Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 "Suuusji", med lang u, eller "sussji", med trykk på sj-lyden? Selv uttaler jeg det med lang u og får fnatt hvis noen sier det på den andre måten, men jeg aner ikek hva som egentlig er riktig. Anonymous poster hash: 9ff92...037
Plutselig_gravid Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Som du. Lang u. Aner ikke om det er riktig eller ei
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Suuuchi Anonymous poster hash: 2880d...3f9
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Suuusji, som det heter. Anonymous poster hash: 97eb4...012
MammantilNurket Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 I følge Kjæresten, som snakker litt japansk (!), skal det uttales med kort u-lyd Sh-lyden uttales som en blanding (!) av norsk skj- og kj-lyd ...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Jeg snakker japansk. Ta litt sats på første s. Nesten stum u. I endel japanske dialekter blir u'en helt borte. Shi lyden er nesten hvislende. Lamg og overtydelig u, som veldig mange sier det, er mest feil Anonymous poster hash: 4007b...971
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Sushi sier jeg, rett fram, ingen lange bokstaver
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Rett fram, litt sats på første s, kort u og sj lyd på sh'n Anonymous poster hash: 910b0...dfc Anonymous poster hash: 910b0...dfc
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Sooooskjiiii Anonymous poster hash: eca3e...97f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Shuushi sier jei! Anonymous poster hash: d321c...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå