Gå til innhold

Allergi av deodorant jeg har brukt lenge??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har små røde prikker under armene som klør noe fryktelig og jeg har heller ikke barbert meg under armene den siste tiden. Men nå er jeg bekymret siden det er masse små prikker som klør noe grusomt.

Anonymous poster hash: 864ba...34b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Spesielt de parfymerte kan man reagere slik på.

Jeg har gått over på krystallsten-deo'er på høst og vinter og kalde vår/sommerdager. Og så bruker jeg vanlig på varme dager.

De gangene jeg har fått en slik reaksjon har det alltid vært etter langvarig bruk av samme deo.

Så ikke bruk deo inntil kløen og prikkene har forsvunnet. Evt bruker du bare en krystalldeo.

Anonymous poster hash: d9ceb...883
Skrevet

Deodorant er faktisk det mest allergifremkallende man kan ta paa kroppen.

Anonymous poster hash: dddae...0e1
Skrevet

Det blir som et beger som til slutt blir fullt og renner over. Så det kan godt være allergi.

Skrevet

Det mange tror er allergi fra deodorant kan være kontaktallergi fra fargestoffer i klær. Dette gjelder spesielt når man har brukt et produkt i lang tid og plutselig reagerer man. Et fargestoff mange reagerer på er kobolt (blåfarge) som brukes i mange skjorter. Når man svetter under ermene, vil fuktigheten gjøre at man lettere reagerer på fargestoffer i klær.

At man reagerer på parfyme i deodoranter er noe mange tror, men som sjeldent stemmer. Som oftest er det enten fargestoffer i selve klærne som nevnt over eller aluminium chlohydrate man reagerer på. Det er dette stoffet som gjør en deodorant til en antiperspirant (stopper selve svetten). Noen produsenter bruker varianter av dette stoffet som ikke er så hudvennlige og skaper lett hudallergi.

Anonymous poster hash: 1e840...23e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...