Gå til innhold

Brystsmerter, vært til legen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og har brystsmerter.

Brystsmertene har kommet gradvis, begynte for 2 år siden med ømt bryst, nå er det skikkelige smerter, men de kommer og går. Smertene fortsetter ut i venstre arm. 

 

Har tatt vanlig ekg som var fint.

Skal på belastnings ekg om noen dager m ultralyd.

 

Noen flere som har hatt det slikt?

Vi har en del hjertefeil i familien, men håper ikke det er det.

 

har vært hos fysio uten hell.Ingen muskelsmerter.



Anonymous poster hash: ab4cf...777
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kom det plutselig nå? Etter pause? Blodpropp kan gi brystsmerter.

 

Anonymous poster hash: 5c46f...d49

Skrevet

smertene begynte for 2 år siden, men er nå uutholdelig når det står på som verst...så blodpropp vil jeg neppe tro pga så lang tid.

 

Jeg har litt innsunket brystben også som KAN trykke på hjertet, men det må jeg nå få sjekket(om mulig med ultralyd).....



Anonymous poster hash: ab4cf...777
Skrevet

Du bør sjekkes for klaffefeil og ser at du har fått time til ultralyd. Det er bra. La legene gjøre utredningen, og husk på at i mange, mange tilfeller med brystsmerter er det ikke hjertet som er årsaken. Om smertene har kommet relativt brått på denne gangen må du selvsagt få legen til å vurdere deg mtp blodpropp.

 

Anonymous poster hash: e3a78...db2

Skrevet

Dette er viktig at det blir tatt på alvor. Selv om de fleste ganger det ikke er noe alvorlig, må de utrede.

 

Jeg ble ikke tatt på alvor. Gikk i mange år å hanglet. Endte med at jeg nesten datt om, for hjertet mitt ikke klarte mer. Ble oppdaget en hjertefeil og jeg ble operert like etterpå.

 

 



Anonymous poster hash: c4d63...b70
Skrevet

Jeg gikk også med brystsmerter som utviklet seg over tid. Røntgenbilde viste en stor svulst under brystbeinet. Just saying...

 

Anonymous poster hash: cab72...8c1

Skrevet

takk for svar :-)

 

svulst under brystbeinet?var det kreft?:S  Tro om de kan se slikt med ultralyd.......jeg får jo ikke andre undersøkelser pga jeg er gravid



Anonymous poster hash: ab4cf...777
Skrevet

Tok en blodprøve som skulle sendes inn som var direkte på hjertet, men jeg aner ikke hva akkurat det er....en blodprøve som ble analysert med en gang var ok.



Anonymous poster hash: ab4cf...777

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...