Iiiiik Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Fikk akkurat en avlysning på dagens første møte, så nå tillater jeg meg noen timers skulking. Sola skinner og våronna i hagen er ikke fullført. Så nå tar jeg meg noen timers økt i hagen. Har kjøpt storkenebb, luten, så de skal i staudebedet. Jordbærplanter, hageblåbær, tomatplante, diverse frø skal i kjøkkenhagen som består av mange plantekasser i pallekarmer. Andre med kjøkkenhage, hva har dere der? Her er det sukkererter, gulrøtter, agurk, tomat, salat, diverse urter. Jordbær og blåbær som nevnt. Juhu, endelig er det vår igjen Endret 15. mai 2014 av Iiiiik
sug lut Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Ah, et tidshull, det må du benytte, ja! Planting er terapi. Så fint at du har kjøpt storkenebb, hvilken type påstår den at den er? Kos deg i hagen!
bIomstre Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 God plan! Var ute og hadde en titt i egen hage i går. Haging har ikke helt stått på programmet til nå. Jeg kan rapportere om at jordbærene fint har overvintret i sin jordbærkrukke, helt uten beskyttelse! Og under alle bladene til Spaniablåstjernene i beddet fant jeg igjen en storknebb fra i fjor - hurra! Tror jeg må ta et røsk og få de spaniablåstjernene ut av beddet altså (omplassering). Da har så sykt mye blader som legger seg over alt annet så de ikke slipper til. Og best av alt - syrin i blomst - det dufter så herlig! Ellers dårlig med kjøkkenhage, orker ikke fore sneglene... Kos deg!
amandine Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Samme her, ingen kjøkkenhage pga sneglehelvetene dessverre. Jeg mister helt motet. Og i år er det så mange at det er helt jævlig.
Iiiiik Skrevet 15. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2014 Her er det heldigvis ikke så ille med sneglene, håper det holder seg sånn. Husker ikke hvilken storkenebb det var luten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå