle leiligheten være vaske og klar innen kl 16. Nå har han spurt samboeren min om han kunne flytte ut 1.juni og om vi kunne ta penger fra depositum til å leie inn vaskefirma for han kan ikke vaske. Depositum er 6000. Jeg tenker dette er greit, men dersom han ikke er ute til den 1.juni og han bruker noen dager på å komme seg ut mener jeg han må betale for disse dagene. Dette mener samboeren min at er urimelig. Depositum skal også dekke ny kjølesapsdør som han har bulket + maling. Hva som venter oss ellers der vet jeg ikke. Blir sprø! Har nå flyktet opp i 3. Etasje for leieboeren har fotballkampen så høyt at huset dirrer. Anonymous poster hash: ce311...2db
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Hvorfor mener samboeren din at leiebortt skal få bo der noen dager gratis? Jeg er enig med deg. Overskrider han flyttedato må han betale for de ekstra dagene. Anonymous poster hash: 6c13f...872
førskolelæreren Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 "Blir sprø! Har nå flyktet opp i 3. Etasje for leieboeren har fotballkampen så høyt at huset dirrer." Slik er det å ha leieboer og han betaler jo faktisk for å bo der og se på fotballkamp!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 "Blir sprø! Har nå flyktet opp i 3. Etasje for leieboeren har fotballkampen så høyt at huset dirrer." Slik er det å ha leieboer og han betaler jo faktisk for å bo der og se på fotballkamp!!!!!! Ehh..... jeg er leieboer og kan selvsagt ikke drive husvertene til vanvidd. Greit å lage litt lyd, men om man støyer så mye at det er plagsomt så er det i seg selv god nok grunn til oppsigelse Anonymous poster hash: 6c13f...872
førskolelæreren Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 "Blir sprø! Har nå flyktet opp i 3. Etasje for leieboeren har fotballkampen så høyt at huset dirrer."Slik er det å ha leieboer og han betaler jo faktisk for å bo der og se på fotballkamp!!!!!! Ehh..... jeg er leieboer og kan selvsagt ikke drive husvertene til vanvidd. Greit å lage litt lyd, men om man støyer så mye at det er plagsomt så er det i seg selv god nok grunn til oppsigelse Anonymous poster hash: 6c13f...872 Helt enig. Men som leietaker må du kunne tåle litt støy. Vi snakker om en fotballkamp kl 20 00 !
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 "Blir sprø! Har nå flyktet opp i 3. Etasje for leieboeren har fotballkampen så høyt at huset dirrer."Slik er det å ha leieboer og han betaler jo faktisk for å bo der og se på fotballkamp!!!!!! Ehh..... jeg er leieboer og kan selvsagt ikke drive husvertene til vanvidd. Greit å lage litt lyd, men om man støyer så mye at det er plagsomt så er det i seg selv god nok grunn til oppsigelse Anonymous poster hash: 6c13f...872 Helt enig. Men som leietaker må du kunne tåle litt støy. Vi snakker om en fotballkamp kl 20 00 ! Det er sikkert mer enn "litt støy" når hele huset dirrer. Anonymous poster hash: 6c13f...872
førskolelæreren Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 "Blir sprø! Har nå flyktet opp i 3. Etasje for leieboeren har fotballkampen så høyt at huset dirrer."Slik er det å ha leieboer og han betaler jo faktisk for å bo der og se på fotballkamp!!!!!! Ehh..... jeg er leieboer og kan selvsagt ikke drive husvertene til vanvidd. Greit å lage litt lyd, men om man støyer så mye at det er plagsomt så er det i seg selv god nok grunn til oppsigelse Anonymous poster hash: 6c13f...872 Helt enig. Men som leietaker må du kunne tåle litt støy. Vi snakker om en fotballkamp kl 20 00 ! Det er sikkert mer enn "litt støy" når hele huset dirrer. Anonymous poster hash: 6c13f...872 Stillhet og Frihet koster penger
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 "Blir sprø! Har nå flyktet opp i 3. Etasje for leieboeren har fotballkampen så høyt at huset dirrer."Slik er det å ha leieboer og han betaler jo faktisk for å bo der og se på fotballkamp!!!!!! Ehh..... jeg er leieboer og kan selvsagt ikke drive husvertene til vanvidd. Greit å lage litt lyd, men om man støyer så mye at det er plagsomt så er det i seg selv god nok grunn til oppsigelse Anonymous poster hash: 6c13f...872 Helt enig. Men som leietaker må du kunne tåle litt støy. Vi snakker om en fotballkamp kl 20 00 ! Det er sikkert mer enn "litt støy" når hele huset dirrer. Anonymous poster hash: 6c13f...872 Stillhet og Frihet koster penger Og penget ditt er? At når man er husvert eller leieboer så trenger man ikke å ta hensyn til hverandre? Anonymous poster hash: 6c13f...872
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Høres ikke ut som om 6000 kr vil holde. Selvfølgelig skal han betale om han ikke er ute til den 31. mai. Dere kan faktisk kreve hel mnd leie om han fortsatt er der den 1.juni. I tillegg kommer tiden det tar å leie inn vaskere og få det vasket ned. Og dere kan ta betalt for at det er dere og ikke han som leier inn vaskerne og har overoppsyn med dem. I tillegg til det andre du nevner. Anonymous poster hash: 37e75...885
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Han burde leie vaskehjelp og få det gjort innen den 31.mai. Så får han igjen det som ev. er til overs av depositumet. Jeg tenker det er en grunn til at han vil gjøre det på den måten som han foreslår..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Jeg tenker at dere tar hele depositumet, og ikke bråker mer med fyren og lar han få flytte 1 juni. Om det går mer enn 3 dager utover dette, skifter dere lås, setter tingene hans utenfor eiendommen! Lykke til HI Anonymous poster hash: fe534...805
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Jeg tåler støy altså, men synes det er masete når hele huset dirrer etter jeg har fått tre barn i seng. Det er også grunnen til at jeg heller satte meg i loftstuen enn å be han skru ned. Etter erfaring vet jeg at han bare ville skrudd opp da likevel. Tror vi gjør som siste her sa. Bytter lås om han ikke er ute! Må bytte døren uansett.. Det er ikke hans feil da. Anonymous poster hash: ce311...2db
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 Er dette samme leietaker som hadde det ekstremt skittent hos seg? I så fall er det ikke sikkert at 6.000 kr i depositumet holder. Dere må jo gå over leiligheten sammen med ham etter at han har flyttet ut tingene sine slik at dere ser om det er ev andre skader der. Det kan skjules mye med møbler... Jeg ville sagt at han skal ordne med nedvasken. Da er han ansvarlig for kostnadene med nedvasken, og dere er sikret om det dukker opp flere skader enn kjøleskapsdøren, og også om dere ev finner ut at han ikke vasker ordentlig ut og dere må leie inn andre for å få vasket ordentlig. Ikke gå med på å ta det av depositumet hvis dere ikke lager en skriftlig avtale om det på forhånd! Husk at både dere og han må si seg enig til at dere skal få penger fra depositumet. Så kan dere heller være velvillige og la ham være ferdig utflyttet/nedvasket den 1. juni. Anonymous poster hash: 6fc86...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå