Gå til innhold

Hvordan uttaler dere "sushi"?


Anbefalte innlegg

Skrevet

"Suuusji", med lang u, eller "sussji", med trykk på sj-lyden? 

Selv uttaler jeg det med lang u og får fnatt hvis noen sier det på den andre måten, men jeg aner ikek hva som egentlig er riktig. 



Anonymous poster hash: 9ff92...037
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du. Lang u. Aner ikke om det er riktig eller ei :)

Skrevet

Flere?



Anonymous poster hash: 600f9...127
Skrevet

Suuuchi



Anonymous poster hash: 2880d...3f9
Skrevet

Suuusji, som det heter.

 

Anonymous poster hash: 97eb4...012

Skrevet

Susshi :)

 

Anonymous poster hash: e61ac...b35

Skrevet

I følge Kjæresten, som snakker litt japansk (!), skal det uttales med kort u-lyd :)

Sh-lyden uttales som en blanding (!) av norsk skj- og kj-lyd ...

Skrevet

Jeg snakker japansk. Ta litt sats på første s. Nesten stum u. I endel japanske dialekter blir u'en helt borte. Shi lyden er nesten hvislende.

 

Lamg og overtydelig u, som veldig mange sier det, er mest feil :)

 

Anonymous poster hash: 4007b...971

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Sushi sier jeg, rett fram, ingen lange bokstaver :)

Skrevet

Rett fram, litt sats på første s, kort u og sj lyd på sh'n ;)

 

Anonymous poster hash: 910b0...dfc

 

Anonymous poster hash: 910b0...dfc

Skrevet

Sooooskjiiii

 

Anonymous poster hash: eca3e...97f

Skrevet

Shuushi sier jei! :P



Anonymous poster hash: d321c...bd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...