Gå til innhold

Hamstrer dere egg?


Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

 

 

Nja, ikke pga aksjonene, men fordi jeg skal lage pavlova med dobbel oppskrift, samt muffinspavlova til meg selv (som er på slanker'n) og fordi vi skal ha eggerøre til lørdag... Og på LCHF så går det litt egg, så jeg bruker å kjøpe mye uansett :) Overlever nok uten å hamstre og vil jeg tro

Har du lyst til å dele muffinspavlova oppskriften?!? :)

Har ikke prøvd enda, men tar vanlig oppskrift pg bytter sukker med tagatesse, og bruker bare krem på toppen. Får se hvor lenge de skal steke...det er jeg litt usikker på :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 30 egg i kjøleskapet, blir det krise så er heldigvis Sverige en halvtime unna

Skrevet

Kjøpte en 18-pakning på mandag så har heldigvis det vi trenger. Skal lage pavlova på 17.mai og i tillegg ha folk til frokost så det hadde vært litt krise hvis jeg ikke hadde fått tak i.
 

Skrevet

Det er jo ganske naturlig at det blir mangel på egg hvis "alle" hamstrer, da ... ;)

Skrevet

Det er jo ganske naturlig at det blir mangel på egg hvis "alle" hamstrer, da ... ;)

Jepp, så en dame som kjøpte tre 18-pakninger.

Skrevet

 

 

Det er jo ganske naturlig at det blir mangel på egg hvis "alle" hamstrer, da ... ;)

Jepp, så en dame som kjøpte tre 18-pakninger.
Utrolig teit når folk gjør sånt. Jeg husker for noen år siden da det var såkalt "brødmangel" i butikkene og folk gikk helt av skaftet - tøysete!
Skrevet

Mamma kjøper ofte tre 18-pk i slengen til vanlig, kanskje det var henne du så?? ;)

 

Jeg skal hamstre litt etterpå så jeg får laget det jeg har planlagt i helga.

Skrevet

Nei, så egoistisk er jeg ikke. Hamstring er noe av det verste jeg vet om. Vi har en pakke, og det får holde.

Skrevet

Hi her. Jeg fikk da tak i tre brett til slutt, men jeg vil ikke kalle dette for hamstring siden vi bruker veldig mye egg i hverdagen, og har planer om flere store selskaper der egg inngår i maten med det første.



Anonymous poster hash: 29964...358
Skrevet

Nei, har en 18 pkn. i skapet. Holder i massevis hos oss!

 

Anonymous poster hash: 62c8b...7c3

Skrevet

Var på butikken nettopp, kjøpte det som var igjen av egg. Tre 6pakninger, fire 18 pakninger og to 12'pakninger :)

 

Anonymous poster hash: 5df02...dd7

Skrevet

Jeg var nettopp i tre butikker før jeg fant egg. Der var det fremdeles en del igjen. I den ene av de andre butikkene hadde det vært bønder og tømt visstnok.

 

Jeg kjøpte en 10-pk og en 6-pk, men det er bare fire mer enn jeg ellers ville kjøpt i dag en helt normal uke, så er ikke hamstring for min del. Bruker mye egg til daglig.



Anonymous poster hash: 637fc...68f
Skrevet

Nei det gjør vi ikke. Og om ikke folk hamstrer, så er det faktisk nok til et normalt forbruk for alle.

Skulle jo tro forlk var i ferd med å slippe opp for drikkevann, slik panikken er.

 

Skrevet

Folk blir jo helt galne når det blir snakk om matvarer det kan bli tomt for i butikken. Skulle ikke sagt noe dersom det var drikkevann det var snakk om, men hallo? Det er snakk om egg folkens!! Ingen som dauer dersom de ikke får egg på et par mnd!

Nei, jeg hamstrer ikke, det gidder jeg ikke.

Skrevet

nei, men det kan jo være at årsaken til det er at jeg har høns som verper i hagen. Oftest har vi altfor mye egg og må gi bort til andre. Kanskje vi får gitt bort lettere nå...



Anonymous poster hash: 10e69...068
Skrevet

 

 

 

Nja, ikke pga aksjonene, men fordi jeg skal lage pavlova med dobbel oppskrift, samt muffinspavlova til meg selv (som er på slanker'n) og fordi vi skal ha eggerøre til lørdag... Og på LCHF så går det litt egg, så jeg bruker å kjøpe mye uansett :) Overlever nok uten å hamstre og vil jeg tro

Har du lyst til å dele muffinspavlova oppskriften?!? :)
Har ikke prøvd enda, men tar vanlig oppskrift pg bytter sukker med tagatesse, og bruker bare krem på toppen. Får se hvor lenge de skal steke...det er jeg litt usikker på :-)

Vil bare advare deg. Du får en svampete og uspiselig konsistens. Blir ikke sprø og seigt, ikke i nærheten engang. Rett og slett uspiselig. Jeg har prøvd å lage maaaange ganger med alle former for sukkererstatninger.

 

Anonymous poster hash: 8e7f9...fe3

Gjest Sekretøsa
Skrevet

 

 

 

 

Nja, ikke pga aksjonene, men fordi jeg skal lage pavlova med dobbel oppskrift, samt muffinspavlova til meg selv (som er på slanker'n) og fordi vi skal ha eggerøre til lørdag... Og på LCHF så går det litt egg, så jeg bruker å kjøpe mye uansett :) Overlever nok uten å hamstre og vil jeg tro

Har du lyst til å dele muffinspavlova oppskriften?!? :)
Har ikke prøvd enda, men tar vanlig oppskrift pg bytter sukker med tagatesse, og bruker bare krem på toppen. Får se hvor lenge de skal steke...det er jeg litt usikker på :-)
Vil bare advare deg. Du får en svampete og uspiselig konsistens. Blir ikke sprø og seigt, ikke i nærheten engang. Rett og slett uspiselig. Jeg har prøvd å lage maaaange ganger med alle former for sukkererstatninger.

 

Anonymous poster hash: 8e7f9...fe3

Åh?? Med tagatesse også?? Leste at den var så fin...

Skrevet

 

 

 

 

 

Nja, ikke pga aksjonene, men fordi jeg skal lage pavlova med dobbel oppskrift, samt muffinspavlova til meg selv (som er på slanker'n) og fordi vi skal ha eggerøre til lørdag... Og på LCHF så går det litt egg, så jeg bruker å kjøpe mye uansett :) Overlever nok uten å hamstre og vil jeg tro

Har du lyst til å dele muffinspavlova oppskriften?!? :)
Har ikke prøvd enda, men tar vanlig oppskrift pg bytter sukker med tagatesse, og bruker bare krem på toppen. Får se hvor lenge de skal steke...det er jeg litt usikker på :-)
Vil bare advare deg. Du får en svampete og uspiselig konsistens. Blir ikke sprø og seigt, ikke i nærheten engang. Rett og slett uspiselig. Jeg har prøvd å lage maaaange ganger med alle former for sukkererstatninger.

 

Anonymous poster hash: 8e7f9...fe3

Åh?? Med tagatesse også?? Leste at den var så fin...

Dessverre. :( Har prøvd flere ganger.

 

Anonymous poster hash: 8e7f9...fe3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...