Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Barna i gata legger seg mye senere enn mitt barn. Gutten min er 4.5 år og legger seg klokka 7. Da er han trøtt og klar for senga. Men andre barn i samme alder er fortsatt ute å leker. Det er spesielt et barn som jeg må til stadighet må avvise for han kommer å ringe på rundt klokka 6, da begynner vi så smått med kveldsrutinene her i hus, og jeg føler meg så slem som alltid sier nei til han. Min sønn er heller ikke spesielt inetressert i å leke så sent på kvelden. Han liker å sitte i armkroken og se på barnetv. Burde jeg ta det opp med moren hans? At han ikke trenger på å ringe på så sent hos oss sånn at barnet slipper å få den i flejsen flere dager i uka. Eller legger jeg barnet mitt altfor tidlig? Jeg kjenner ikke denne familien spesielt godt og jeg syns det kan virke litt ubehagelig å ta opp dette med foreldrene. Anonymous poster hash: a0734...12d
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Vet ikke om du trenger å ta det opp med moren, men han skjønner vel tegninga til slutt. Synes du leggeer barnet ditt til normal tid. Anonymous poster hash: 6fec1...843
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 nei, det hadde jeg ikke gjort.. selv om du legger 7 så er jo ikke 6 så veldig seint? Min 4 åring legger seg også ofte 7, men klokka kan bli halv åtte. Kommer jo an på om hun leker med noen osv.. Jeg hadde blitt overrasket og litt irritert tror jeg om naboen min kom å sa at ungen ikke måtte komme å spørre om å leke klokka seks... Anonymous poster hash: 53e91...b47
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Hadde ikke sagt i fra. Blir bare dårlig stemning. Her tar heller ikke i mot lekebesøk etter kl seks. De kam bli litt oppspilt av besøk og vanskelige å legge. Anonymous poster hash: 3c395...892
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Tror ikke jeg ville laget noen sak ut av det, nei, som å ta det opp med moren. Det er bare å si til han som kommer på døra at her i huset er det barne-tv og etterpå kveldsmat som gjelder på dette tidspunktet. Han vil skjønne det til slutt, og tar uansett ikke skade av det Anonymous poster hash: a29d1...486
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Jeg hadde heller forsøkt å gi beskjed til barnet på en fin måte. Si noe om at etter at Fantorangen/barne-tv har begynt, så må han ikke ringe på hos dere. Leggetiden til barnet ditt er helt normal synes jeg, i hvert fall nå. På sommeren (i ferien) ville jeg nok skjøvet den 1-1,5 time. Anonymous poster hash: df84d...996
Serepta Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Tja, vi kommer hjem fra skole, jobb og bhg kl 16:15. Da gjør vi lekser, lager middag og spiser middag. Klokken blir fort 18 før ungene er klar til å gå ut i gata for å leke og sykle litt før leggetid. Jeg synes det er vel tidlig å skalke lukene allerede klokka 18, selv om barnet legger seg kl 19.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Tja, vi kommer hjem fra skole, jobb og bhg kl 16:15. Da gjør vi lekser, lager middag og spiser middag. Klokken blir fort 18 før ungene er klar til å gå ut i gata for å leke og sykle litt før leggetid. Jeg synes det er vel tidlig å skalke lukene allerede klokka 18, selv om barnet legger seg kl 19. Mange liker å roe ned etter en lang da, og barnet skal jo rekke å få kvelds, stelle seg og kanskje bli lest for også, og da blir det jo mer stress enn gøy for barnet å skulle ut i bare 20-30 minutter før det må inn igjen. Jeg pleier å være hjemme med barna mine i 15.30-tiden, og vi er ferdig med lekser og middag en time senere (med mindre det er tidlige treninger/kamper el den dagen). Alle familier har ulike rytmer, og det er viktig å respektere at noen synes besøk klokken 18 er for sent. Anonymous poster hash: df84d...996
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er helt enig med deg HI. Det er jo koselig å ha litt god tid på barne-tv, stell, kveldsmat osv. Ofte skal jo barna bade/dusje også, så der tar tid :-) Greit nok at kl 18 ikke er så sent, men jeg syns å gå ut/starte en lek da, ikke er nødvendig. Noen ganger sklir det jo ut så klart, men barna trenger å legge seg ved 19 tiden... Anonymous poster hash: 9ceeb...fb3
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Kan du ikke ta det opp med den vinklingen at du håper gutten ikke føler seg avvist når han ringer på. Barnet ditt vil gjerne leke, men han er såpass trøtt på den tiden at det blir litt for sent for ham. Anonymous poster hash: bb7d4...11c
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Jeg må ærlig talt si at jeg ikke ser problemet med å snakke med moren? Hvis han gjentatte ganger ringer på, selv om du har sagt flere ganger at barnet ikke kommer ut etter kl 6, så må det da være lov å gi beskjed til moren om at man gjerne setter en grense for når det er greit å ringe på? Det er jo ikke noe frekt, men heller ærlig. Er vi blitt for redd for å tråkke folk på føttene? Anonymous poster hash: 75098...ef2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Bare forklar ungen at hvis han vil komme på besøk må det bli før barnetv. "Sånn er det her hver dag." Om du prater med moren tilfeldig en dag kan du jo som en over her sier, si at dere gjør det sånn, så håper han ikke blir for skuffa eller noe... Anonymous poster hash: 1d02f...4f1
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Så jeg burde ikke ta det opp, men håpe at gutten tar hintet? Okei. Til du som spurte om jeg var redd for å tråkke folk på tærne, ja det er jeg, veldig faktisk. Er også litt redd for at foreldrene Til denne gutten skal syns at jeg er slem som ikke slipper han inn. HI Anonymous poster hash: a0734...12d
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Har selv en på 4,5 år her, og eg syns nå det er litt spesielt å ikke la ungene leke etter kl 18.. Vi er som regel ferdig å spise middag i 17.15 tiden, og da er de klar for lek.. Nå om sommeren er det jo fult liv i gaten med unger som leker, foreldre som preiker i lag osv.. Så vi er nå litt sånn at noen dager er det kl 19 de er i seng, og noen dager kl 20., kommer helt Ann på hva det er vi gjør på :-) ungene syns hvertfall det er super kjekt å kunne leke å styre på i gaten :-) men det er vell opp til hver og en hva de velger å gjøre i sin hverdag tenker eg.. Anonymous poster hash: dc3de...4cc
Ileus Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Hva med å avtale med barna som ringer på at du henger ut en lapp på døra når det er for sent for gutten din å komme ut? Hvis den andre gutten ikke kan klokka er det jo ikke så godt for han og vite når deres sønn vil slappe av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå