Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Jeg går til behandling en gang i uken og begynt med kognitiv terapi. Har fått beskjed om å kjøpe ei skrivebok og begynne å skrive, hva som helst, kan tegne noe også.. Men jeg aner ikke hva? Hvordan begynne? Kan noen fortelle meg hva jeg gjør? Noen som har vært i kognitiv terapi og vil hjelpe meg i gang litt? Vær så snill! Anonymous poster hash: 1e966...9af
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Tanker som dukker opp. Om livet. Om det dere snakker om i terapien. Om hverdagssituasjoner som får deg til å tenke "hvorfor reagerer jeg sånn?". Om følelsene dine. Alt som faller deg inn:-) Anonymous poster hash: 48217...cbd
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Tanker som dukker opp. Om livet. Om det dere snakker om i terapien. Om hverdagssituasjoner som får deg til å tenke "hvorfor reagerer jeg sånn?". Om følelsene dine. Alt som faller deg inn:-)Anonymous poster hash: 48217...cbd Men hvordan skal jeg begynne? Det er det jeg sliter med. Anonymous poster hash: 1e966...9af
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Når var den forrige terapitimen din? Klarer du å huske hvordan du hadde det da du gikk ut derfra? Kan du skrive litt om det? Og når du har gjort det, kanskje du kan skrive(eller tenke) over hvorfor du følte deg sånn? Jeg vet ikke om det er viktig akkurat hvordan du følte deg, men jeg tenker at det er en god start, å kjenne etter hvordan du hadde det på et gitt tidspunkt. Du trenger ikke å skrive hele setninger, det gjør ikke jeg. Jeg skriver enkeltord og setninger og tegner litt og krusser. Når jeg ser på det senere, husker jeg allikevel hva jeg mente. Lykke til Anonymous poster hash: 968f8...0e8
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Når var den forrige terapitimen din? Klarer du å huske hvordan du hadde det da du gikk ut derfra? Kan du skrive litt om det? Og når du har gjort det, kanskje du kan skrive(eller tenke) over hvorfor du følte deg sånn? Jeg vet ikke om det er viktig akkurat hvordan du følte deg, men jeg tenker at det er en god start, å kjenne etter hvordan du hadde det på et gitt tidspunkt. Du trenger ikke å skrive hele setninger, det gjør ikke jeg. Jeg skriver enkeltord og setninger og tegner litt og krusser. Når jeg ser på det senere, husker jeg allikevel hva jeg mente. Lykke til Anonymous poster hash: 968f8...0e8 Førrige uke hadde jeg time. Husker jeg følte meg helt for jævlig resten av dagen, og hadde en å samme tanke hele tiden, at noen ting fra fortiden skal man ikke grave i. Vet jeg aldri hadde det så jævlig etter en time som den dagen. Kan jeg skrive det? Hvordan jeg følte meg? Tusen takk for svar<3 Anonymous poster hash: 1e966...9af
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Når var den forrige terapitimen din? Klarer du å huske hvordan du hadde det da du gikk ut derfra? Kan du skrive litt om det? Og når du har gjort det, kanskje du kan skrive(eller tenke) over hvorfor du følte deg sånn? Jeg vet ikke om det er viktig akkurat hvordan du følte deg, men jeg tenker at det er en god start, å kjenne etter hvordan du hadde det på et gitt tidspunkt. Du trenger ikke å skrive hele setninger, det gjør ikke jeg. Jeg skriver enkeltord og setninger og tegner litt og krusser. Når jeg ser på det senere, husker jeg allikevel hva jeg mente. Lykke til Anonymous poster hash: 968f8...0e8 Førrige uke hadde jeg time. Husker jeg følte meg helt for jævlig resten av dagen, og hadde en å samme tanke hele tiden, at noen ting fra fortiden skal man ikke grave i. Vet jeg aldri hadde det så jævlig etter en time som den dagen. Kan jeg skrive det? Hvordan jeg følte meg? Tusen takk for svar<3 Anonymous poster hash: 1e966...9af Ja, flott!! Det kan du skrive! Hvor kjente du at du hadde det jævlig? I hodet? I brystet? I magen? Ville du gråte? Brøle? Dø? Hva tror du var grunnen til at du ble så opprørt? Du trenger ikke å skrive det her altså, jeg bare foreslår hvordan du kan begynne. Min erfaring er at når du kommer i gang med skrivinga, kommer inn i flyten, så kommer det fram av seg selv. Bare skriv et ord eller en tanke, og skriv det neste som dukker opp. Anonymous poster hash: 968f8...0e8
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Når var den forrige terapitimen din? Klarer du å huske hvordan du hadde det da du gikk ut derfra? Kan du skrive litt om det? Og når du har gjort det, kanskje du kan skrive(eller tenke) over hvorfor du følte deg sånn? Jeg vet ikke om det er viktig akkurat hvordan du følte deg, men jeg tenker at det er en god start, å kjenne etter hvordan du hadde det på et gitt tidspunkt. Du trenger ikke å skrive hele setninger, det gjør ikke jeg. Jeg skriver enkeltord og setninger og tegner litt og krusser. Når jeg ser på det senere, husker jeg allikevel hva jeg mente. Lykke til Anonymous poster hash: 968f8...0e8 Førrige uke hadde jeg time. Husker jeg følte meg helt for jævlig resten av dagen, og hadde en å samme tanke hele tiden, at noen ting fra fortiden skal man ikke grave i. Vet jeg aldri hadde det så jævlig etter en time som den dagen. Kan jeg skrive det? Hvordan jeg følte meg? Tusen takk for svar<3 Anonymous poster hash: 1e966...9af Ja, flott!! Det kan du skrive! Hvor kjente du at du hadde det jævlig? I hodet? I brystet? I magen? Ville du gråte? Brøle? Dø? Hva tror du var grunnen til at du ble så opprørt? Du trenger ikke å skrive det her altså, jeg bare foreslår hvordan du kan begynne. Min erfaring er at når du kommer i gang med skrivinga, kommer inn i flyten, så kommer det fram av seg selv. Bare skriv et ord eller en tanke, og skriv det neste som dukker opp. Anonymous poster hash: 968f8...0e8 Takk så mye for god hjelp. Tror jeg skal klare å få det til, takket være din hjelp, takk takk! Anonymous poster hash: 1e966...9af
Havhesten Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Om du så skriver:" jeg vet ikke hva jeg skal skrive", 20 ganger er det helt fint. Skriving kan føre til gode prosesser og går håd i hånd med tankene og følelsene. Bare sett i gang! Det viktige er å ikke vurdere eller bedømme det du skriver, bare bruk det som et verktøy i en prosess. Så flott at du går i terapi for å finne ut mer om deg selv, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå