Gå til innhold

faen asså.... *må bare lufte huet litt*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har ikke akkurat felles økonomi, men han kan spør meg og jeg han om penger. Det meste står på han. Så betaler jeg det jeg har mulighet til. Går bare på vikarvakter.

i dag kom det brev fra strømleverandøren, i hans navn så jeg har ikke åpna det. Men skjønner jo hva det er da. Uten frimerke KUN navn på. Holdt det opp mot lyset og det er varsel om stenging :(

Han skylder 22 000 kr!!!!!!! Og vi har IKKE 22 000 kr. Så i frustrasjon skrev jeg mail til min bank om å få høyne lånet mitt med de pengene. Dette vet ikke samboer da, så får håpe det går i orden.

Jeg trodde alt var i orden!!! Så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kunne sagt fra FØR! *frustrert*

Jaja... dere trenger ikke halshugge meg her nå....jeg prøver å ordne det, og hadde jeg VISST så hadde jeg ordna det før!!!!!

Anonymous poster hash: 5c06f...1bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lurer jeg mest på hvilke andre regninger han lar være å betale, og hva som dukker uventet opp i posten neste gang.

Skrevet (endret)

Så, han holder ubetalte regninger hemmelig og du holder hemmelig at du har ringt banken for regningene han har holdt hemmelig?

Hvorfor ikke bare snakke sammen? :/

"Jeg prøver å ordne det!"

Det er jo ikke riktig at kun du skal løse dette her?

Endret av Gulltopp&Lillebjørn
Skrevet

Det sitter jeg også å lurer på.

Ja, jeg ordner det om jeg får det til. Vil ikke si noe før jeg evt vet. Så får man ta det derfra. Får jeg det i orden så får jeg jobbe så mye jeg kan å betale ned på det.

Blir passe stressa av det.

Ja, snakke sammen.....lettere sagt enn gjort det gitt :S

Skrevet

Det sitter jeg også å lurer på.

Ja, jeg ordner det om jeg får det til. Vil ikke si noe før jeg evt vet. Så får man ta det derfra. Får jeg det i orden så får jeg jobbe så mye jeg kan å betale ned på det.

Blir passe stressa av det.

Ja, snakke sammen.....lettere sagt enn gjort det gitt :S

Nei vet du hva.

Du skal jobbe ekstra og betale ned på det? Hvorfor? Dette er ikke din tabbe, det er hans!

Du skal enkelt og greit legge brevet foran ham og si at han skal åpne det mens du er der.

Her gjelder det å snakke sammen og få ting frem i lyset! Kanskje han skjuler flere ting?

Og han vil jo mest sannsynlig merke at gjelden hans forsvinner?

Er det ikke bedre å være ærlige fra starten, enn at du skal komme om flere mnd å måtte innrømme at du fant det ut?

Her synes jeg du skal være tøff, sette deg ned og så skal dere finne løsninger SAMMEN!

Dette er ikke et lass du skal dra alene, kjære deg.

Tenk om du nå betaler ned de 22 000 og så kommer det plutselig en ny gjeld på 30 000?

Skal du gjøre det samme? 

Det sliter deg jo ut, det sliter ut økonomien og det er ikke noen god grunnstein for forholdet ettersom dere begge da vil gjøre ting bak ryggen på den andre.

Synes det er trist at du gir inntrykk av at dere ikke kan snakke sammen :( 

Det burde dere starte med allerede i dag. Før du sliter deg ut og han får mer gjeld.

Det er det sunneste du kan gjøre i denne situasjonen!

Klem til deg!

Skrevet

Jeg vet jo at jeg må snakke med han. Brevet ligger her det, så åpne det MÅ han. Om jeg får fiksa det med banken så får han vite det, skal ikke holde det skjult. Men ville høre med de før jeg sier noe.

Å snakke sammen er vel ikke vår sterkeste side akkurat, desverre :(

Skrevet

Det du har planer om, er rett og slett idiotisk og en real bjørnetjeneste for alle parter. Ta opp mer gjeld for å betale gjeld? Jobbe ekstra? Du må ta kontakt med strømleverandør og så må du ikke være feig, du må snakke med samboeren din og finne ut hva som skjer. Om det er lettere sagt enn gjort å prate sammen pga at han nekter å snakke, så har han ingenting sammen med deg å gjøre. Dette må tas nå før det eskalerer, før du sitter der med 300.000 i ubetalte regninger. Jeg forstår at dette er tøft, du har min dypeste medfølelse, men jeg skal love deg at selvfølelsen kommer til å synke til bunns når du sitter der for å ta tlf etter tlf for å få betaligsavtaler på småbeløp. Ta ansvar for egen framtid, ta tak i det nå!

Skrevet

Sender deg en klem, jeg vet hvor tøft det der er. Beklager om jeg var mer streng enn nødvendig i forrige svar, jeg blir bare så fortvilet på dine vegne.

Skrevet

Det er jævlig skal jeg si deg... men JEG kan ikke ringe leverandøren siden det står i hans navn :( det må han gjøre.

Uansett vil jeg jobbe hver dag om jeg får mulighet. Men akkurat nå er dette en løsning for å ikke få stengt av strømmen. Avdrag blir det uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...