Gå til innhold

Aaaargh!!! Gubbedyret bare furter og klager!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen i Guds navn skal jeg få ham til å oppføre seg som den voksne alderen tilsier han bør være?!

Her furtes det og klages det over alt! Jobben er såå slitsom, han sover såå dårlig og er såå trøtt, får aldri "bra nok" middag, mener jeg maser, mener jeg ikke gjør nok med bikkja (som HAN dro i hus og som HAN ville ha!!), furter hvis jeg gjør noe annet enn å sitte hjemme og sture en kveld, er alt for sliten til å bli med på trening eller noe annet gøy!

Han er en tjukk, sur og barnslig unge blitt!! Og nå er jeg LEI!!!! Han furtet i 30 min om at han ikke ville ha maten jeg hadde planlagt i dag før han nå dro på butikken for å handle noe annet (og det er forøvrig kjeeeempekjedelig å dra på butikken alene, så det skal vel furtes over siden!)

I halvannet år har jeg prøvd og prøvd nå, men han blir jo ikke bedre!! Brenner lyset i begge ender for å få ting på stell her hjemme så han ikke skal furte over rot eller manglende sokker i det minste, men han er så furten hele tiden! Når han en gang i skuddåret sier noe positivt til meg, blir jeg bare irritert, for det er bare på lat, og helst når vi er rundt andre så ingen andre skal se hvor dust han egentlig er!!!

Møkkamann!!!

Anonymous poster hash: 099f2...c31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere barn?

Anonymous poster hash: a9730...566
Skrevet

Har dere barn?

Ja, en tass rundt halvåret... Derfor vil jeg ikke gå fra han heller, selvom det friser -.-

HI

Skrevet

Samlivsterapi...

Skrevet

Send ham til legen. Å være så sliten som han påstår han er er ikke normalt for en frisk mann.

Du skriver at han er overvektig. Kanskje han sliter med søvn apnè?

I så fall så er løsningen i hovedsak å gå ned i vekt. Men det skal absolutt følges opp av lege, for søvnapnè kan gi mange helseskader. Ikke alle er klar over at de har dette problemet, men når de ikke får ordentlig søvn, får lite oksygen når de sover, da er det naturlig å bli sur og grinete og ikke orke noe som helst.

(Likevel, en voksen mann bør uansett ikke sutre over at det ikke er riktig middag!)

Så gi ham beskjed om at lege er neste!

Hvis han derimot er frisk - da er det på tide å kalle inn til stammeråd og få ham med seg på familievernkontoret, for slik du beskriver det kan dere ikke fortsette å ha det.

Anonymous poster hash: b629a...87e
Skrevet

Vel, da er det bare EN ting å gjøre : Overlate alt til han. La han lage middag, la han rydde å la han få høre at den bikkja var det han selv som dro i hus så dermed får han bare se til å ta seg av hunden SIN.

Om han er tjukk så er jo hunden en glimrende anledning til at denne sutre gubben din kan få seg noe mosjon og komme seg litt i form.

Her må du ta tak kvinne. Ikke la hans dårlige humør gå ut over deg. Om han ikke får sove om han er så trøtt osv så burde du be han ta seg en tur til lege. Gi han klar beskjed om at han får se til å skjerpe seg ellers så orker ikke du mer. For tro meg du kommer ikke til å orke mer til slutt uten selv å bli deprimert. 

Skrevet

Send ham til legen. Å være så sliten som han påstår han er er ikke normalt for en frisk mann.

I så fall så er løsningen i hovedsak å gå ned i vekt. Men det skal absolutt følges opp av lege, for søvnapnè kan gi mange helseskader. Ikke alle er klar over at de har dette problemet, men når de ikke får ordentlig søvn, får lite oksygen når de sover, da er det naturlig å bli sur og grinete og ikke orke noe som helst.

(Likevel, en voksen mann bør uansett ikke sutre over at det ikke er riktig middag!)

Hvis han derimot er frisk - da er det på tide å kalle inn til stammeråd og få ham med seg på familievernkontoret, for slik du beskriver det kan dere ikke fortsette å ha det.

Han skal på sjekk for søvnapne, etter 2 år med "mas" fra meg om at han ikke puster godt når han sover godtok han saken og gikk til legen. Men det er fader meg ikke unnskyldning god nok for å hakke på kjæresten sin HELE tiden og aldri være fornøyd uansett hvor langt jeg strekker meg!!!

Jeg er trøtt som et uvær selv jeg, for snorkingen hans setter hele huset i bevegelse, men jeg er fortsatt positiv i hverdagen og prøver å være så aktiv som mulig med venner og familie og trening. Vil ikke kaste bort mine unge år på å furte og klage!!

HI

Skrevet

Han skal på sjekk for søvnapne, etter 2 år med "mas" fra meg om at han ikke puster godt når han sover godtok han saken og gikk til legen. Men det er fader meg ikke unnskyldning god nok for å hakke på kjæresten sin HELE tiden og aldri være fornøyd uansett hvor langt jeg strekker meg!!!

Jeg er trøtt som et uvær selv jeg, for snorkingen hans setter hele huset i bevegelse, men jeg er fortsatt positiv i hverdagen og prøver å være så aktiv som mulig med venner og familie og trening. Vil ikke kaste bort mine unge år på å furte og klage!!

HI

Og AKKURAT det sier du til ham!!!

Enten får han skjerpe seg, eller så risikerer han å miste familien sin. Hans valg.

Det er ingen unnskyldning å være så negativ som han er mot deg.

Og når han er i gang med lege osv.... be ham om å bli sjekket for diabetes også.

Siden han snorker så mye så hadde jeg krevd at han tok tak i sin egen helse og at han går ned i vekt.

Sjekk denne linken. Googler du søvnapne og overvekt finner du mye.

http://www.sovnapne.no/sovnapne-og-folgetilstander/ledsagende-sykdommer-sovnapne/

Denne uken var det også en artikkel i en av de store avisene hvor de har vist at vektnedgang er beste behandlingsmetode for søvnapnè.

Be mannen ta et valg, vil han snu om egen væremåte og ta ansvar for egen helse og gjøre sitt i hjemmet - eller vil han risikerer at du går?

Skrevet

Prøver å si ifra, men han blir bare så sinna og tverr! Prøver å få ham med på trening, men han blir bare sur fordi han er jo såååå sliten! Vil ikke høre på det jeg sier om at trening gir mer overskudd!

HI

Skrevet

Prøver å si ifra, men han blir bare så sinna og tverr! Prøver å få ham med på trening, men han blir bare sur fordi han er jo såååå sliten! Vil ikke høre på det jeg sier om at trening gir mer overskudd!

HI

Da forteller du ham at når det kommer til vektnedgang så utgjør kostholdet minst 80 % og trening kun 20 %.

Det vil si at selv om han ikke orker å trene så kan han likevel ta tak i helsen sin og gå ned i vekt!

Dette vil med stor sannsynlighet også påvirke søvnen hans. Og ikke minst er det noe han kan gjøre før han får undersøkelse for søvnapnè.

Hvis han også nekter det, så spør han veldig direkte hvordan han har tenkt å bedre sin egen helse og adferd. Krev konkrete svar.

Ta tak i konkrete hendelser. I dag - hva hadde du laget til middag, og hva kjøpte han på butikken for å spise? Tror jeg er villig til å vedde på at det han kjøpte på butikken var mat med mye karbohydrater og rask energi - som jo er det motsatte av hva han trenger når han er såååå sliten, overvektig, humørsyk og sover dårlig.

Ved å spise slik blir han bare verre, så spør han om han er villig til å snu kostholdet sitt.

Hvis han får vite at han har søvnapnè så vil han uansett måtte slanke seg, så han kan like gjerne gjøre det nå.

Spør også direkte om han er stolt av det forbildet han er for barnet sitt. Synes han det er greit at barnet skal vokse opp i et hjem hvor far bare er sur, hvor far viser at det er greit å ikke spise dagens middag hvis man heller har lyst på noe annet, hvor far viser at hvis han ikke gidder så trenger barnet ikke å gjøre det det blir bedt om?

Gi ham noen tankevekkere.

Si at du støtter ham hvis han er syk, men at da krever du også at han selv tar ansvar for sin egen helse og at han behandler deg på en normal god måte, og at han begynner å opptre som den voksne mannen han skal være.

Skrevet

Enig med siste her. La ham bli sur, men IKKE gi deg før du får svar. Om han så brøler svarene til deg, så får det bare være. Jeg hadde om så var fulgt etter ham rundt om i huset hvis han gikk unna, for jeg hadde faen ikkke orket noe så surt som det der. 

Anonymous poster hash: 8b321...8d9
Skrevet

Har du prøvd å snakke via brev?

Jeg sendte en gang en mail til mannen om hva jeg vil ha endret. Det gjorde susen, han husker det fremdeles, og det er to år siden.

Det virker også som han er deprimert.

Anonymous poster hash: dfdee...5d2

Skrevet

Har du prøvd å snakke via brev?

Jeg sendte en gang en mail til mannen om hva jeg vil ha endret. Det gjorde susen, han husker det fremdeles, og det er to år siden.

Det virker også som han er deprimert.

Anonymous poster hash: dfdee...5d2

Skal prøve det med brev, for da får han ikke avbrutt meg med kjeft og skrik. Er bare så sliten av å gjøre alt hele tiden og i tillegg dulle med nykkene hans...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...