Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Hva er modningsrier? Hvordan føles de? Hva er masserier? Hvordan føles de? Forskjellen på disse og vanlige rier? Anonymous poster hash: ed34e...045
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Jeg vet ikke - bare dytter for deg Anonymous poster hash: 9ef99...e5e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Du kjenner når det er vanlige rier mer svar har jeg ikke. Men det er ikke tvil. Anonymous poster hash: a2445...204
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Men masserier er det vanlige rier som i fødselsrier? Modningsrier hva er det? Skulle hatt noen svar på de 3 forskjellige rie-artene.. For noe er utvilsomt pågang her! Og jeg har 4 uker igjen. Anonymous poster hash: ed34e...045
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Du ringer jo føden hvis du er usikker, ikke sitt her å bekymre deg i hjel! Anonymous poster hash: 3d3ed...392
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Jeg hadde maserier fire kvelder/netter før fødsel... De kjentes nøyaktig ut som "ekte rier". Så jeg issteikke at fødselen var i gang før de ikke ga seg en natt... og jeg hadde 5 cm åpning. Anonymous poster hash: 0fe28...eab
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Vil ikke mase på de unødig. Får vondt i mage og rygg.. varer et lite minutt.. men kommer ikke hyppig. vet jo ikke om dette er rier, modningsrier eller maserier.. Anonymous poster hash: ed34e...045
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Vil ikke mase på de unødig. Får vondt i mage og rygg.. varer et lite minutt.. men kommer ikke hyppig. vet jo ikke om dette er rier, modningsrier eller maserier.. Anonymous poster hash: ed34e...045 Dette er ikke grunnløs spm, du ringer føden med dette, "litt" kjipt om du ikke forstår dette er rier, og ender opp med å føde på badet hjemme, eller langs veien, med samboer/mann/ledsager som jordmor.. Å påstå at man VET man har fødsels rier er bare tull om man ikke har kjent det før, selv forsto jeg det ikke før ungen kronet, en sjokkert samboer måtte trå til som jordmor! Anonymous poster hash: 7c909...332
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 maserier er vel sammentrekninger som ikke påvirker livmorhalsen. Modningsrier er sammentrekninger som bidrar til forkorting av livmorhalsen og gjør den myk og "klar" (modnes) "vanlige" rier er sammentrekninger som lager åpning i livmorhalsen. modningsrier var vondt ubehagelig (syntes jeg) kjente det stakk og knøt seg nederst i magen. og så kjente jeg også det stakk inni skjeden. Tenk deg en kynner som i tillegg gjør veldig vondt. Uansett hva det er, så er det lurt å ta en tur til føden for å sjekke! Anonymous poster hash: abd45...eba
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 jeg tror forresten maserier og modningsrier kan kjennes veldig likt, så hvis det ikke er på tide å føde nå, så kan det være lurt å ta en tur inn på føden for å få et svar. Anonymous poster hash: abd45...eba
BareMas Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Har du noe som du tror er en eller annen variant av rier, så ringer du føden. Rier oppleves forskjellig hos alle fødende, det eneste jeg har fått beskrevet noen lunde likt, og opplevd som beskrevet, er pressrier. Når pressriene setter i gang er det lurt å være i nærheten av fødestua.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Er vel ikke så farlig om fødselen starter 4 uker før termin, vel? Prøv å slappe av imellom.Blir det mer intenst, ringer du selvfølgelig føden. Anonymous poster hash: ae3c9...5e4
Klønemor Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Vel, eneste jeg har å si er at det er tullball at en veit om det er rier eller ikke.. Jeg satt å banna og steikte over den altfor sterke nachosen før på kvelden så ga meg så kraftig mageknip og dårlig i magen.. Etter noen leie timer uten søvn, så tok jeg tiden."Mageknipen" kom med 3 minutters mellomrom og varte i 1 minutt, rakk nett å dusje før vi måtte kjøre i hu og hast til føden! Litt fint egentlig, 3/4 av fødselen var jo over før jeg skjønte at jeg var i fødsel Men jeg har aldri kjent noe forskjell på maserier, modningsrier eller kynnere.. Eller rier for den saks skyld. Alle gjør jo vondt, typisk nede i magen som brer seg til ryggen.
BareMas Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Vel, eneste jeg har å si er at det er tullball at en veit om det er rier eller ikke.. Jeg satt å banna og steikte over den altfor sterke nachosen før på kvelden så ga meg så kraftig mageknip og dårlig i magen.. Etter noen leie timer uten søvn, så tok jeg tiden."Mageknipen" kom med 3 minutters mellomrom og varte i 1 minutt, rakk nett å dusje før vi måtte kjøre i hu og hast til føden! Litt fint egentlig, 3/4 av fødselen var jo over før jeg skjønte at jeg var i fødsel Men jeg har aldri kjent noe forskjell på maserier, modningsrier eller kynnere.. Eller rier for den saks skyld. Alle gjør jo vondt, typisk nede i magen som brer seg til ryggen. Samme her litt smerter i hofter og lår, men gikk å venta på de forbanna riene som "aldri" kom. Plutselig var det pressrier, så da knep jeg sammen både beina og kjeften, og ba typen kjøre til sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå