Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Heldigvis kom katten(!) og moren umiddelbart barnet til unnsetning, men et stort, stygt bitt ble det. http://elitedaily.com/news/world/cat-pounces-vicious-dog-save-3-year-old-boys-life-video/596134/ Hold hunder i bånd! Anonymous poster hash: e2d5a...6f3
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Skal aldri stole på dyr. Husker da jeg var liten, da var det en venn av meg som som ble skambitt av familehunden. De hadde hatt hunden i mange år og gutten var 11 år da hunden uten forvarsel bet han midt i ansiktet. Jeg har aldri stolt på dyr etter det. Når den "snille" hunden kunne bite, kan alle. Synd at de fleste hundeeiere ikke klarer å se det. Anonymous poster hash: 9e53b...9df
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Nå er ikke alle hunder like ei hundeeiere. Dessuten er det ikke båndtvang hele året. Så sorry, men kommer til å ha hunden løs når jeg kan. Og jeg har tre barn som er sammen med hundene, men noen klarer faktisk ta ansvar og jeg er en av de. Dyr kan også bli syke og klikke. Men det kan jaggu folk også. Anonymous poster hash: bc483...53e
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 sjelden hunder det er noen galt med, men hundeiere som oppdrar disse. Anonymous poster hash: e83c1...caa
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Reagerer på moren som bare løper vekk etterpå, og så må sønnen løpe etter...! Men synes ikke opptaket så heelt ekte ut, tilfelig at noen filmet ungen, så hunden borti gata, og så gutten som blir angrepet av hunden, men klarer å løpe etter mora etterpå... Nå som det er sagt stoler jeg ikke det bøss på dyr sammen med barn, fryser når jeg ser bilder av nyfødte som skal trykkes oppi eller legges på teppet med store hunder Anonymous poster hash: 75d26...058
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 For en forferdelig opplevelse for gutten Flinke pusen sin det Men må si at det var litt rart av mor å løpe fra gutten (hun skulle helt sikkert hente hjelp!) men skummelt for gutten å være alene med hunden fremdeles løs... Men er nok ikke lett å tenke like fort når slike ting skjer... Anonymous poster hash: be15b...2c2
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Reagerer på moren som bare løper vekk etterpå, og så må sønnen løpe etter...! Men synes ikke opptaket så heelt ekte ut, tilfelig at noen filmet ungen, så hunden borti gata, og så gutten som blir angrepet av hunden, men klarer å løpe etter mora etterpå... Nå som det er sagt stoler jeg ikke det bøss på dyr sammen med barn, fryser når jeg ser bilder av nyfødte som skal trykkes oppi eller legges på teppet med store hunder Anonymous poster hash: 75d26...058 Det er jo ikke noen som har stått og filmet, i så fall ville de vel løpt til for å hjelpe. Opptakene er fra overvåkningskameraer... Anonymous poster hash: 362f0...08a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Reagerer på moren som bare løper vekk etterpå, og så må sønnen løpe etter...! Men synes ikke opptaket så heelt ekte ut, tilfelig at noen filmet ungen, så hunden borti gata, og så gutten som blir angrepet av hunden, men klarer å løpe etter mora etterpå... Nå som det er sagt stoler jeg ikke det bøss på dyr sammen med barn, fryser når jeg ser bilder av nyfødte som skal trykkes oppi eller legges på teppet med store hunder Anonymous poster hash: 75d26...058 Det er jo ikke noen som har stått og filmet, i så fall ville de vel løpt til for å hjelpe. Opptakene er fra overvåkningskameraer... Anonymous poster hash: 362f0...08a Og for meg ser det ut som om moren løper i retning der hunden løp, for å se etter den/passe på at den holder seg borte, kanskje? Anonymous poster hash: 362f0...08a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 sjelden hunder det er noen galt med, men hundeiere som oppdrar disse. Anonymous poster hash: e83c1...caa Jeg ble bitt som liten av en hund. Dette var en veloppdragen hund med en god, tydelig og bestemt eier (har hatt masse hunder hele livet og har et veldig godt lag med dyr). Man må aldri la hunder være alene med barn, eller få løpe fritt uten oppsyn... Anonymous poster hash: 362f0...08a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Nå er ikke alle hunder like ei hundeeiere. Dessuten er det ikke båndtvang hele året. Så sorry, men kommer til å ha hunden løs når jeg kan. Og jeg har tre barn som er sammen med hundene, men noen klarer faktisk ta ansvar og jeg er en av de. Dyr kan også bli syke og klikke. Men det kan jaggu folk også. Anonymous poster hash: bc483...53e Det er slike som deg jeg sikter til. Du er tydligvis en av de som ikke klarer å innse at hunden din bare er et dyr med instinkter. Ikke misforst meg, det er koselig med hunder, men du skal aldri stolle 100% på de. Som nevnt tidligere, hunden som angrep min bestevenn var en snill familiehund som INGEN trodde kunne gjøre noen noe vondt, men så plutselig, som lyn fra klar himmel så angrep den et familiemedlem. Anonymous poster hash: 9e53b...9df
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Det var nok en hund som skulle forsvare territoriet sitt. Skummelt! Men flink pus. Kanskje alle skal få seg tøffe puser. Jeg fikk i allefall lyst på en da jeg så denne. Har hund da, som garantert hadde forsvart ungen min selvom han veier knappe 6,5 kg. Anonymous poster hash: 2a3ec...df8
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Vel du anonyme med løs hund utenfor båndtvangen. Be til vårherre den ikke rører mine barn for da er den stein dau før du får sagt kake. Jeg venter ikke på noe politiavlivning jeg altså... Anonymous poster hash: 44c67...6f1
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 sjelden hunder det er noen galt med, men hundeiere som oppdrar disse. Anonymous poster hash: e83c1...caa Jeg ble angrepet helt uten forvarsel av en schäferhund. Det var hjemme hos en venninne. Den hunden var under opptrening for å bli politihund, så vil nok si at det var noe galt med den ja! Anonymous poster hash: ef50c...3eb
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Her går hundene løse, men ja klart vi var kontroll og følger med de rundt barna! Jeg er mer redd for utlendinger gitt, det er flere utenlandske som angriper, utøver vold og dreper enn det er hunder. Skal vi ha båndtvang på alle utlendinger? Nei tenkte meg det, da er man vel rasist da. Dere må ikke ta alle hunder under samme kam heller vet dere. Anonymous poster hash: b19cf...968
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Min hund er alene med barnet mitt hver dag. HUn går hjem til hunder hver dag etter skolen og slipper henne ut i hagen, leker med henne, koser med henne. Det er en liten hund, men uansett er det normalt ikke noe problem å la en hund være alene med et større barn. Da jeg var liten gikk jeg også alltid rett hjem etter skolen, og vi hadde en ganske stor hund. For meg var det en kos og et trygghet at hunden var der, så følte jeg meg ikke alene. Det skrikes opp hver gang en hund angriper - og det er slevsagt utrolig grusomt og skummelt når det skjer. Men tenk på alle de tusener på tusener av snille, gode, flinke hunder som er til stor glede, hjelp og trøst for menneskene sine så lenge de lever, og aldri gjøre noen noe vondt. Det er bare så uendelig mange flere av dem enne av de "slemme". Anonymous poster hash: 78f3f...f5c
Chl85 Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Jeg har aldri vært spesielt begeistret for hunder, men etter at jeg møtte svigers har jeg fått en litt annen erfaring. De er veldige fornuftige hundeiere og presiserer at det nettopp er en hund og at de KAN reagere som hunder gjør... Man skal respektere at det er et dyr med instinkt og at dette noen ganger kan slå ut aggressivt. De lar ALDRI hund og barn være i samme rom uten at de er til stede og de har ingen illusjoner når det gjelder hundehold. De har alltid hunden i bånd og lar den løpe fritt av og til når de er på hytta. Man skal også være bevisst hvilken rase du har med å gjøre også... De behandler ikke og anser ikke hunden sin som et menneske... men en hund.. Og det synes jeg er en sunn innstilling og klarer man det, har man kommet langt Så tror i mange situasjoner at det kommer an på hundeierne... Er for mange som har hunder som ikke skulle ha hatt det og som forventer at alle mennesker rundt bikkja skal vite hvordan man trygt nærmer seg en hund osv... Igjen for mange urealistiske hundeiere som kan gjøre situasjonen farlig.. Endret 15. mai 2014 av Chl85
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 Her går hundene løse, men ja klart vi var kontroll og følger med de rundt barna! Jeg er mer redd for utlendinger gitt, det er flere utenlandske som angriper, utøver vold og dreper enn det er hunder. Skal vi ha båndtvang på alle utlendinger? Nei tenkte meg det, da er man vel rasist da. Dere må ikke ta alle hunder under samme kam heller vet dere. Anonymous poster hash: b19cf...968 Anonymous poster hash: ed879...17b
Chl85 Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 Her går hundene løse, men ja klart vi var kontroll og følger med de rundt barna! Jeg er mer redd for utlendinger gitt, det er flere utenlandske som angriper, utøver vold og dreper enn det er hunder. Skal vi ha båndtvang på alle utlendinger? Nei tenkte meg det, da er man vel rasist da. Dere må ikke ta alle hunder under samme kam heller vet dere. Anonymous poster hash: b19cf...968 Igjen....man sammenligner da ikke bikkjer og mennesker... Du er i mine øyne en av de hundeierne med illusjoner og innehar da ikke et realistisk syn på hundehold. Og ja,du er ganske rasistisk også...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #19 Skrevet 15. mai 2014 Er det bare meg som tror at ungen har vært stygg med ungen tidligere? Eller så kan det jo tenkes at hunden har dårlig oppdragelse. Anonymous poster hash: 62ca3...989
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #20 Skrevet 15. mai 2014 Er det bare meg som tror at ungen har vært stygg med ungen tidligere? Eller så kan det jo tenkes at hunden har dårlig oppdragelse. Anonymous poster hash: 62ca3...989 "Åja, kanskje gutten har vært slem mot hunden en gang tidligere? Da er det jo faktisk heeelt greit at hunden går løs og får angripe gutten." Skal du liksom legge skylden over på gutten?! Jeg håper for guds skyld at du ikke har hund selv... Anonymous poster hash: 362f0...08a
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 15. mai 2014 #21 Skrevet 15. mai 2014 Her går hundene løse, men ja klart vi var kontroll og følger med de rundt barna! Jeg er mer redd for utlendinger gitt, det er flere utenlandske som angriper, utøver vold og dreper enn det er hunder. Skal vi ha båndtvang på alle utlendinger? Nei tenkte meg det, da er man vel rasist da. Dere må ikke ta alle hunder under samme kam heller vet dere. Anonymous poster hash: b19cf...968 Sånne innlegg gir meg lyst til å dunke hodet inn i veggen. Sammenligningen din er så dum at jeg rett og slett ikke aner hvor jeg skal begynne.
Elskerhøsten2014 Skrevet 15. mai 2014 #22 Skrevet 15. mai 2014 Utrolig bra katten var der,utrolig bra gjort av katten,men nå må man ikke dømme alle hundeeiere, bisken blir som eieren, gode eiere er hunden snill,har opplevd. Kjenner en hund,som alltid var uten bånd, var eid av en narkoman,og da er de jo stort sett farlig,men hun gjorde aldri noe,så må virkelig se an hunden,kan ikke dømme hunden nedom og hjem,uten grunnlag,men denne hunden var ikke god
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2014 #23 Skrevet 15. mai 2014 Her går hundene løse, men ja klart vi var kontroll og følger med de rundt barna! Jeg er mer redd for utlendinger gitt, det er flere utenlandske som angriper, utøver vold og dreper enn det er hunder. Skal vi ha båndtvang på alle utlendinger? Nei tenkte meg det, da er man vel rasist da. Dere må ikke ta alle hunder under samme kam heller vet dere. Anonymous poster hash: b19cf...968 Gurimalla og kryss i taket. Hvor har du vondt hen? Jeg orker ikke å kommentere selve innholdet i kommentaren din en gang. Anonymous poster hash: 17ed5...15f
monson Skrevet 15. mai 2014 #25 Skrevet 15. mai 2014 oj den katta var kjapp!! bra jobbet:) heldigvis gikk det fint med gutten hvertfall! men, det der var vel også helt sikkert en løshund(?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå