Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Hvor mye sover deres på 10 mnd? Min sover fra 1830-0530. Litt tidlig morgen synes jeg... Sover ca 0930-1130 og så 1400/1430-1500. Vurderer å kutte litt på dagsoving for å kanskje øke litt på natt? Går greit å ha bare 1 dupp innimellom. Hva kan de? Min er lat og treg;) Men han åler på magen og setter seg nesten opp selv. Litt stokk på beina enda. Sitter ganske stødig om vi tester om han greier sitte, men skal jo ikke sitte før han setter seg opp selv. Opp på knær men krabber ikke. Holder vekta si og står stødig om vi holder ham i henda, men ikke kommet seg helt opp selv. Klapper, vinker, spiller på slurva, high 5, viser hvor stor han er. Spiser matbiter selv. Holder seg tutekoppen og drikker selv. Spiser med skje, men søler fælt. Kjører radiostyrt bil (lite kontroll på hvor enda men), lærer fort hvordan skru på og starte nye leker, trykke på nettbrett/smarttlf., hamrebrett og xylofon er stas. Sier hei av og til. Mamma og pappa og takk. Har sagt hadet, nei, klappe og hermer etter flere andre ord. Høres dette normalt ut? Del gjerne deres erfaringer. Er så redd han henger for mye etter. Anonymous poster hash: 10318...dda
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Hei! Har ingen på 10 mnd nå, men kan berolige deg med at det høres veldig normalt ut! Kjenner babyer som gikk da de vsr 8 mnd, men også de som venta til de var over 1,5 år.... Anonymous poster hash: b8c1c...ec9
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Min er 10 mnd. Søvn: sover 21-9 på natta, med mye amming. Sover sammen og ammer i søvn. Dagsoving 12-13.30 og 16.30-17.15. Kan: sier hadet, se den, denne, hei, bade, takk takk, nei, en del dyrelyder, mamma, pappa og vet betydningen av disse. Forstår enkle kommandoer og ting vi gjør hver dag: spise grøt, synge, lese bok, komme, middag osv. Kan vinke, prøver å hoppe hvis jeg spør om hun kan men det blir mest knebøy, kan gå, løpe litt, viser hvor stor hun er, kan peke på enkelte kroppsdeler hvis jeg spør. Og nei, vi har ikke øvd, jeg bare snakker med henne og sier: "pirker du i mors øye?" For eksempel.. Anonymous poster hash: c140a...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå