Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, helt uplanlagt. Jeg er ung, under 25 år og har to barn på 7mnd og 2 år, og er under et tøft profesjonsstudium der jeg har kommet halvveis. Jeg har mer en nok med mine to barn fra før i tillegg til studiene og jeg tviler på jeg greier å fullføre med enda et barn. Alt er så grusom for jeg vil ikke ta abort, men jeg føler jeg må mtp å fullføre utdannelsen min og få en ordentlig jobb. Jeg får så sinnsykt dårlig samvittighet, og jeg veit at jeg kommer til å angre på en abort, men jeg klarer ikke flere barn nå. Noen som har vært i en lignende situasjon, jeg trenger virkelig råd! Anonymous poster hash: 20856...644
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Du gjør det som er best for deg og de to du har fra før av, om det er abort eller ei, så er det enste fornuftige: Hva er best for deg og de to du allerede har? Kontakt Amathea, der får du råd, støtte, forståelse og kanskje litt mer innsyn. Jeg har vært (nesten) der du er nå, hadde to barn under 3 år, gikk skole for o få utdanningen min, og var redd for hvordan det ville ende om jeg fikk en til, men tanken på abort var forferdelig også. Ringte til Amathea og fikk god støtte der.Gikk til legen og fikk en time til kirurgisk abort (utskrapning) da jeg ble rådet til det, det var etter "deres" mening letteste aborten å takle, man slipper smerter og å måtte blø ut fosteret. Jeg utførte det, gråt noen tapre tårer på oppvåkningsrommet, men når jeg forlot sykehuset, så følte jeg at jeg hadde gjort det rette for meg og mine to små, jeg sikret at vi skulle ha det godt, fremfor å risikere økonomi og mer til for 3 små barn, som ikke en gang har bedt om det... Når man spør om slikt, vil det alltid komme noen motstandere mot abort og poengtere at abort er drap osv osv. MEN, er det bedre å risikere å ødelegge livet til 3 små barn, om man føler seg sikker på at man ikke vil klare det? Eller er det mer fornuftig å se det beste for de to som allerede lever? Er det mulig klare det med 3 barn, så er det jo supert å beholde, og starte å føle litt på gleden for dette. Men om man føler seg sikker på at man ikke vil klare det, så sikrer man de man allerede har ansvar for Anonymous poster hash: 4c4d2...f3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå