Gå til innhold

FERIEPENGER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man både feriepenger og lønn? Jeg har ca 35000 i feriepenger. Får jeg lønn oppå der igjen? :)

Anonymous poster hash: bdf1e...26b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men du får vel ikke lønn for de ukene du har fri. Så mesteparten av feriepengene går jo til å spare til den lønna du egentlig skullle fått

Anonymous poster hash: bd3b4...468

Skrevet

Det blir som regel trekt alle ferieukene dine. De 3 på sommeren og de to resterende. Da får du normal lønn når du tar ut de resterende og feriepenger i mai/juni, ingen lønn.

Gleder meg selv da jeg får 60 000 :)

Anonymous poster hash: d4762...ff6
Skrevet

Det kommer ann på hva som står i kontrakten din. Noen får feriepenger og lønn, andre ikke.

Skrevet

Der jeg jobba før fikk vi både feriepenger og lønn. Men vi gikk på timelønn.

Anonymous poster hash: 9c6f3...619

Skrevet

Kommer vel ann på det? Har du fast lønn, kommer vel kun feriepenger. Får du på timelønn, får du feriepenger i tillegg. Men da må du være obs på at når du tar ferie, blir jo lønna mindre.

Skrevet

Jeg har fastlønn og får både feriepenger og lønn. Dette fordi vi har lønn 12 ganger i året. :-)

Skrevet

Der jeg jobber får vi feriepenger og vanlig lønn, men vi blir trukket for 5 uker ferie, altså litt mer enn en månedslønn, sånn at vi får utbetalt litt mindre enn det som står som opptjente feriepenger. Og så får vi vanlig lønn også de ukene vi tar ut ferie.

Skrevet

Altså.. Du får ikke lønn for den tiden du har ferie, men selve utbetalingen kan komme samtidig hos noen. Det mest vanlige er at man trekkes all ferie på en gang, uavhengig av når man faktisk tar ut ferien, f.eks at man ikke får lønn i juni eller juli, og at man da får feriepenger i stede.

Men dette varierer altså fra sted til sted. Hos min mann blir de f.eks trekt for ferien når de faktisk tar den ut. Det betyr at han blir trekt for to dager i oktober hvis han tar ut to dager da. Og litt i julen hvis han tar ferie da, osv. Og så får han både lønn og feriepenger i juni.

Mao, du må prioritere deg på DIN arbeidsplass :-)

Anonymous poster hash: 7fba0...554

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...