Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 tennene dine "ødelagt" noe for deg? Til dere der hvor det har skjedd altså dere med rette, hvite og perfekte perlerader og høy selvtillit kan la være og svare Da jeg var seksten år, trakk tannlegen fire tenner fordi jeg skulle få regulering, og det var melketenner som ikke hadde nye tenner bak, så måtte flytte endel på tennene. Selve trekkingen gikk greit, men problemet var jo det at de trakk to tenner på hver side av fortennene. Det var en eldre, utenlandsk dame som gjorde det husker jeg, og før inngrepet, så lo hun av meg og sa: "nå må du le og smile sånn fremover" og så holdt hun seg for munnen og lo husker jeg ble veldig lei meg og holdt på å gråte. Jeg gikk da i to år og kunne ikke smile. Aldri! Kun hvis jeg var for meg selv, på rommet mitt. Det endte opp med sosial angst, at jeg ble sterkt deprimert, selvmordstanker og jeg droppet ut av videregående skole. Hvem hadde vel taklet det bra å gå rundt som en rotte/kanin i to år? Foreldrene mine spurte om det var en annen løsning på problemet, og tannlegene sa bastant nei. Fikk på regulering etter to år, og hadde den på i FEM år. Men regulering var mye bedre enn å mangle tenner. Nå er den tatt av, og tennene er fortsatt ikke som jeg skulle ønske. Jeg merker at det har satt spor, og sitter igjen uten utdanning og venner. Flere? Anonymous poster hash: 49028...478
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Du kan virkelig ikke skylde på en slik episode ifht utdanning og venner! Hvis du er brannskadet, mangler en arm, sitter i rullestol osv - fremdeles får man venner og tar utdanning! Har hatt overbitt selv og hadde regulering (ikke så lenge da, men var veldig flink til å bruke bøylen - brukte den til og med på skolen - gikk på ungdomsskolen da). Anonymous poster hash: e4c6f...08a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Du kan virkelig ikke skylde på en slik episode ifht utdanning og venner! Hvis du er brannskadet, mangler en arm, sitter i rullestol osv - fremdeles får man venner og tar utdanning! Har hatt overbitt selv og hadde regulering (ikke så lenge da, men var veldig flink til å bruke bøylen - brukte den til og med på skolen - gikk på ungdomsskolen da). Anonymous poster hash: e4c6f...08a Du skjønte ikke det med sosial angst, gjorde du? Anonymous poster hash: 69ff6...05c
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Du kan virkelig ikke skylde på en slik episode ifht utdanning og venner! Hvis du er brannskadet, mangler en arm, sitter i rullestol osv - fremdeles får man venner og tar utdanning! Har hatt overbitt selv og hadde regulering (ikke så lenge da, men var veldig flink til å bruke bøylen - brukte den til og med på skolen - gikk på ungdomsskolen da). Anonymous poster hash: e4c6f...08a Du virker jo fryktelig reflektert og sympatisk... Anonymous poster hash: be435...1cd
Vaffelstrikk Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Du måtte vente TO år på å få regulering?? Det var veldig lenge! Skjønner veldig godt at det var vanskelig for deg. Og det var rimelig ubetenksomt av tannlegen. Jeg hadde regulering fordi jeg manglet to jeksler nede. Syns jeg endte opp med veldig skjeve fortenner oppe etter reg ble tatt av pga en gjenstridig jeksel som ikke ville komme ut på på ene siden. Fikk det for meg at det så latterlig ut og at jeg ikke burde smile så tenna syntes. Prøvde etter beste evne å smile med munnen lukket en stund, men det så i grunnen enda rarere ut.. Fikk høre fra en kamerat at han aldri hadde tenkt over at tenna var skjeve og at jeg måtte slutte med det tullet. Så da smiler jeg med de tenna jeg har, selv om jeg fortsatt syns de er litt skjeve selv... Syns ikke jeg har et pent smil og håper folk ser på øya i stedet!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Forferdelig HI Selv har jeg tannsykdom, tennene mine råtner fra rot og ut, så det oppdages ikke før tanna så og si faller ut, har ingen følelse i tannrøttene heller.. Uansett, det vil koste en egenandel på 25-38 tusen for å få ordnet dette, grunnen til så høy egenandel er bulimi i yngre dager.. Mangler ene tanna ved siden av fortanna og noen tenner til, på grunn av dette klarer jeg ikke smile/le, og det blir man jo fort depressiv av, depresjonene førte med seg sosialangst, og sitter nok så venneløs, skammer meg over munnen min, ser jo ut som om jeg ikke vet hva en tannbørste er! Hvordan skal man klare å forholde seg til det? Har ikke penger til egenandel, kommer ikke til å få det de første årene heller, jeg er 26 år, og må nok belage meg på at det fortsetter slik :/ Anonymous poster hash: 8865c...c7d
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 I et slikt tilfelle ville jeg omså tatt forbrukslån for å få fikset tennene. Forferdelig HI Selv har jeg tannsykdom, tennene mine råtner fra rot og ut, så det oppdages ikke før tanna så og si faller ut, har ingen følelse i tannrøttene heller.. Uansett, det vil koste en egenandel på 25-38 tusen for å få ordnet dette, grunnen til så høy egenandel er bulimi i yngre dager.. Mangler ene tanna ved siden av fortanna og noen tenner til, på grunn av dette klarer jeg ikke smile/le, og det blir man jo fort depressiv av, depresjonene førte med seg sosialangst, og sitter nok så venneløs, skammer meg over munnen min, ser jo ut som om jeg ikke vet hva en tannbørste er! Hvordan skal man klare å forholde seg til det? Har ikke penger til egenandel, kommer ikke til å få det de første årene heller, jeg er 26 år, og må nok belage meg på at det fortsetter slik :/ Anonymous poster hash: 8865c...c7d Anonymous poster hash: f3eb4...4f8
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Forferdelig HI Selv har jeg tannsykdom, tennene mine råtner fra rot og ut, så det oppdages ikke før tanna så og si faller ut, har ingen følelse i tannrøttene heller.. Uansett, det vil koste en egenandel på 25-38 tusen for å få ordnet dette, grunnen til så høy egenandel er bulimi i yngre dager.. Mangler ene tanna ved siden av fortanna og noen tenner til, på grunn av dette klarer jeg ikke smile/le, og det blir man jo fort depressiv av, depresjonene førte med seg sosialangst, og sitter nok så venneløs, skammer meg over munnen min, ser jo ut som om jeg ikke vet hva en tannbørste er! Hvordan skal man klare å forholde seg til det? Har ikke penger til egenandel, kommer ikke til å få det de første årene heller, jeg er 26 år, og må nok belage meg på at det fortsetter slik :/ Anonymous poster hash: 8865c...c7d Du blir straffet pga psykisk sykdom??? Anonymous poster hash: be435...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå