Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har vært gjennom en tung fase i livet, og fått tilskrevet Cipralex. Legen min ønsker at jeg fortsetter med medisinen, selv om jeg ikke helt ser behovet nå. Til dere som har benyttet dere av Cipralex eller tilsvarende: Hvor lenge brukte dere dette før dere sluttet? Anonymous poster hash: 9f2ef...6b8
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Det varierer veldig. Jeg kommer antagelig til å bruke det resten av livet. I følge psykiateren min er det vanlig at man forsøker å trappe ned og se hvordan det går når man føler seg klar for det og dette har vedvart en stund. Anonymous poster hash: 20af0...fd9
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Det varierer veldig. Jeg kommer antagelig til å bruke det resten av livet. Kan jeg spørre deg hvorfor du tror du kommer til å gjøre det? Anonymous poster hash: 9f2ef...6b8
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har brukt det i 13 år, og kommer nok sannsynligvis til å fortsette med det til jeg stuper. Sliter med depresjoner, og medisinen hjelper meg til å ta det verste. Anonymous poster hash: 85b27...82c
soleia Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Har lese litt om dette i det siste, sidan ein i familien starta med antidepressiva. Det er anbefalt å fortsetje nokre mnd etter at ein føler seg betre, fordi dette kan forebygge tilbakefall/ny episode av depresjon. Dette står i norsk helseinformatikk: Den første gangen du mottar behandling for depresjon, er det vanlig å fortsette å ta medikamentet i omtrent seks måneder etter at de depressive symptomene har gitt seg. Hvis det er andre gang du tar medikamenter for depresjon, kan det være nyttig å forsette behandlingen i hvert fall ett år. Ved en eventuell tredje episode kan det være aktuelt å ta medisinen i lang tid, eventuelt på ubestemt tid.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Det varierer veldig. Jeg kommer antagelig til å bruke det resten av livet. Kan jeg spørre deg hvorfor du tror du kommer til å gjøre det? Anonymous poster hash: 9f2ef...6b8 Fordi jeg har forsøkt seponering flere ganger, og får ekstreme tilbakefall hver gang. På medisinen fungerer jeg fint. Anonymous poster hash: 20af0...fd9
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Det er ett sant helvete å slutte på de. Brukte de i 1 år. Angrer på at jeg begynte å ta de Anonymous poster hash: 56106...534
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå