Gå til innhold

Sjal under capet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har sjal på bunaden, og cape... bruker dere sjalet om capet må på? Har ikke sånn sjalfeste, så det er et herk å holde det på plass i bunaden fra før.. kan man feste det med sikkerhetsnåler på innsiden av vesten?

Anonymous poster hash: 3d5e9...8c0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er capet?

Anonymous poster hash: 2d2a6...997

Skrevet

Jeg synes bunaden min er finest uten sjal, så da dropper det uansett.

Anonymous poster hash: f9fd9...2ed
Skrevet

Jeg synes bunaden min er finest uten sjal, så da dropper det uansett.

Anonymous poster hash: f9fd9...2ed

Hva slags bunad har du da? Jeg vurderer å droppe det om jeg må bruke cape, men...

Skrevet

Smør på flesk.

Anonymous poster hash: 1ceee...ae1

Skrevet

Smør på flesk.

Anonymous poster hash: 1ceee...ae1

Ja, egentlig. Men brått så blir det varmt og capen går av, og da er det teit å ikke ha det og. Sukk, alt man skal bekymre seg over :)

Skrevet

Jeg har silkesjal som lett sklir av. Når jeg skal ut å se på /gå i barnetoget og det er såpass kjølig at cape er påkrevd så lar jeg sjalet ligge hjemme rett og slett for å slippe å miste det! Når vi skal på arrangementet på skolen så finner jeg frem sjalet igjen, det er jo så fint, så må jo vise det frem :)

Skrevet

Jeg har silkesjal som lett sklir av. Når jeg skal ut å se på /gå i barnetoget og det er såpass kjølig at cape er påkrevd så lar jeg sjalet ligge hjemme rett og slett for å slippe å miste det! Når vi skal på arrangementet på skolen så finner jeg frem sjalet igjen, det er jo så fint, så må jo vise det frem :)

Det var en god ide :)

Skrevet

Ikke bruk sikkerhetsnål, det ødelegger vesten!

Sjalknapper med kjede/knapp er ikke SÅ dyrt. Du fester kjedet og legger det litt under bringesølja sånn at det ikke sklir opp.

Anonymous poster hash: 86cb3...3fb

Skrevet

Ikke bruk sikkerhetsnål, det ødelegger vesten!

Sjalknapper med kjede/knapp er ikke SÅ dyrt. Du fester kjedet og legger det litt under bringesølja sånn at det ikke sklir opp.

Neida, er ikke så dyrt, men jeg er litt sent ute bare :) Tror ikke de har på gullsmeden her.. Men takk for tips, da bruker jeg ikke sikkerhetsnål :)

Skrevet

Alle gullsmeder har vel sjalfester?? Vi bestilte inn en hel haug ekstra nettopp fordi folk finner ut to dager før at de må korte inn eller forlenge diverse belter/kjeder osv:p

Skrevet

Alle gullsmeder har vel sjalfester?? Vi bestilte inn en hel haug ekstra nettopp fordi folk finner ut to dager før at de må korte inn eller forlenge diverse belter/kjeder osv:p

Nei, ikke den typen som hører til bunaden. De har kun sølv fra bunaden som hører til distriktet inne, resten må bestilles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...