Gjest Sekretøsa Skrevet 15. mai 2014 #26 Skrevet 15. mai 2014 Nja, ikke pga aksjonene, men fordi jeg skal lage pavlova med dobbel oppskrift, samt muffinspavlova til meg selv (som er på slanker'n) og fordi vi skal ha eggerøre til lørdag... Og på LCHF så går det litt egg, så jeg bruker å kjøpe mye uansett Overlever nok uten å hamstre og vil jeg tro Har du lyst til å dele muffinspavlova oppskriften?!? Har ikke prøvd enda, men tar vanlig oppskrift pg bytter sukker med tagatesse, og bruker bare krem på toppen. Får se hvor lenge de skal steke...det er jeg litt usikker på :-)
IreneUtålmodig Skrevet 15. mai 2014 #27 Skrevet 15. mai 2014 Har 30 egg i kjøleskapet, blir det krise så er heldigvis Sverige en halvtime unna
Håper<3 Skrevet 15. mai 2014 #28 Skrevet 15. mai 2014 Kjøpte en 18-pakning på mandag så har heldigvis det vi trenger. Skal lage pavlova på 17.mai og i tillegg ha folk til frokost så det hadde vært litt krise hvis jeg ikke hadde fått tak i.
MammantilNurket Skrevet 15. mai 2014 #29 Skrevet 15. mai 2014 Det er jo ganske naturlig at det blir mangel på egg hvis "alle" hamstrer, da ...
Håper<3 Skrevet 15. mai 2014 #30 Skrevet 15. mai 2014 Det er jo ganske naturlig at det blir mangel på egg hvis "alle" hamstrer, da ... Jepp, så en dame som kjøpte tre 18-pakninger.
MammantilNurket Skrevet 15. mai 2014 #31 Skrevet 15. mai 2014 Det er jo ganske naturlig at det blir mangel på egg hvis "alle" hamstrer, da ... Jepp, så en dame som kjøpte tre 18-pakninger.Utrolig teit når folk gjør sånt. Jeg husker for noen år siden da det var såkalt "brødmangel" i butikkene og folk gikk helt av skaftet - tøysete!
Vaffelstrikk Skrevet 15. mai 2014 #32 Skrevet 15. mai 2014 Mamma kjøper ofte tre 18-pk i slengen til vanlig, kanskje det var henne du så?? Jeg skal hamstre litt etterpå så jeg får laget det jeg har planlagt i helga.
CaptainHindsight Skrevet 15. mai 2014 #33 Skrevet 15. mai 2014 Nei, så egoistisk er jeg ikke. Hamstring er noe av det verste jeg vet om. Vi har en pakke, og det får holde.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #34 Skrevet 15. mai 2014 Hi her. Jeg fikk da tak i tre brett til slutt, men jeg vil ikke kalle dette for hamstring siden vi bruker veldig mye egg i hverdagen, og har planer om flere store selskaper der egg inngår i maten med det første. Anonymous poster hash: 29964...358
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #35 Skrevet 15. mai 2014 Nei, har en 18 pkn. i skapet. Holder i massevis hos oss! Anonymous poster hash: 62c8b...7c3
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #36 Skrevet 15. mai 2014 Var på butikken nettopp, kjøpte det som var igjen av egg. Tre 6pakninger, fire 18 pakninger og to 12'pakninger Anonymous poster hash: 5df02...dd7
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #37 Skrevet 15. mai 2014 Jeg var nettopp i tre butikker før jeg fant egg. Der var det fremdeles en del igjen. I den ene av de andre butikkene hadde det vært bønder og tømt visstnok. Jeg kjøpte en 10-pk og en 6-pk, men det er bare fire mer enn jeg ellers ville kjøpt i dag en helt normal uke, så er ikke hamstring for min del. Bruker mye egg til daglig. Anonymous poster hash: 637fc...68f
Serepta Skrevet 15. mai 2014 #38 Skrevet 15. mai 2014 Nei det gjør vi ikke. Og om ikke folk hamstrer, så er det faktisk nok til et normalt forbruk for alle. Skulle jo tro forlk var i ferd med å slippe opp for drikkevann, slik panikken er.
Mrs. Kaizer Skrevet 15. mai 2014 #39 Skrevet 15. mai 2014 Folk blir jo helt galne når det blir snakk om matvarer det kan bli tomt for i butikken. Skulle ikke sagt noe dersom det var drikkevann det var snakk om, men hallo? Det er snakk om egg folkens!! Ingen som dauer dersom de ikke får egg på et par mnd! Nei, jeg hamstrer ikke, det gidder jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #40 Skrevet 15. mai 2014 nei, men det kan jo være at årsaken til det er at jeg har høns som verper i hagen. Oftest har vi altfor mye egg og må gi bort til andre. Kanskje vi får gitt bort lettere nå... Anonymous poster hash: 10e69...068
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #41 Skrevet 15. mai 2014 Nja, ikke pga aksjonene, men fordi jeg skal lage pavlova med dobbel oppskrift, samt muffinspavlova til meg selv (som er på slanker'n) og fordi vi skal ha eggerøre til lørdag... Og på LCHF så går det litt egg, så jeg bruker å kjøpe mye uansett Overlever nok uten å hamstre og vil jeg tro Har du lyst til å dele muffinspavlova oppskriften?!? Har ikke prøvd enda, men tar vanlig oppskrift pg bytter sukker med tagatesse, og bruker bare krem på toppen. Får se hvor lenge de skal steke...det er jeg litt usikker på :-) Vil bare advare deg. Du får en svampete og uspiselig konsistens. Blir ikke sprø og seigt, ikke i nærheten engang. Rett og slett uspiselig. Jeg har prøvd å lage maaaange ganger med alle former for sukkererstatninger. Anonymous poster hash: 8e7f9...fe3
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. mai 2014 #42 Skrevet 15. mai 2014 Nja, ikke pga aksjonene, men fordi jeg skal lage pavlova med dobbel oppskrift, samt muffinspavlova til meg selv (som er på slanker'n) og fordi vi skal ha eggerøre til lørdag... Og på LCHF så går det litt egg, så jeg bruker å kjøpe mye uansett Overlever nok uten å hamstre og vil jeg tro Har du lyst til å dele muffinspavlova oppskriften?!? Har ikke prøvd enda, men tar vanlig oppskrift pg bytter sukker med tagatesse, og bruker bare krem på toppen. Får se hvor lenge de skal steke...det er jeg litt usikker på :-)Vil bare advare deg. Du får en svampete og uspiselig konsistens. Blir ikke sprø og seigt, ikke i nærheten engang. Rett og slett uspiselig. Jeg har prøvd å lage maaaange ganger med alle former for sukkererstatninger. Anonymous poster hash: 8e7f9...fe3 Åh?? Med tagatesse også?? Leste at den var så fin...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #43 Skrevet 15. mai 2014 Nja, ikke pga aksjonene, men fordi jeg skal lage pavlova med dobbel oppskrift, samt muffinspavlova til meg selv (som er på slanker'n) og fordi vi skal ha eggerøre til lørdag... Og på LCHF så går det litt egg, så jeg bruker å kjøpe mye uansett Overlever nok uten å hamstre og vil jeg tro Har du lyst til å dele muffinspavlova oppskriften?!? Har ikke prøvd enda, men tar vanlig oppskrift pg bytter sukker med tagatesse, og bruker bare krem på toppen. Får se hvor lenge de skal steke...det er jeg litt usikker på :-)Vil bare advare deg. Du får en svampete og uspiselig konsistens. Blir ikke sprø og seigt, ikke i nærheten engang. Rett og slett uspiselig. Jeg har prøvd å lage maaaange ganger med alle former for sukkererstatninger. Anonymous poster hash: 8e7f9...fe3 Åh?? Med tagatesse også?? Leste at den var så fin... Dessverre. Har prøvd flere ganger. Anonymous poster hash: 8e7f9...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå