Gå til innhold

Hjelp meg jenter!! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på date i kveld, med en fyr jeg har chattet med en uke bare og som er helt oppover ørene betatt av meg.

1. Jeg er også betatt, men har beholdt begge bein godt planta, da det føles helt rart å skulle bli betatt av noen man aldri har møtt. Hva hvis jeg synes han er helt snål?? Takle det?

2. Hva hvis han ER helt snål...takle det?

3. Og sist men ikke minst: hvordan skjønne om man er betatt av noen fordi man er det...eller fordi denne personen sier så mange pene ting om en. 

Puh...kjenner jeg er godt stressa allerede :( 

(Enda godt jeg fikk et helt ut av intet-kompliment av en venninne i dag, at jeg liknet på Poppy Montgomery. Selvtilliten gikk opp ett lite hakk i hvert fall :D

Anonymous poster hash: 70e22...743
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ABSOLUTT ikke møtt en jeg hadde kjent over nett en uke. Jeg ble kjent med samboeren min over nett, men da vi møttes, hadde vi kjent hverandre i 10 mnd.

Anonymous poster hash: cc9e6...d8b

Skrevet

Er uenig i uttalelsen fra hun over meg. Folk klarer å ha både ONS og date etter å ha "kjent" en mann fem minutter på et utested, så det at dere kun har chattet en uke er ikke noe hinder.

Bare bra at dere hopper i det så fort, spør du meg :) Ta det som det kommer. Vær avslappet og naturlig. Er ikke kjemien der, så neivel, da er den ikke det. Pust med magen, se smashing ut, føl deg lekker og ikke minst tenk at det verste som kan skje tross alt bare er en litt klein date. Og det beste som kan skje har du sikkert alt sett for deg. Kos deg på date, du ;)

Anonymous poster hash: 23915...cbb

Skrevet

Er uenig i uttalelsen fra hun over meg. Folk klarer å ha både ONS og date etter å ha "kjent" en mann fem minutter på et utested, så det at dere kun har chattet en uke er ikke noe hinder.

Bare bra at dere hopper i det så fort, spør du meg :) Ta det som det kommer. Vær avslappet og naturlig. Er ikke kjemien der, så neivel, da er den ikke det. Pust med magen, se smashing ut, føl deg lekker og ikke minst tenk at det verste som kan skje tross alt bare er en litt klein date. Og det beste som kan skje har du sikkert alt sett for deg. Kos deg på date, du ;)

HI

Takk for det. Nei, jeg ser absolutt ikke noe poeng i å "kaste bort tiden" ved å snakke/chatte på nett i lang tid, men hver sin smak. For meg er det greiere å få en avklaring med en gang på om det er noe der eller ikke.

Men det jeg frykter mest er ikke å bli såret/skuffet selv, men at han skal bli lei seg eller skuffet eller såret. Vet det ikke er mitt ansvar, men dog, føler meg ubekvem hvis han liker meg - og så liker jeg ikke han godt nok tilbake. 

Skrevet

Jeg møtte en jeg snakket med over nett etter en dag, så jeg er ikke helt enig med det nr.2 skriver. Synes det var deilig å ikke ha bygget opp for høye forventninger først. Så over til spørsmålene dine: 

1. Hvis du synes han er litt snål etter å ha møtt han, så tror jeg bare du må kjenne etter på hva magefølelsen din forteller deg. En litt snål gutt, gjør ikke noe, men du merker fort om han absolutt ikke er noe for deg.

2. Hvis han virkelig er helt snål, så får du ta det som en artig opplevelse. Vi har mange festlige fortellinger om mislykkede dater vi har vært på i venninnegjengen, ganske så underholdende. Du skal jo bare på en date og har ikke forpliktet deg til noen ting. Du takker bare for en koselig date, hvis han spør om å få møte deg igjen, sier takker du pent nei (det pinlige går over veldig fort). 

3. Det bare skjønner du og hvis du er i tvil, så er du sikkert litt betatt og kan møte han igjen for å se hvordan det går da. Igjen så vil jeg nevne magefølelsen, den har alt å si :)

Jeg har vært litt som deg i forhold til det at jeg har vært mye mer engstelig for å såre vedkommende enn å bli såret selv. Så lenge du oppfører deg realt, så har du ikke noe å være bekymret over. Det er helt greit å ikke være betatt og det er helt greit å bruke litt tid på å finne det ut. Du må ikke være stormende forelsket etter første gang dere møtes, selv om han gir uttrykk for det. Du kan jo fortelle han at du trenger litt tid i starten av et forhold hvis han er veldig "på". Jeg har gitt opp menn alt for tidlig, fordi jeg har vært redd for å såre dem, i realiteten har jeg vel ikke gitt dem store sjansen. Er sammen med samboeren min nå på 4. året, og hadde vel aldri vært sammen med han hvis jeg hadde fortsatt med å dømme eller trekke meg for tidlig. T

Anonymous poster hash: 48fe9...ca7
Skrevet

Jeg møtte en jeg snakket med over nett etter en dag, så jeg er ikke helt enig med det nr.2 skriver. Synes det var deilig å ikke ha bygget opp for høye forventninger først. Så over til spørsmålene dine: 

1. Hvis du synes han er litt snål etter å ha møtt han, så tror jeg bare du må kjenne etter på hva magefølelsen din forteller deg. En litt snål gutt, gjør ikke noe, men du merker fort om han absolutt ikke er noe for deg.

2. Hvis han virkelig er helt snål, så får du ta det som en artig opplevelse. Vi har mange festlige fortellinger om mislykkede dater vi har vært på i venninnegjengen, ganske så underholdende. Du skal jo bare på en date og har ikke forpliktet deg til noen ting. Du takker bare for en koselig date, hvis han spør om å få møte deg igjen, sier takker du pent nei (det pinlige går over veldig fort). 

3. Det bare skjønner du og hvis du er i tvil, så er du sikkert litt betatt og kan møte han igjen for å se hvordan det går da. Igjen så vil jeg nevne magefølelsen, den har alt å si :)

Jeg har vært litt som deg i forhold til det at jeg har vært mye mer engstelig for å såre vedkommende enn å bli såret selv. Så lenge du oppfører deg realt, så har du ikke noe å være bekymret over. Det er helt greit å ikke være betatt og det er helt greit å bruke litt tid på å finne det ut. Du må ikke være stormende forelsket etter første gang dere møtes, selv om han gir uttrykk for det. Du kan jo fortelle han at du trenger litt tid i starten av et forhold hvis han er veldig "på". Jeg har gitt opp menn alt for tidlig, fordi jeg har vært redd for å såre dem, i realiteten har jeg vel ikke gitt dem store sjansen. Er sammen med samboeren min nå på 4. året, og hadde vel aldri vært sammen med han hvis jeg hadde fortsatt med å dømme eller trekke meg for tidlig. T

Anonymous poster hash: 48fe9...ca7

HI

Å, tusen takk, dette var virkelig gode og nyttige råd for meg. Føler meg litt mer ovenpå nå :) Jeg skal prøve å se om jeg får til å glede meg litt også ;)

Skrevet

HI

Takk for det. Nei, jeg ser absolutt ikke noe poeng i å "kaste bort tiden" ved å snakke/chatte på nett i lang tid, men hver sin smak. For meg er det greiere å få en avklaring med en gang på om det er noe der eller ikke.

Men det jeg frykter mest er ikke å bli såret/skuffet selv, men at han skal bli lei seg eller skuffet eller såret. Vet det ikke er mitt ansvar, men dog, føler meg ubekvem hvis han liker meg - og så liker jeg ikke han godt nok tilbake. 

Det å date på den måten er som å trekke et lodd i tombolaen. Vinner man er det supert. Men hvis man ikke vinner så kan man ikke akkurat bli sint på den som snurrer tombolaen.

Ikke ta det så alvorlig. Du er ansvarlig for dine følelser og for å være høflig mot den andre. Han har samme ansvar for sine egne følelser og for å være ok mot deg.

Om bare den ene ønsker noe mer så er det kjipt, men man kan jo ikke akkurat hjelpe for det om man ikke blir interessert.

Jeg har vært i den situasjonen etter nettdater noen ganger. Ene ble dritsur, andre gråt høyt så tårene spruter (ikke overdrevet!), en ble ordentlig snurt, men prøvde likevel å holde maska, og den siste tok det greit. Jeg har også vært i den situasjonen at jeg veldig gjerne ville møte daten igjen, men han ville ikke. Ikke morsomt, men så lenge man sier fra på en ok måte så er det greit likevel. Bedre med ærlighet enn å gå og lure lenge.

Jeg bruker å si det som det er, at jeg ikke har de følelsene man skal ha for en kjærest, og at det derfor ikke ville vært bra for noen av oss. Har fått den tilbake også noen ganger, og det er helt fair.

Og noen ganger så er det dater som liksom bare ikke blir til mer uten at noen trenger å si så mye om det.

Vær høflig og ordentlig og ta ansvar for kun dine egne følelser, så går det bra.

Håper det blir klaff for dere - lykke til :)

Anonymous poster hash: 08f2e...b81

Skrevet

Glemte å skrive at jeg prøver å se på en date som en mulighet til å bli kjent med en person, og ikke så mye annet. Er det slik at begge ønsker å møtes igjen, så er det flott. Hvis ikke så har jeg lært litt om en annen person og vet kanskje enda litt mer om hva som passer for meg og ikke.

Det er jo spennende og hyggelig å bli kjent med nye personer - så bare bestem deg for at det blir bra, uansett hva utfallet blir :)

Skrevet

HI

Takk for fine svar alle sammen. Jeg merker at jeg ønsker meg en liker-knapp her inne :)

Skrevet

HI

Takk for fine svar alle sammen. Jeg merker at jeg ønsker meg en liker-knapp her inne :)

Du har liker-knapp her - det står Liker på den :P

(helt til høyre under teksten i et innlegg - firkanta boks i blågrønn farge)

Men når man liker så kommer nicket opp, man kan ikke like anonymt.

Skrevet

HI

Haha...den har jeg aldri lagt merke til. Men som du skriver...trenger å beholde anonymiteten ;)

Skrevet

Haha...den har jeg aldri lagt merke til. Men som du skriver...trenger å beholde anonymiteten ;)

Tok lang tid før jeg oppdaget den også ;)

Lykke til i kveld - oppdater om det blir noe mer, da :)

Skrevet

Masse lykke til!

Og mye bedre å møtes relativt raskt.

Jeg pratet lenge med en på nett, vi pratet timevis på telefonen og, så møttes vi, jeg hadde vel falt allerede. Han falt ikke. Det var ganske nedtur, da de hadde fått bygge seg opp over så lang tid.

Så neste jeg kjente jeg fikk sånn kjemi med på nett, møtte jeg etter en uke, fant ut at jeg orket ikke nedtur igjen. Men her gikk det bra, vi falt begge for hverandre og er helt ny kjærester.

Anonymous poster hash: 5edcb...411
Skrevet

Hvordan gikk det på date? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...