Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 For 2 år siden tråkket jeg ned av vekten, kikket opp i speilet og bestemte meg for en ting. Slik vil jeg ikke se ut! Jeg var da nesten 90 kg (er 172 cm høy), ble andpusten bare av å se på en trapp, dvask, hadde deigmage, hengerumpe og var i dårligere form enn min 88 år gamle nabo. Veien å gå var lang. Jeg er ikke en av de som faktisk er heldig og er velsignet med høy forbrenning. Jeg er en av de helt normale kvinnene som, etter flere barnefødsler og et passert 30-tall, faktisk må jobbe aktivt for å bli (og holde meg) slank. Jogging var noe jeg anså som tortur, styrketrening var noe jeg aldri hadde gjort. Likevel visste jeg at det var dette som måtte til, og at bare jeg kunne velge å endre meg selv. Det verste var kanskje likevel å modere kostholdet. Innse at dagene der jeg ukritisk kunne stappe i meg alt jeg ville var helt forbi. Man kan si hva man vil, men en skål med oppskåret frukt vil aldri smake like fantastisk som en skål med smågodt og sjokolade når man er i PMS-monster-dagene. Og grønnsaker med dipp er på ingen måte en deilig erstatningen for chips og dipp. Gjærbakst, kaker, muffins, vafler... Alt måtte nå reduseres til en liten smakebit en sjelden gang, og ikke noe man skjøv i seg på ukentlig basis. De 4-6 bitene med hjemmelaget pizza ble byttet ut med bare 2 biter og en haug med salat ved siden av i stede. 2 år er gått, og det har vært beinhardt! Jeg har tvunget meg ut på utallige joggeturer, bitt tennene sammen under styrketrening og holdt ut. Holdt ut og holdt ut helt til jeg nesten begynte å like det. Jeg har takket nei til kaker, boller, brus osv, bytter deilige rundstykker ut med tørre knekkebrød. Jeg har sprukket, gått opp igjen noen kilo og blitt dvaskere når ting har sklidd ut, for så å ta meg sammen på nytt. Ja, nå er det gått 2 år. Da jeg gikk av vekten i dag viste den 65,2 kg. Speilet viste meg en jente med en flott timeglassfigur der magen er ganske flat og stram, hoftene svungne, lårene forholdsvis faste og rumpen flere hakk høyere oppe enn den var (sant sprettrumpe vil nok være å ta litt for hardt i...). Så når jeg da blir møtt av bekjente og kollegaer over hvor heldig jeg er som er slank og flott, eller leser innlegg om at alle slanke jenter ikke aner hvor heldige de er, ja da blir jeg faktisk litt provosert og forbanna! Joda, det er nok noen som er heldige og er naturlig slanke, men jeg vil tro at ca 90% av alle slanke damer på over 30 år og med noen barnefødsler bak ser slik ut pga hardt arbeid! Og det er faktisk noe nesten alle kan få til dersom de virkelig går inn for det. Anonymous poster hash: 0bce5...acd
Gjest Antarctica Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Da starter jeg i dag! Sees om 2 år, for jeg er også 172 høy og 88 kg...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Da starter jeg i dag! Sees om 2 år, for jeg er også 172 høy og 88 kg... Og jeg ønsker deg masse lykke til! Det er tøft, men også utrolig verd det til slutt. Bare det å kunne gå opp en bratt bakke uten å bli andpusten omtrent, eller å kunne gå inn i en klesbutikk og ta på seg omtrent hva som helst... det er en nydelig følelse HI Anonymous poster hash: 0bce5...acd
Gjest Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 163 høy og 81 kilo her og har gått ned 20 kilo siden i fjor sommer. 20 kilo igjen :/ BTW... du har vært virkelig flink og stålvilje
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 163 høy og 81 kilo her og har gått ned 20 kilo siden i fjor sommer. 20 kilo igjen :/ BTW... du har vært virkelig flink og stålvilje Det har nå du også! 20 kg på ett år er jo kjempemasse! HI Anonymous poster hash: 0bce5...acd
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 162 og 68 kg. Hadde samme opplevelse som deg HI....våknet opp på 75 i januar etter barn nummer 2 og tenkte dette går IKKE!!!!!! har karret meg ned på 68, og har nå 10-12 kg igjen, håper de er borte når sommeren er over jeg da Anonymous poster hash: e1060...b62
☆☆☆ Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Godt jobba! Veit godt kva arbeid du har lagt ned. Eg er 174 cm og har vore 90 kg. Jobba meg ned til 65, før eg eetter to graviditetar og masse usunt etter fødswl var oppe i 78.5 kg etter påske. No er eg 75 kg og har 10 til å ta av. Det er som du seier innsats som skal til og ikkje hell.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 KJenner den. Jeg må også tenke på hva jeg putter i munnen,- NÅR! Jeg la på meg over 40 kilo under svangerskap nummer en, og bare måtte gjør noe, for kiloene raser ikke av etter fødsel. Tre år tok det og få vekk de 25 siste kilo. Men jeg valgt den langsomme veien, med gradvis "forsunning" av livet. Slik at jeg egentlig ikke har slanket meg i det hele tatt. DU er så heldig som er så lang og slank....Joda, men så trener jeg til halvmarathon, og har gjort det de siste år.. For jeg har begynt og ELSKE og trene. Hater styrke, så det holdes på et minimum, for man må like det man gjør! jeg trener nesten hver dag, fordi det gjør at jeg føler meg vel og jeg sitter hele dagen på kontor på jobb,- så det MÅ til også. Løper ca 4mil i uka...Jeg står over servering på spareforeninga en del gang, fordi det har vært "for mye" i dagene før,- eller jeg vet det kommer en periode med "for mye" godsaker veldig snart. Jeg skeier ut hver fredag og lørdag, men først på kvelden,- ETTER middagen kl 1900. Alltid har man valg man må ta, men etter en stund så slipper man ta valg, man gjør det automatisk. Man VET at man ikke kan skeie ut i dag,- man VET man må legge inn ei treningsøkt da, for det er umulig senere.. osv osv. Ikke alltid man gleder seg til trening, selv om man elsker treninga si Men la folk bare tro vi er heldig. Så kan de leve livet sitt som de alltid har gjort, og skylde på gener Anonymous poster hash: 91a3b...9af
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 Skryte innlegg. Anonymous poster hash: 216a1...d59
overlord Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Skryte innlegg. Anonymous poster hash: 216a1...d59 Bedre med selvskryt enn orddelingsfeil.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Skryte innlegg. Anonymous poster hash: 216a1...d59 Det er LOV å skryte. Generelt skryter vi damer alt for lite av oss selv og andre. HI, du har vært kjempeflink, og du har helt rett. De færreste slanke mennesker har det slik at de kan ligge i sofaen og spise ubegrenset med snop, for å ha en sunn kropp må man faktisk tenke litt over hva man putter i munnen og hvor mye man rører på seg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Enig med deg! Jeg har gått ned 18 kilo siden 1 februar, men har enda en lang vei å gå. Det å si at man er heldig er kanskje i beste fall uheldig! Man er ikke HELDIG når man jobber beinhardt for det man får! Jeg får hele tiden høre at jeg er så HELDIG som har jobb, bil, hus osv osv. Nei, jeg er ikke heldig, jeg har jobbet hardt for å komme dit jeg er i dag! Og hadde mange visst hvor hardt det egentlig var, hvor mye jeg har måtte slite meg gjennom siden barndommen, så hadde de kanskje lært seg å holde kjeft!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 Et flott innlegg du skrev!Og jeg heier på deg,du har jammen vært megaflink! Og nei,det er ikke mange som er heldige, de fleste MÅ forsake mye og trene mye for å bli som de vil. Jeg er en av de heldige,men det betyr ikke at alle andre slanke menensker som går rundt omkring også er like heldige. Men du er "heldig" ved at du har vilje av stål og et pågansmot mange man misunne deg! Stå på videre!! Anonymous poster hash: 51a23...2b4
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Oi, så mange flott tilbakemeldinger som kom her da! Tenkte jeg ville få masse pepper nå, men bortsett fra en anonym som mener jeg skryter, så var det jo bare positivt. Og i tillegg til å (tydeligvis) være selvskrytende, så er jeg også helt klart barnslig nok til å suge til meg all anerkjennelse for godt utført hardt arbeid Og det er mange andre her inne som også fortjener ros og har vært veldig flinke. HI Anonymous poster hash: 0bce5...acd
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Gratulerer, og jeg kjenner meg godt igjen! Har selv gått ned fra 106 kg til 82,5 kg nå fra august, vil ned til rundt 70 kg. Anonymous poster hash: bff23...d02
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 Jeg synes det er fantastisk å lese suksesshistorier jeg! :-) dere har vært og er flinke! Selv veide jeg 100 kg på mine 170 cm sist sommer. Jeg rakk å slanke meg 12 kilo med kun kostholdsendringer før jeg ble gravid i høst. Pga dette har jeg vært obs på kostholdet mitt under svangerskapet og har kun lagt på meg 3-4 kilo og er nå straks høygravid:) jeg ser nå frem til at svangerskap og ammeperiode er over så jeg virkelig kan begynne med slankingen igjen! Missforstå meg rett, jeg elsker å gå gravid og ser frem til amming og kos med babyen, men jeg savner følelsen av selvbeherskelse og kontroll over egen kropp.. Anonymous poster hash: d091f...0ad
Cruella De Vil Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 Så flink du har vært! Nå ble jeg jammen inspirert til å komme ordentlig igang selv også. Jeg kuttet ned på goddis for en stund siden og gikk ned 3-5 kilo på det, men så stagnerte det. Så hvis jeg skal videre må jeg ta et ordentlig tak i hele livsstilen min... Det er inspirerende å se at noen klarer det.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 Det er ulike grunnar til at ein legg på seg. Eg er framleis lett overvektig (har hatt fedme kategori 2 ein periode etter fødsel) og lev på evig diett for å halde den vekta, så ja... Eg syns at dei som er slanke og berre kan ete sunt og begrense utskeielsane er heldige. Problemet er at dei som har ete seg feite på sjokolade trur at det gjeld for alle. Eg håpar eg ein gong kan halde ei lågare vekt, men har ein fasong som tåler litt overvekt når ein kun tenkjer på utsjånad. Der er vel kanskje eg litt heldig igjen. Alle har sitt. Anonymous poster hash: 0ef50...cb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå