Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Hei, jeg bruker amlodipin 5 mg. Har brukt det siden januar el februar. Er det ikke vanlig at bivirkningene gir seg etter relativt kort tid. Har ikke hatt særlig bivirkninger og heller ikke lest mye på det. Leste akkurat nå på det og føler en del av det som er listet opp som bivirkninger treffer meg. Kan det stemme etter så lang tid? Jeg burde visst det, men gjør nå en gang ikke det. Skal til legen i neste uke, for ny blodtrykkskontroll og vurdering om jeg egentlig trenger tablettene. Anonymous poster hash: a9b6b...a12
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Herlighet, greier ikke ordlegge meg en gang Har ikke hatt særlig med bivirkninger, men i det siste har det tilkommet en del endringer/ bivirkninger. Men synes ikke helt det burde være bivirkninger siden jeg har stått så lenge på det. Innimellom er jeg faktisk småkvalm, er trøtt og hoven i beina. Har vært trøtt i perioder tidligere også,men ikke sånn som nå. Er ikke gravid. Anonymous poster hash: a9b6b...a12
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Hvilke bivirkninger mener du at du har da? Anonymous poster hash: ba58f...241
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 De du nevner trenger ikke være knyttet til blodtrykk. Men det kan tyde på at du går på for lite medisin. Anonymous poster hash: ba58f...241
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Tror ikke jeg har for høyt blodtrykk, det var litt i grenseland for at jeg i det hele tatt trengte å begynne på det. Vi ble enige om jeg skulle komme tilbake egentlig før påske, men det ble ikke slik. Så skal til ny kontroll med ny 24-timers blodtrykksmåling nå. Bivirkningene er i såfall: trøtthet, kvalme og hovne ankler, småsvimmel innimellom. Ved en anledning holdt jeg på å ramle. Anonymous poster hash: a9b6b...a12
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Tror ikke jeg har for høyt blodtrykk, det var litt i grenseland for at jeg i det hele tatt trengte å begynne på det. Vi ble enige om jeg skulle komme tilbake egentlig før påske, men det ble ikke slik. Så skal til ny kontroll med ny 24-timers blodtrykksmåling nå. Bivirkningene er i såfall: trøtthet, kvalme og hovne ankler, småsvimmel innimellom. Ved en anledning holdt jeg på å ramle. Anonymous poster hash: a9b6b...a12 Kan også tilføye kløe oppå hånden og oppover håndleddene. Anonymous poster hash: a9b6b...a12
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Kan det være at du har fått litt lavt blodtrykk som følge av medisiner du kanskje ikke skulle hatt? Ville tatt en tur og kontrollmålt. Anonymous poster hash: 454f7...7f7
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Høres ut som om du har lavt blodtrykk spør du meg, men det finner jo legen kjapt ut Anonymous poster hash: 9c969...fb2
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Du burde få undersøkt blodtrykket ditt med tanke på hypotensjon (lavt blodtrykk). Ankelødem er en klassisk bivirkning ved bruk av medisin som Amlodipin. Anonymous poster hash: 6e57d...97f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Skal som sagt til legen til uka. Men er det vanlig at bivirkningene kommer så lenge på ettertid da? Anonymous poster hash: a9b6b...a12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå