Gå til innhold

Var jeg en kjip svigerdatter nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor er en enestående farmor! Det er aldri nei i hennes munn og hun tar ofte initiativ til å passe snuppa vår på 3 år. Hun henter henne i bhg en gang i uka + pluss omtrent 2-3 overnattinger i mnd. Noen ganger mer.

I dag spurte hun om hun kunne få hente snuppa i bhg og ha henne til i morgen. Jeg sa høflig nei til overnatting, men at hun kunne ha henne til ca kl 18.

Jeg har nemlig jobbet mye og føler jeg har sett lite til henne selv, og kunne tenkte meg å ha en rolig morgen sammen i morgen (jobber kveldsvakt).

Merket på svigermor at hun ble veldig skuffet, da det var over to uker siden sist overnatting.

Mannen min syns selvfølgelig jeg var kjip, men han takker ja til absolutt alle tilbud om barnepass.

Så nå føler jeg meg egoistisk. Får la snuppa selv avgjøre hva hun har lyst til.

Anonymous poster hash: 4a360...7ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er overhode ikke kjip! Synes svigermor er heldig som får ha henne så ofte som hun har! Vi har enda ikke klart å la lillemor på snart to sove over hos besteforeldrene, selv om de står klare og tripper;-)

Skrevet

Jeg tenker at jenta selv kan få velge :)

Tenk så stas å få lov til å sove hos farmor? Eller kanskje hun vil hjemme til mamma.

Jeg tror det hadde vært lettere for farmor og hvis jenta selv velger å sove hjemme.

Jeg må si du er heldig med ei slik farmor :)

Skrevet

Syntes ikke du var kjip. Men jeg ville nok forklart farmor hvorfor jeg sa nei (fordi) du har sett henne lite selv. Hva med å avtale en annen dag hun kan overnatte i stedet? Flott at datteren din har en engasjert farmor som stiller opp, men enkelte dager passer det ikke:-)

Anonymous poster hash: bebfc...778

Skrevet

Takk for svar! :) Ja, tenkte å høre med snuppa hva hun har mest lyst til. Hun elsker å sove hos farmora si, men noen ganger er hun litt mammadalt.

Svigermor foreslo at hun ev. kan lage frokost til oss alle i morgen, så kan vi ha en rolig morgen alle tre ;)

Skrevet

Takk for svar! :) Ja, tenkte å høre med snuppa hva hun har mest lyst til. Hun elsker å sove hos farmora si, men noen ganger er hun litt mammadalt.

Svigermor foreslo at hun ev. kan lage frokost til oss alle i morgen, så kan vi ha en rolig morgen alle tre ;)

Hørtes ut som en drøm :)

Skrevet

Tja, tenker litt både og...

Flott at svigermor vil ha overnatting. Forstår at hun kan bli litt skuffet når hun pleier å si ja til å passe mens denne (første?) gangen hun spør om å få ha barnet på besøk får nei...

Forstår likevel at du ville ha henne hjemme dersom du har sett barnet lite.

Hva med å si at det ikke passer denne dagen, men gjerne en annen dag hun kan foreslå? Og selvfølgelig forklare hvorfor du vil ha henne hjemme -hun er jo selv mor så forstår sikkert :)

Anonymous poster hash: 554d3...a2a
Skrevet

Ja, det er fantastisk, men noen svigermødre må man faktisk sette grenser for;) Jeg synes absolutt ikke du skal la jenta velge, ser for meg at dette kan skape et lite dilemma for jenta di... Hender at vi også avlutter besøk hos svigers litt før hun synes, fordi vi vil ha tid med barnet vårt selv.

Skrevet

Enig i at du ikke burde la jenta velge, men forklar svigermor hvorfor du sa nei og avtal en ny overnatting med en gang :)

Skrevet

Neida, foreslå heller en annen dag og forklar hvorfor. Så fint at du har en engasjert bestemor til jenta. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...