Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Vi er fire par (med barn) som i en årrekke har feiret nyttårsaften sammen. I fjor skilte det ene paret lag. Vi feiret likevel sammen som vi har pleid til tross for at hun har fått ny kjæreste. Her om dagen nevnte hun at i år ville hun at den nye kjæresten skulle være med å feire. Eksen blir da ikke med. Mannfolka synes dette er litt vanskelig, da hennes eks er en god kompis av dem. Han nye er veldig ok, og mannfolka liker han og, men ville helst sett at den gode gamle kompisen er med. Hvordan i alle dager skal dette løses? (Er visst helt uaktuelt at begge er der) Anonymous poster hash: b1ca0...70f
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Helt ærlig, så synes jeg at dette ikke er deres problem å løse. Dette skilte paret burde klare å bli enige om denne tradisjonen og hvordan den skal "deles", eventuelt hvem som skal gå, uten å blande inn dere. For jeg forstår det slik at begge vil, men bare en får lov? Det blir jo slitsomt for dere å skulle "velge" en av dem? :/
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Annet hvert år? Anonymous poster hash: 6455c...7f9
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Inviter begge med nye partnere så får de selv velge om de vil komme eller ikke. Anonymous poster hash: d3de7...23a
Superdolly Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Enig med Gulltopp og Lillebjørn. Jeg synes det er feil at dere som vennegjeng skal settes i en situasjon der dere må velge den ene, og derfor velge bort den andre. Jeg mener at dere fint kan invitere begge to, og være åpne om det, og så får disse folka selv finne en løsning.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Jeg syns det er veldig trist om mannen i denne skillsmissen mister alle vennene sine. Jeg og min mann har nå nesten bare felles venner. Han det syntes at det var ekstremt sårt om han "fikk" alle vennene i skillsmissen. Anonymous poster hash: 0b8ca...de6
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Alt 1: Den parten som har barna den kvelden får komme. Innviter barna med følge av voksne. Alt 2: Det her burde eksparet klare å løse selv! Anonymous poster hash: 96f29...1c0
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Helt ærlig, så synes jeg at dette ikke er deres problem å løse. Dette skilte paret burde klare å bli enige om denne tradisjonen og hvordan den skal "deles", eventuelt hvem som skal gå, uten å blande inn dere. For jeg forstår det slik at begge vil, men bare en får lov? Det blir jo slitsomt for dere å skulle "velge" en av dem? :/ Nei, hadde det vært opp til oss hadde alle kommet. Det er litt konflikter mellom ny og gammel mann som gjør at ikke de vil være sammen. Jeg vet at ikke det er vårt problem, men likevel ønsker jeg å komme med innspill når min venninne ber om råd på løsning. Det er også en fordel å vite hvem vi skal invitere neste nyttårskveld. Anonymous poster hash: 9abc6...fdc
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Helt ærlig, så synes jeg at dette ikke er deres problem å løse. Dette skilte paret burde klare å bli enige om denne tradisjonen og hvordan den skal "deles", eventuelt hvem som skal gå, uten å blande inn dere. For jeg forstår det slik at begge vil, men bare en får lov? Det blir jo slitsomt for dere å skulle "velge" en av dem? :/ Nei, hadde det vært opp til oss hadde alle kommet. Det er litt konflikter mellom ny og gammel mann som gjør at ikke de vil være sammen. Jeg vet at ikke det er vårt problem, men likevel ønsker jeg å komme med innspill når min venninne ber om råd på løsning. Det er også en fordel å vite hvem vi skal invitere neste nyttårskveld. Anonymous poster hash: 9abc6...fdc Jeg ville nok rett og slett vurdert, slik som de andre sier, å invitere alle slik som vanlig. Det blir ikke riktig at dere skal ta valget hvem dere skal utelukke. Så, send invitasjonene og så kan de finne ut av det. De klarer forhåpentligvis å snakke sammen fortsatt? Hvis ikke så må dere jo vurdere en "annenhvert år" løsning?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Jeg syns det er veldig trist om mannen i denne skillsmissen mister alle vennene sine. Jeg og min mann har nå nesten bare felles venner. Han det syntes at det var ekstremt sårt om han "fikk" alle vennene i skillsmissen. Anonymous poster hash: 0b8ca...de6 Ja, ikke sant! Jeg synes ikke det er riktig å "skvise ut" eksen. Han er tross alt fortsatt vår venn, selv om han nye også er blitt en venn nå. Samtidig ønsker nok min venninne, uten at hun har sagt det direkte, at vi i år skal invitere henne og nymannen. Anonymous poster hash: 9abc6...fdc
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Jeg tenker at hvis han ikke ar ny partner så kan vel han få komme. Hun har jo noen å være sammen med uansett, selv om det ikke blir hos dere. Anonymous poster hash: e838b...f84
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Helt ærlig! Verken mannen eller venninnen din hører på. Hvem har du mest lyst å ha der? Anonymous poster hash: a8771...0b4
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Foreslå at de kommer annenhvert år, den som har barna kommer? Jeg ville invitert begge også må de selv finne løsningen, det er ikke sånn at dere skal tvinges til å velge vekk en av dem.. Men når de ber om forslag til løsning vile jeg foreslått at de kom annenhvert år, med barna. Anonymous poster hash: 933e6...f47
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 I all verden, hvor gamle er dere? Det er litt konflikt mellom mennene og derfor kan de ikke være sammen med samme vennegjeng EN dag i året? Her burde da alle få komme! Og spesielt ikke "spark ut" han gamle bare fordi dama har fått en ny mann! Ærlig talt, det syns jeg er skrekkelig dårlig gjort! Anonymous poster hash: cbb92...5c7
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Inviter begge med nye partnere så får de selv velge om de vil komme eller ikke. Anonymous poster hash: d3de7...23a Enig Anonymous poster hash: 8c51c...d11
humlemamma Skrevet 14. mai 2014 #16 Skrevet 14. mai 2014 Siden det er din venninne du har snakket med antar jeg det er henne som sier at det er uaktuelt med begge? Da ville jeg invitert mannen. Enten får de fikse det, den som har problemer med å feire med den andre får droppe å komme. Og dere sender invitasjon som vanlig. Å ikke invitere den enslige mannen som sitter igjen er stygt gjort av dere.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #17 Skrevet 14. mai 2014 Voksne mennesker burde kunne oppføre seg EN gang i året. Inviter alle og da får det være opptil de å komme eller ikke. IKKE deres problem. Anonymous poster hash: a1c4b...0fd
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #18 Skrevet 14. mai 2014 I all verden, hvor gamle er dere? Det er litt konflikt mellom mennene og derfor kan de ikke være sammen med samme vennegjeng EN dag i året? Her burde da alle få komme! Og spesielt ikke "spark ut" han gamle bare fordi dama har fått en ny mann! Ærlig talt, det syns jeg er skrekkelig dårlig gjort! Anonymous poster hash: cbb92...5c7 Nå vet ikke jeg hvilket innlegg du har lest, men jeg har da ingen planer om å "sparke ut" noen som helst, hvor leser du det? Jeg ønsker å invitere alle! Jeg ønsker å bidra med å finne en løsning for alle! Konflikten mellom de to mannfolka vil jeg derimot ikke blande meg inn, det får de selv stå for. Anonymous poster hash: 9abc6...fdc
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #19 Skrevet 14. mai 2014 Siden det er din venninne du har snakket med antar jeg det er henne som sier at det er uaktuelt med begge? Da ville jeg invitert mannen. Enten får de fikse det, den som har problemer med å feire med den andre får droppe å komme. Og dere sender invitasjon som vanlig. Å ikke invitere den enslige mannen som sitter igjen er stygt gjort av dere. Nei det er ikke henne, de er eksen og ny mann. Anonymous poster hash: 9abc6...fdc
Gjest ronja røverdatter Skrevet 14. mai 2014 #20 Skrevet 14. mai 2014 Jeg vet hva jeg ville ha gjort, og her ville jeg ikke ha firt en tomme. Jeg ville invitert begge med informasjon om at den andre parten er bedt, og så får det være opp til dem å takle resten. Alt annet er urettferdig og en måte å ta parti på, selv om det ikke er det dere ønsker. Inviter begge. Sier den ene (eller begge) at han/hun ikke vil komme fordi den andre kommer, så svarer dere bare at det var synd, men at dere respekterer valget. Ikke noe mer, ikke noe dill dall. (Og så løper dere selvfølgelig ikke til den andre parten og sier at nå kan du trygt komme, for x'en kommer ikke. Den avgjørelsen får de jammen meg ta først. Neste år inviterer dere begge igjen slik at et nei nå ikke ekskluderer dem for all framtid.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #21 Skrevet 14. mai 2014 Siden det er din venninne du har snakket med antar jeg det er henne som sier at det er uaktuelt med begge? Da ville jeg invitert mannen. Enten får de fikse det, den som har problemer med å feire med den andre får droppe å komme. Og dere sender invitasjon som vanlig. Å ikke invitere den enslige mannen som sitter igjen er stygt gjort av dere. Nei det er ikke henne, de er eksen og ny mann. Anonymous poster hash: 9abc6...fdc Så det er egentlig den nye mannen til din venninne som er problemet? Fordi han kommer ikke overens med eks-mannen til din venninne? Hvis det er han som ikke klarer å forholde seg til det, så får han vel holde seg hjemme da. Og så kan eksene gå på fest! Hvor lenge har denne nye fyren vært inni bildet? Anonymous poster hash: a8771...0b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå