Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Grrr er så lei av dette spørsmålet som begynner hvert år rett før 17.mai.. av mamma/svigermor. Har ganske stabil vekt så jeg forstår ikke hvorfor de må spørre om det hvert eneste år. Greit nok hvis en er gravid eller rett etter fødsel men ellers er det bare irriterende.. Hvis den ikke skulle passe går jeg heller i noe annet, går heller ned 5 kg til neste gang enn å sy inn bunaden altså.. Kunne aldri falt meg inn å spørre dem om det samme selv om de går opp og ned i vekt de også. Anonymous poster hash: 1cf62...77e
me_87 Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Jeg hadde blitt flyforbanna om noen hadde spurt om noe så frekt!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Noen tenker ikke før de snakker, helt utrolig. Skjønner at du blir såra! Si det rett i fleisen til dem! Anonymous poster hash: 64845...22d
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Men da blir det enda bedre hvis bunaden passer... En filosof sa at "Legg merke til hvem du kan kritisere, for du står over dem i status". Uff... føler ikke jeg kan kritisere stort noen, jeg. For da syter de til sine venner og jeg står igjen som en skyldig person. Mens de fritt sier ting til meg som de ville mislikt å høre selv. Anonymous poster hash: eb5af...afc
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Føler nesten de vil at bunaden ikke skal passe meg av og til.. men hva bryr det dem? Anonymous poster hash: 55c41...459
Roheryn Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Hehe, min eks-svigermor prøvde seg på en spydig en i fjor da jeg akket meg på facebook over at jeg muligens må se å få sydd ut bunaden en vakker dag så det går an å puste i den. "Å, har du lagt på deg?" - og jeg kan formelig høre skadefryden i stemmen... "siden konfirmasjonen? -Ja", svarte jeg. Og stille ble det For ordens skyld: jeg har brukt bunaden hver 17. Mai de siste fjorten årene - med unntak av det året jeg var høygravid. Og det er sannelig ikke alle som fremdeles etter passerte 30 får på seg en bunad som ble sydd akkurat stor nok til konfirmasjonen.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Husker alle sammen lo av meg da jeg som gravid sa at jeg håpte å komme inn i bunaden til 17. mai ( 2 uker etter termin)...Den som ler sist ler best:-) Anonymous poster hash: 1bc12...d53
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Er du sikker på at det er så vondt meint? Hver år før17.mai er det alltid noen som huffer seg over om bunaden passer, det er nesten som et spenningsmoment Kanskje det bare er noe dem sier for moro skyld? Dårlig humor, men da er det i hvert fall ikke vondt meint Anonymous poster hash: c8d1f...2e1
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Pga alt maset utsetter jeg det til siste liten å prøve bunaden, så kan de bare mase Anonymous poster hash: 55c41...459
trekkoppfugl Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Mannen min spurte meg om det i dag. Klart det, sa jeg. Sannheten er at det faktisk ikke har falt meg inn at den kan være for trang. Blir spennende å se på lørdag Jeg fikk spørsmålet av mor og svigermor i flere år, litt sånn "bare vent, nå er det slutt på at du kan spise hva du vil". Har ikke fått det siden jeg fikk barn, de er sikkert redde for at de faktisk har fått rett. Litt som da alle sluttet å spørre om ikke vi også skulle ha barn etter en fem års tid.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Men da blir det enda bedre hvis bunaden passer... En filosof sa at "Legg merke til hvem du kan kritisere, for du står over dem i status". Uff... føler ikke jeg kan kritisere stort noen, jeg. For da syter de til sine venner og jeg står igjen som en skyldig person. Mens de fritt sier ting til meg som de ville mislikt å høre selv. Anonymous poster hash: eb5af...afc Ang. sitatet: jeg er sikkert treg, men er forvirret. Hadde vært mer logisk om sitatet lød mer som: 'legg merke til hvem som kritiserer deg, for du står over dem i status', eller noe i den duren? Sorry, har en tendens til å henge meg opp i detaljer... Anonymous poster hash: 8b239...5ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå