Gå til innhold

Fødsel fleregangsfødende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fødselen mindre smertefull 2.-3.osv gang?? Hørt at den går lettere, men er det mindre vondt?

Anonymous poster hash: 2e47c...a53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var IKKE mindre vondt nei ;-)

Men fødsel nr 2 var mye kortere, og jeg var i utrolig bra form etter den, ifh til første fødsel.

Anonymous poster hash: 1afe4...8d2

Skrevet

Fødsel nummer to var styrtfødsel, vondt som bare det, men varte bare i 45 minutter da. Nummer tre var utrolig bra! Kom inn på sykehus med 8cm åpning med rier som var helt akseptable. Var bare skikkelig vondt fra 9 cm og utpressing :)

Anonymous poster hash: 36507...66b
Skrevet

Var nok ikke mindre vondt, men jeg var forberedt på hvordan smertene kjentes ut og hvordan en (normal) fødsel forløp så opplevde fødsel nummer to som mindre smertefull. Pressriene med nr to var vonde, mens på første fødsel syntes jeg reine var vonde og kjente ikke noen forskjell da det ble pressrier..

Anonymous poster hash: 3ee3b...bc0

Skrevet

De verste med nr to var etterriene jeg ikke merket førstegangen og at jeg visste hvor vondt fødsel var.

Anonymous poster hash: 949bb...9d9

Skrevet

Smertene var ikke noe mindre nei, på en måte var de verre siden det gikk mye fortere. Verst var nr 3 hvor alle de vonde riene/pressriene kom hvert halvannet minutt i 45 min, ingen tid til å hente meg inn igjen før babyen var ute... Og etteriene... Fy f... De var grusome, men der funket heldigvis en blanding av ibux og Paracet den dagen de varte :)

Skrevet

Har tre barn, nr 1 var KS, nr 2 varte i 1,5 timer, og nr 3 varte 4timer. 

Hadde aldri hatt en etterrie før jeg fikk nr 3. Fytti helsikke- kunne føde 3 ganger på ny enn å badre med det der mølet. Sitter hjemme å ammer med nr 1 og 2 hoppene rundt i mens man har saftige rier så hele kroppen vrir seg

Anonymous poster hash: f3106...336
Skrevet

Nr 2 var verre enn nr 1 på alt anna enn tid.

Skrevet

Min nr.4 var den vondeste av alle !!!  Nr. 2 var derimot over på et lite blunk :)

Skrevet

nr 1 og 3 her var værst.. nummer 2 kunne jeg født mange ganger :) 

lystgass som smertelindring på alle tre og petidin i tillegg på nr 1 :)

Anonymous poster hash: 3d670...c95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...