Gå til innhold

Jeg gjør jo ALT rett, men alikevel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør ALT rett:

*Spiser ikke poteter.

*Spiser ikke ris.

*Spiser MINIMALT pasta, da er det evt som tilbehør, eller 8-10 stk skruer i en salat, og det er Fullkorn så klart

*Har farsemat 2 ganger i uka, og da brukkes vekselsvis kylling og svinekjøttdeig. Dette er til kjøttkake og tradisjonell lørdagspizza.

*Ingen i huset spiser pølser av noe slag.

*Har aldrig kylling annet enn som filleet, aldrig vinger, eller lår eller noe med skinn på.

*Bruker bare indrefillet av svin, aldrig verdig oppskjert biffstrimler, for de er det så mye fett på.

*Bruker aldrig rødt kjøtt

*Drikker aldrig sukkerholdig brus, de gangene vi drikker brus er det max, zero, osv.

*Ingen her drikke mel som drikke, vi bruker det kun i matlagnig og bruker da STYRK melka., den med lite fett og masse proteiner.

*Vi bruker en del røykt laks og eggerøre.

*Vibruker mye mye gulrot, brokkoli og blomkål. Vi veksler på å servere det som dampede grønnsaker, og råkost, og som brokkolipurre, eller blomkålpurre.

*Til middag har vi oftest kyllingkjøtt, laks, ørret, eller svinekjøtt. Varierer mellom å ovnsbake det på div måter så man får flere retter ut av de.

*Vi bruker lite saus. Da halve familien ikke liker saus. Saus har vi stort sett bare til fiskekake, og kjøttkake.

*Vi har aldrig dressing på salat, men serverer salat med litt bløte eggeplommer og en god desj brokkolipurret som er rett krydret, da blir salaten supersunn.

*Vår salat inneholder følgende; Rød løk, salat, kyllingfillet, eller svinefillet, godt krydret, egg, med litt myk plomme, paprika, mais, gulerot, 8-10 pastaskruer. Pg en dæsj brokkolimos rett krydret, så er det mer enn nok, trenger ingen feit dressing da.

*Frokosten kan gjerne stå av 10 stk skiver kokt skinke, 1/2 boks makrell i tomat, eller egg, mannen lager omelett, av 2 egg, masse løk og paprika. denne deler vi, han soiser den med brødskive jeg uten.

*Mager fløtemysost, syltetøy uten tilsatt sukker, gilde go og mager. Mager vaniljekesam, sukketter i teen min, vanlig svart traktekaffe, ikke neoe fanchy lattesmattekaffeting.....

*Vi bruker aldrig hvitost omtrent, og gjør vi det er det vita hjertegod, og all ost må være under 20 gr fett pr 100 gr.

-Go og mager leverpostei, makrell i tomat, og kokt skinke, det går tonnevis av det.

*Ellers gjør jeg det sånn at dersom jeg ved untak lager toro mexikansk gryterett, har jeg masse salat til, og ett ppar dl brokkolimos. Da blir det lite gryterett og mye grønt.

*Pannekaker er bannlyst, bortsett fra "Av og til"..............da velger jeg ofte lage meg en salat i steden.

Men det hjelper vel ikke stort det, når man fyller på med sjokolade her og sjokolade der, en pose småsulten hist og pist, og is og alt som er digg..... og en pk druer og store mengderpepsi max, og iskaffe zero, eller skinnylatte fra starbuks

Vi spiser lite, og vi spiser ofte, blir så sulten.

drikker i perioder 3 liter for dag, men det fungrere dårlig, og så må jeg roe ned.

Velger altid det magreste, det med mist fett, minst sukker, og som er minst potensielt skadelig.......

Alikvell, alikevellll...........

Anonymous poster hash: 5532b...eb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du blir mindre sulten og sugen hvis du tilfører fett i kosten din.

Høres ut som om du har litt fett-angst.

Hvis du spiser masse grønnsaker uten fett så vil karbohydratene i grønnsakene likevel påvirke blodsukkeret ditt unødvendig mye, selv om grønnsakene i seg selv er riktige. Passer du på å få i deg nok fett og riktig fett så vil blodsukkeret ditt holde seg mer stabilt og du blir mindre sulten og mindre sugen på sjokolade osv.

Du har jo det meste på plass, så bestem deg for å gjøre det enda riktigere. Bruk godt med olivenolje, meierismør, kokosa osv. i maten. Og pass på at du får i deg omega3 hver dag, det kan også hjelpe på søtsuget.

Husk også at hvis du spiser altfor mye proteiner så vil overskuddet omdannes til "karbohydrater" i kroppen din, og det vil igjen påvirke blodsukkeret. Nok proteiner, men ikke for mye er svaret på det.

Fett vil ikke påvirke blodsukkeret ditt, men hjelpe til å holde det stabilt.

Holder du blodsukkeret ditt stabilt får du mindre blodsukkersvigninger og blir mindre sugen.

Pass på å ha nøtter eller en gulrot med deg slik at du slipper usunne alternativ når du er sulten og innom butikken.

Bli kvitt fettfobien så får du det langt bedre :)

Kutt brus og godt fra mandag av og få inn nok fett i kosten - for det har du nok ikke pr i dag!

Du skriver:

"Frokosten kan gjerne stå av 10 stk skiver kokt skinke, 1/2 boks makrell i tomat, eller egg, mannen lager omelett, av 2 egg, masse løk og paprika. denne deler vi, han soiser den med brødskive jeg uten."

Betyr det at du spiser bare 10 skiver kokt skinke eller bare en halv boks makrell i tomat eller bare egg?

I så fall blir dette også feil. Du trenger å få inn noe grønt her, og til skinken så trenger du også mer fett.

Anonymous poster hash: f79a1...66c
Skrevet

Avocado = masse sunt fett. Kokosolje = sunt fett, setter i gang forbrenningen. Du kan steke med kokosoljen, bake, ha det i kaffe/te og i smoothier. Den funker.

Fett er ikke farlig, så lenge det er sunt fett.

Anonymous poster hash: 149cb...351
Skrevet

Husker for noen år siden da jeg skulle slanke meg, kuttet veldig på fettet og gikk nesten ikke ned i det hele tatt. Gikk ned mye mer når jeg tilførte mer fett i kosten, selvom det ble flere kalorier pr dag

Anonymous poster hash: 3eb53...fd9
Skrevet

Om du higer etter sjokolade gi brus på den måten mangler det jo noe i den vanlige maten deres. Hva er det du vil oppnå med det du spiser da? Bli tynn? Hvorfor spiser du ikke bare mer mat så du blir mett og ikke trenger alt snopet.

Anonymous poster hash: dfd5b...29c

Skrevet

Du kan også lage sunt brød, knekkebrød og pannekaker. Noen forslag til deg for bedre frokoster ihvertfall: baconfritatta, eggmuffins (med valgfri grønnsaker i (bacon/skinke i er også godt), bananlapper (3 egg pr banan, there you go), smoothies, mandelgrøt, knekkebrød (av feks linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner, ett egg og bittelitt vann, bak ut på en plate og stek, del opp og spis), nøttebrød, bananbrød, søtpotetbrød (søtpotet generelt er en god erstatter for potet). Og for enda flere forslag : http://empoweredsustenance.com/paleo-breakfast-ideas/ masse flott og god mat :-) 

Skrevet

Og for all del, ikke vær redd for fettet! Det er nettop fettet som hjelper. Du trenger heller ikke å spise minimalt, men nok. Så: få i deg mer fett, ha mellommål/snack klar (feks litt nøtter), du kan også lage din egen sjokolade å spise med god samvittighet (smelte kokosolje til den er flytende, blande i raw kakao, toppe med det du måtte ønske (feks gojibær, nøtter, osv, frys i noen få minutter, del opp og spis). Og det finnes masse annet du kan lage også for å kunne kose deg. Google er din venn om du ikke har noen i kretsen din som kanskje vet litt :-)

Skrevet

Syns helt ærlig dette var et dårlig gjennomført kosthold. Halvt lavkarbo, halvt lavkalori, med digre utskeielser begge retninger. Mange merkelige valg. Masse svinekjøttdeig og MUK, men ingen biff liksom? Merkelig. Og det blir helt naturlig å fyse etter hva som helst, det er jo kutta i alle retninger, og da sprekker man. 

Anonymous poster hash: 6b2b2...bd9
Skrevet

hjelpes...

Du tenker rett og slett fo mye på mat.......

Ikke rart vi får fete mennesker, om alle driver på på dette viset!

Jeg spiser det jeg vil, og det gjør hele familien min(ikke bare meg og mine barn, men foreldrene mine, søsken og flere). Ingen er fete, for mat er bare det vi må ha for å leve. Vi lever ikke for maten. Men mat skal av og til være godt, og skal virkelig nytes en gang i blant. Ikke hver dag, men skal man nyte så skal man det. Ellers er mat bare noe man må ha for å overleve. Og her ligger hele grunnen til at du sliter, du kan ikke bare spise for å bli litt mett, men ser for mye i mat. Se det selv, og lær dette.

Å leve så etter oppskrift, og å kunne beskrive alt det du gjør om kosthold, sier meg at du faktisk ikke har noe sunt forhold til mat. Jeg hadde ALDRI klart å skrive om vårt kosthold så detajlert. Ikke om noen hadde truet meg på livet, engang. Og vi spiser faktisk sunt, men enkelt. Hvertfall i forhold til regimet ditt :D

Anonymous poster hash: 3c115...d3f
Skrevet

Jeg tror du blir mindre sulten og sugen hvis du tilfører fett i kosten din.

Høres ut som om du har litt fett-angst.

Hvis du spiser masse grønnsaker uten fett så vil karbohydratene i grønnsakene likevel påvirke blodsukkeret ditt unødvendig mye, selv om grønnsakene i seg selv er riktige. Passer du på å få i deg nok fett og riktig fett så vil blodsukkeret ditt holde seg mer stabilt og du blir mindre sulten og mindre sugen på sjokolade osv.

Du har jo det meste på plass, så bestem deg for å gjøre det enda riktigere. Bruk godt med olivenolje, meierismør, kokosa osv. i maten. Og pass på at du får i deg omega3 hver dag, det kan også hjelpe på søtsuget.

Husk også at hvis du spiser altfor mye proteiner så vil overskuddet omdannes til "karbohydrater" i kroppen din, og det vil igjen påvirke blodsukkeret. Nok proteiner, men ikke for mye er svaret på det.

Fett vil ikke påvirke blodsukkeret ditt, men hjelpe til å holde det stabilt.

Holder du blodsukkeret ditt stabilt får du mindre blodsukkersvigninger og blir mindre sugen.

Pass på å ha nøtter eller en gulrot med deg slik at du slipper usunne alternativ når du er sulten og innom butikken.

Bli kvitt fettfobien så får du det langt bedre :)

Kutt brus og godt fra mandag av og få inn nok fett i kosten - for det har du nok ikke pr i dag!

Du skriver:

"Frokosten kan gjerne stå av 10 stk skiver kokt skinke, 1/2 boks makrell i tomat, eller egg, mannen lager omelett, av 2 egg, masse løk og paprika. denne deler vi, han soiser den med brødskive jeg uten."

Betyr det at du spiser bare 10 skiver kokt skinke eller bare en halv boks makrell i tomat eller bare egg?

I så fall blir dette også feil. Du trenger å få inn noe grønt her, og til skinken så trenger du også mer fett.

Anonymous poster hash: f79a1...66c [/acr

"Fett vil ikke påvirke blodsukkeret ditt, men hjelpe til å holde det stabilt." OK??? Hvofor er fett noe av det som er verst for de med diabetes da? Alle tror det er sukker som er verst, men faktisk er chips og slike ting det verste en med diabetes kan spise. Og selv uten diabetes så er for mye fett eller for mye sukker ikke bra.  At du har din mening om kost, får du ha helt lov til. Men ikke dytt din ukunnskap over på andre. 

Jeg har svart her før, og mener fullt og fast at man skal spise det man trenger og har lyst på, men bare det. Jeg vet hvor lett det er å både gå opp i vekt, og også ned, uten å bruke usunne alternativer som slike kostreginer. 

HI, vit det at det må brukes mer kalorier enn det man spiser, om man vil ned i vekt. Så enkelt er det hele.

Skrevet

"Fett vil ikke påvirke blodsukkeret ditt, men hjelpe til å holde det stabilt." OK??? Hvofor er fett noe av det som er verst for de med diabetes da? Alle tror det er sukker som er verst, men faktisk er chips og slike ting det verste en med diabetes kan spise. Og selv uten diabetes så er for mye fett eller for mye sukker ikke bra.  At du har din mening om kost, får du ha helt lov til. Men ikke dytt din ukunnskap over på andre. 

Jeg har svart her før, og mener fullt og fast at man skal spise det man trenger og har lyst på, men bare det. Jeg vet hvor lett det er å både gå opp i vekt, og også ned, uten å bruke usunne alternativer som slike kostreginer. 

HI, vit det at det må brukes mer kalorier enn det man spiser, om man vil ned i vekt. Så enkelt er det hele.

DU har tydeligvis INGEN peiling på det du skriver her!!!!!!!!

Du mangler basiskunnskaper om hva som trigger blodsukkerstigning og insulin og du mangler basiskunnskaper om mat!

"Hvofor er fett noe av det som er verst for de med diabetes da?"

Fett er IKKE skadelig for noen med diabetes! Tvert imot, så lenge man passer på å få i seg gode fettkilder!

Folk glemmer hva diabetes er - sukkersyke. Det som gjør en person med diabetes dårlig er sukker, dvs karbohydrater i alle former. De raske karbohydratene er absolutt verst, men for store mengder av karbohydrater uansett form ER skadelig for en person med diabetes.

Det er sukker (karbohydrater) som er verst (og farlig) for personer med diabetes.

Riktig fett er IKKE farlig!

Fett vil ikke bidra til å øke blodsukkeret. Og spiser man grønnsaker eller bær som jo inneholder karbohydrater vil fett gjøre at blodsukkerstigningen går saktere, tar lenger tid og gjøre at man ikke får særlig blodsukkerstigning.

"Alle tror det er sukker som er verst, men faktisk er chips og slike ting det verste en med diabetes kan spise."

Her viser du dine komplett manglende kunnskaper!!

Hva består chips av? De består av tynne, fritterte potetskiver som som regel er stekt i solsikkeolje.

Potet som er stekt på den måten inneholder mengder av superraske karbohydrater, dvs "sukker". I tillegg er solsikkeolje proppfull av omega6, noe som de fleste av oss får i oss altfor store mengder av ift omega3.

Kombinasjonen av dette fettet og raske karbohydrater er det som skaper skadelige triglyserider i blodet (les deg opp på kolesterol).

Det vil si, skal man spise raske karbohydrater (noe man uansett bør unngå) så bør man ikke spise for mye fett til pga den uheldige virkningen det får.

Riktige karbohydrater (grønnsaker og bær) kan du imidlertid fint - og med fordel - bruke riktig type fett til. Olivenolje, cocosa, rapsolje, meierismør.

Bruker du soyaolje eller solsikkeolje så ber du om problemer på sikt.

"Og selv uten diabetes så er for mye fett eller for mye sukker ikke bra."

Sukker og raske karbohydrater er ikke bra for noen, det kan føre til diabetes og for diabetikere er det farlig.

Riktige typer fett kan man spise rikelig av - vel og merke om man unngår for mye (raske) karbohydrater.

Jo mer karbohydrater man spiser jo mer forsiktig bør man være med fett, men uansett så må man få i seg de essensielle fettsyrene (de kroppen ikke produserer selv, men må få tilført utenfra). Men spiser man mye karbohydrater og for store mengder fett, så får man etter hvert for mye "dårlig" kolesterol.

Kolesterol er ikke farlig så lenge man har riktig forhold mellom de ulike verdiene. Det er når det blir for mye av det "dårlige" kolesterolet risikoen for hjerte-kar-sykdommer øker.

"At du har din mening om kost, får du ha helt lov til."

Jeg har ikke bare meninger om kosthold, jeg har faktisk ganske mye kunnskaper om det. Og uten tvil langt større kunnskaper om kosthold og ernæring enn det du har - uten å skryte.

Senest i går satt jeg sammen med en av landets beste leger når det gjelder diabetes og gikk gjennom kostplan for en diabetespasient.

"Men ikke dytt din ukunnskap over på andre."

Det er DU som ikke har kunnskaper om det du uttaler seg om. JEG har kunnskaper!

"Jeg har svart her før, og mener fullt og fast at man skal spise det man trenger og har lyst på, men bare det."

DU MENER..... og det er akkurat her problemet ligger. Du synser om noe du ikke har peiling på! Du avslører så stor mangel på basiskunnskaper at det er skremmende at du uttaler deg så bombastisk når det kommer til diabetes og kosthold.

Det er flott at du og familien har funnet en løsning som passer for dere, det betyr bare at det fungerer for dere, ikke nødvendigvis alle andre - og absolutt ikke syke personer og personer med diabetes.

Du mangler innsikt i basis fysiologi og biokjemi, du mangler grunnleggende forståelse for hva som påvirker blodsukkeret vårt, du mangler grunnleggende viten om hva mat inneholder, du mangler fullstendig forståelse av hva diabetes er og hva som påvirker deres sykdom.

Når du har så store kunnskapsmangler og til og med innrømmer at du bare "mener", da bør du holde deg for god til å komme med slik vranglærdom som du kommer med i dette svaret ditt!!!

"HI, vit det at det må brukes mer kalorier enn det man spiser, om man vil ned i vekt. Så enkelt er det hele."

Også her avslører du at du ikke er oppdatert på nyere kunnskap, men henger igjen i gamle myter.

Det er ikke så enkelt som at man må bruke mer kalorier enn det man spiser. Sammensetningen av den maten man spiser er langt viktigere!

Jeg bruker ikke å være så krass i det jeg skriver som jeg er her med deg. Men her er sterke ord på sin plass rett og slett fordi det du skriver er så totalt feil og fordi dine manglende kunnskaper og synsing deretter kan være farlig for de som tror på det du skriver!

Det vi er enige i er at HIs kosthold ikke er balansert og at sukker ikke er sunt.

Anonymous poster hash: f79a1...66c

Skrevet

Syns helt ærlig dette var et dårlig gjennomført kosthold. Halvt lavkarbo, halvt lavkalori, med digre utskeielser begge retninger. Mange merkelige valg. Masse svinekjøttdeig og MUK, men ingen biff liksom? Merkelig. Og det blir helt naturlig å fyse etter hva som helst, det er jo kutta i alle retninger, og da sprekker man.

Anonymous poster hash: 6b2b2...bd9

Enig. Du må bestemme deg for en kurtype, ikke kjøre halvveis av alt. Lavkarbo, lavkakori eller grovkarbo. Ikke alt på en gang.

Anonymous poster hash: a9b81...43d

Skrevet

Jeg kuttet ut alt av fett og gikk ned 40 kilo......Men det er en annen sak. Det er lite fett og det er lite karbohydrater i kostholdet ditt. Jeg finner kostholdet litt "kjedelig":. Ha heller inn ekstra fett og karbohydrater i måltidene enn i snack/snopet du har i deg. OG selv om mange mener trening ikke har noe og si på vekNEDgang, så har det uansett noe og si. For noen mye mer enn for andre. Det spørs på deg og din kropp det.

For og si det sånn, som du spiser hadde jeg klart som en "kur" i maks en måned.....Da vil det ikke gi evig resultat uansett. Spis mat man liker, men tilrettelegg mengden, og bytt ut pasta, med fullkornspasta osv. Tren, det regulerer blodsukker og sult/metthetsfølelse (ike belønn deg selv etter treing, men kjenn etter hva du "må" ha).

Dessuten smaker svin- og kyllingkjøttdeig rævva. Lukter grisefjøs og råtten høne av de når man åpner opp, med mindre man dynger på med dobbel mengde tacokrydder, ekstra hot saus og deretter masse rømme for og ikke gjøre det for "spicy" for meg, så er det nesten ikke spiselig! Hjelper ikke om det er sundt da. Mener jeg.

Jeg gikk ned (ikke den gang det var 40kilo altså) etter første svangerskap ved og legge om kostholdet litt etter litt, øke mengde trening litt etter litt. Brukte 3år, men har holdt vekta i7. Har ikke slanket meg en dag, og drikker vin og øl, og spiser sjokolade, smågodt og snack, og drikker brus. HVER uke (øl/vin ikke nødvendigvis...)! To kvelder i uka! Vo bruker storfekjøttdeig og vi spiser masse frukt og potet er en fast følgesvenn. Saft til middagen, fordi barna drikker for lite hvis ikke. Og slik har vi unngått enda et sykehusbesøk pga forstoppelse....(råd fra legen og bytte vann emd saft altså) Likevel har jeg greid og gå ned de 27kilo som satt som stucked. Og holdt de vekke. Men det tok av først når jeg sluttet og tenke på vekta da.........

Anonymous poster hash: aaebd...43c
Skrevet

Ta på joggeskoene og fokuser mindre på kostholdet.Lysten på sunn og frisk mat pleier vanligvis å komme naturlig etter aktivitet i frisk luft :-)

Anonymous poster hash: 5b780...8a4

Skrevet

Wow, her ser det virkelig ut som at det er maten som bestemmer over livet.

Hva med å kose seg litt mens en lever? Trenger ikke trykke i seg junkfood,men å telle opp padtaskruene i en salat....

Anonymous poster hash: ebc15...ddd

Gjest Antarctica
Skrevet

hjelpes...

Du tenker rett og slett fo mye på mat.......

Ikke rart vi får fete mennesker, om alle driver på på dette viset!

Jeg spiser det jeg vil, og det gjør hele familien min(ikke bare meg og mine barn, men foreldrene mine, søsken og flere). Ingen er fete, for mat er bare det vi må ha for å leve. Vi lever ikke for maten. Men mat skal av og til være godt, og skal virkelig nytes en gang i blant. Ikke hver dag, men skal man nyte så skal man det. Ellers er mat bare noe man må ha for å overleve. Og her ligger hele grunnen til at du sliter, du kan ikke bare spise for å bli litt mett, men ser for mye i mat. Se det selv, og lær dette.

Å leve så etter oppskrift, og å kunne beskrive alt det du gjør om kosthold, sier meg at du faktisk ikke har noe sunt forhold til mat. Jeg hadde ALDRI klart å skrive om vårt kosthold så detajlert. Ikke om noen hadde truet meg på livet, engang. Og vi spiser faktisk sunt, men enkelt. Hvertfall i forhold til regimet ditt :D

Helt enig...

Har aldri før hørt om noen som blander eggeplommer med brokkolipurè for å erstatte salatdressing. Himmel.

Skrevet

Jeg gjør ALT rett:

*Spiser ikke poteter.

*Spiser ikke ris.

*Spiser MINIMALT pasta, da er det evt som tilbehør, eller 8-10 stk skruer i en salat, og det er Fullkorn så klart

*Har farsemat 2 ganger i uka, og da brukkes vekselsvis kylling og svinekjøttdeig. Dette er til kjøttkake og tradisjonell lørdagspizza.

*Ingen i huset spiser pølser av noe slag.

*Har aldrig kylling annet enn som filleet, aldrig vinger, eller lår eller noe med skinn på.

*Bruker bare indrefillet av svin, aldrig verdig oppskjert biffstrimler, for de er det så mye fett på.

*Bruker aldrig rødt kjøtt

*Drikker aldrig sukkerholdig brus, de gangene vi drikker brus er det max, zero, osv.

*Ingen her drikke mel som drikke, vi bruker det kun i matlagnig og bruker da STYRK melka., den med lite fett og masse proteiner.

*Vi bruker en del røykt laks og eggerøre.

*Vibruker mye mye gulrot, brokkoli og blomkål. Vi veksler på å servere det som dampede grønnsaker, og råkost, og som brokkolipurre, eller blomkålpurre.

*Til middag har vi oftest kyllingkjøtt, laks, ørret, eller svinekjøtt. Varierer mellom å ovnsbake det på div måter så man får flere retter ut av de.

*Vi bruker lite saus. Da halve familien ikke liker saus. Saus har vi stort sett bare til fiskekake, og kjøttkake.

*Vi har aldrig dressing på salat, men serverer salat med litt bløte eggeplommer og en god desj brokkolipurret som er rett krydret, da blir salaten supersunn.

*Vår salat inneholder følgende; Rød løk, salat, kyllingfillet, eller svinefillet, godt krydret, egg, med litt myk plomme, paprika, mais, gulerot, 8-10 pastaskruer. Pg en dæsj brokkolimos rett krydret, så er det mer enn nok, trenger ingen feit dressing da.

*Frokosten kan gjerne stå av 10 stk skiver kokt skinke, 1/2 boks makrell i tomat, eller egg, mannen lager omelett, av 2 egg, masse løk og paprika. denne deler vi, han soiser den med brødskive jeg uten.

*Mager fløtemysost, syltetøy uten tilsatt sukker, gilde go og mager. Mager vaniljekesam, sukketter i teen min, vanlig svart traktekaffe, ikke neoe fanchy lattesmattekaffeting.....

*Vi bruker aldrig hvitost omtrent, og gjør vi det er det vita hjertegod, og all ost må være under 20 gr fett pr 100 gr.

-Go og mager leverpostei, makrell i tomat, og kokt skinke, det går tonnevis av det.

*Ellers gjør jeg det sånn at dersom jeg ved untak lager toro mexikansk gryterett, har jeg masse salat til, og ett ppar dl brokkolimos. Da blir det lite gryterett og mye grønt.

*Pannekaker er bannlyst, bortsett fra "Av og til"..............da velger jeg ofte lage meg en salat i steden.

Men det hjelper vel ikke stort det, når man fyller på med sjokolade her og sjokolade der, en pose småsulten hist og pist, og is og alt som er digg..... og en pk druer og store mengderpepsi max, og iskaffe zero, eller skinnylatte fra starbuks

Vi spiser lite, og vi spiser ofte, blir så sulten.

drikker i perioder 3 liter for dag, men det fungrere dårlig, og så må jeg roe ned.

Velger altid det magreste, det med mist fett, minst sukker, og som er minst potensielt skadelig.......

Alikvell, alikevellll...........

Men hva er målet ditt med dette kostholds-regimet? Jeg forstår ikke helt hva du ønsker å oppnå? Sunnhet, helse, skjønnhet, langt liv? Vekt-tap? Og hvor lenge har du holdt på slik? Høres ut som det glade vanvidd det der.

Og hva med barna, får de mer fett i maten? For de trenger virkelig mer fett for å utvikle hjernen sin, blant annet.

Anonymous poster hash: 09e2f...cd0

Skrevet

Men dere som snakker om fett. Jeg forstår at man trenger fett i et kosthold, men om man skal slanke seg, om målet er å gå ned i vekt, da er det vel sluttsummen av kalorier pr dag som teller?

Altså at man trenger å forbrenne mer enn man spiser, og da gir fett mange kalorier, eller hva??

Skrevet

Men dere som snakker om fett. Jeg forstår at man trenger fett i et kosthold, men om man skal slanke seg, om målet er å gå ned i vekt, da er det vel sluttsummen av kalorier pr dag som teller?

Altså at man trenger å forbrenne mer enn man spiser, og da gir fett mange kalorier, eller hva??

Dette er en gammel myte. Les denne:

http://drhyman.com/blog/2014/04/10/calories-dont-matter/

Anonymous poster hash: 01906...187

Skrevet

Jeg slenger meg på de andre her..

Maten dominerer livet ditt, eller mangel på mat alt du føler du ofrer. Det ser jo ikke ut som det er noe glede over å spise.

Mitt beste råd er å spise når du er sulten å slutte når du er mett. Finn ut om du er sulten eller fysen før du spiser, hvis problemmet er psykisk så vil ikke det løse seg i kjøleskapet.

Les deg opp på kosthold å før en spisedagbok for å finne ut om du spiser balansert.

Anonymous poster hash: c4969...b34
Skrevet

HI her.

Hva jeg ønsker å oppnå?

Jeg vil ned de siste 10 kiloene.

Jeg hører flere si at jeg bør spise mer fett. Men jeg har "altid" forstått det slik at skal du ned i vekt må fu ikke spise alt det fettet......

Jeg prøver å ikke påvikre barnet vårt. Men hun er sær i kosten uansett. vi har jo altid grønnsaker, salat, og kjøtt eller fisk på bordet. Men hun liker bare fiskepinner, fiskekake, pannekake og kjøttkake lissom.

Jeg er ikke i stand til å trene så mye jeg bør, pga smerter og slitasje i hofter og rygg. Så jeg føler at jeg må ligge veldig veldig lavt i kcalorier dersom jeg skal gå ned.

Men så fucker jeg det opp med å spise sjokolade osv.

Jeg er heilt på villspor, jeg ser det.

Jeg gjør nok ikke alt RIKTIG, jeg gjør alt FEIL...............................

Takk for konstruktive tilbakemeldinger.

Skrevet

Kveldsmat:

Egenkomponert salat.

Isbergssalat, paprika, egg, fulkornspastarør, og kokt skinke, salt og pepper.

Spiste 2.5 dl.

Det er jo sunt å bra.

Skrevet

HI her.

Hva jeg ønsker å oppnå?

Jeg vil ned de siste 10 kiloene.

Jeg hører flere si at jeg bør spise mer fett. Men jeg har "altid" forstått det slik at skal du ned i vekt må fu ikke spise alt det fettet......

Jeg prøver å ikke påvikre barnet vårt. Men hun er sær i kosten uansett. vi har jo altid grønnsaker, salat, og kjøtt eller fisk på bordet. Men hun liker bare fiskepinner, fiskekake, pannekake og kjøttkake lissom.

Jeg er ikke i stand til å trene så mye jeg bør, pga smerter og slitasje i hofter og rygg. Så jeg føler at jeg må ligge veldig veldig lavt i kcalorier dersom jeg skal gå ned.

Men så fucker jeg det opp med å spise sjokolade osv.

Jeg er heilt på villspor, jeg ser det.

Jeg gjør nok ikke alt RIKTIG, jeg gjør alt FEIL...............................

Takk for konstruktive tilbakemeldinger.

Jeg spiser lavkarbo, som innebærer en del fett. Teller karbo og lukker øya for kalorier. Gått ned 25 kg og nådd målet.

Anonymous poster hash: 553a1...61c

Skrevet

Men det er vanskelig å leve lvkarbo... har gått på ketolyse en gang.

Skulle nok hatt time hos en ernæringsfysiolig. Det har de på medi 3. Men jeg føler jeg trener mer enn èn time lissom......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...