Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 I stedet for å lage en stor og fin Pavlova, tenkte jeg å lage mange små. De skal nemlig serveres i bhg og må kunne spises uten skje (). Så jeg tenkte at sånne små fine, kan folk holde i hånda. Men det ble jo så MYE! Så jeg måtte fordele de på 2 brett, så nå kommer problem nummer ett: Det står at bunnen skal stekes nederst i ovnen, men nå står det ett brett nederst og et midt i. Går det an tror dere? Problem nummer to: Pavlovabunnen skal stekes i ca 1 time. Men dette er jo mange små, trenger de like lang tid? Eller kommer de da til å bli helt tørre og ekle? Hjelp hjelp hjelp hjelp!
Monajenten Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/krem-og-sjokoladekaker/minipavlova Her står det 30 min på 150 grader
GeeGee Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Jeg skal også lag mini-Pavlova, hadde tenkt å bruke denne oppskriften http://trinesmatblogg.no/2011/12/28/minipavlova-med-sitronkrem-og-friske-baer/ Men det sånt det 120 grader i 50-60 min? Og hva med forskjellen i krem? Der er det bare créme fraiche og sitron og sukker, jeg er vant til Tine sin oppskrift med krem og vaniljekrem... Hvilken blir best tror dere?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 WHAT?! Det er jo uten vaniljesukker i denne!! Og enda er det fra Tine begge to...gruff at jeg ikke sjekket det før da...Har nemlig hatt dem inne i 30 minutter nå, men på bare 100 grader, slik det står i den andre oppskrifta...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Jeg skal også lag mini-Pavlova, hadde tenkt å bruke denne oppskriften http://trinesmatblogg.no/2011/12/28/minipavlova-med-sitronkrem-og-friske-baer/ Men det sånt det 120 grader i 50-60 min? Og hva med forskjellen i krem? Der er det bare créme fraiche og sitron og sukker, jeg er vant til Tine sin oppskrift med krem og vaniljekrem... Hvilken blir best tror dere? Min stemme går til krem og vaniljekrem
GeeGee Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Jeg skal også lag mini-Pavlova, hadde tenkt å bruke denne oppskriftenhttp://trinesmatblogg.no/2011/12/28/minipavlova-med-sitronkrem-og-friske-baer/ Men det sånt det 120 grader i 50-60 min? Og hva med forskjellen i krem? Der er det bare créme fraiche og sitron og sukker, jeg er vant til Tine sin oppskrift med krem og vaniljekrem... Hvilken blir best tror dere? Min stemme går til krem og vaniljekrem Ja, det er jo den jeg en vant til, den blir supergod. Men nå har jeg kjøpt inn 3 pakker med créme fraiche... Og det bruker jeg lite til andre ting... Men jeg tror jeg vil ha den vanlige likevel, takk
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Jeg kan ta créme fraichen, jeg kan godt spise den som den er
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Har jeg lest en plass at denne bunnen kan stå i ovnen natta over?
GeeGee Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Ja, det kan den. Jeg hadde en gang en oppskrift der det stod at den burde stå i ovnen over natten, ihvertfall til ovnen er kald.
Hjertefru Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Lagde pavlova(stor) i går eter tines oppskrift. Sto i ovnen natta over, men syntes den virket litt rå i morges. Svigermor sa jeg burde hatt ovnsdøra på gløtt. Måtte faktisk ettersteke den litt i dag, det gikk helt fint
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Wups...Den står i ovnen nå, jeg har nettopp lagt meg...Vi får se hvordan den blir i morgen Hvordan etterstekte du den?
Hjertefru Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Etterstekte den sånn: Først en halv time på 150 , skrudde så ned til i underkant av 100 og tok en halvtime til. Skrudde så av og lot den stå i stekeovnen til ovnen ble kald(med føra på gløtt) Men sikker lurt å følge med, ovner er jo forskjellige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå