Gå til innhold

Hvordan få rutiner på dagsovingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere får til dette? Her er det helt umulig. Sitter jo ikke bare hjemme så blir jo umulig å lage noe system på det syns jeg. En dag er vi ute noen timer (butikken, besøk etc) og da sover jo babyen bare litt nå og da? Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: e74d5...290

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen sover når den er trøtt, har ikke tro på å følge klokka. Noen ganger blir det to lange dupper, andre ganger blir det fire korte. Prøver å holde måltidene til noenlunde samme tid, men alle rutinene våre har et slingringsmonn på +- 30 min :) 

Anonymous poster hash: aed75...d0e
Skrevet

De første månedene bare sov hun når hun ville, ikke noe rutine i det hele tatt. Rundt 4 mnd begynte vi å se et mønster med at hun hadde de beste dagene når hun sov en dupp på morgenen, en midt på dagen og en på ettermiddagen. Så da begynte vi å skape en rutine rundt dette, ved å mate å skifte på henne og legge til rette for soving til omtrent samme tid, og hun kom da ganske greit inn i en rytme med det. Men det betyr ikke at man må sitte hjemme hele tiden, de kan sove i vogna og bilen også når man skal noe. De fleste oppdager etterhvert at babyen sover bedre et av stedene, min f.eks som mange andre sov alltid best og lengst i vogna. I den perioden man har sovebarn er det ofte enklest å følge barnets rytme og behov så godt det går siden overtrøtte barn ikke er så moro, med litt planlegging og kreativitet går det an å både komme seg ut på tur og at småtten får sovet.

Anonymous poster hash: a4cdd...b0a

Skrevet (endret)

Kommer litt ann på alder også tror jeg, min lille sov 3 lurer stort sett fra 10-12, 15-16 og 1830-19 da han var 0-6mnd da han våken like lenge som oss og våknet ca kl 8, fra han var 6-10 mnd var det 2 lurer fra 10-12 og 15-16,da la han seg stort sett 21-2130 fra 10 mnd til 15 mnd ( nå ) en gang på dagen fra 11-12 til 14-15 tiden,legger seg 20-21 tiden

Endret av olli bolli totti
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne skru tiden litt tilbake og ikke stresse så mye med rutiner som jeg gjorde! Det beste er å bare lese babyen:) for når du tror det er rutiner på ting så forandrer det seg plutselig uansett:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...