Gå til innhold

Å nei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føder når som helst nå og nå ble storesøster skikkelig forkjølet, kom som kastet på. Hun er 7 år og har gledet seg så mye, vært så opptatt av svangerskapet og babyen hele veien og vi har avtalt med moren at hun skal få bytte samværsuke så hun er hos oss når babyen kommer osv. Hun er veldig opptatt av at hun vil komme og se babyen så fort som mulig når den er født og det har vi lovet henne. Men hvordan gjør vi det hvis hun er forkjølet? Hvor går grensen for hvor syk/frisk man må være for å omgås en baby? Vil jo ikke utsette babyen for noe, men vil så nødig skuffe storesøster som gleder seg så innmari heller. Og uansett så skal jo baby hjem etter to dager, så da er de jo samme hus uansett tenker jeg.

Anonymous poster hash: a6971...a92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær mest mulig sammen med den forkjølte datteren din nå, for da har du full tilgang til eventuelle smittestoffer, og da får babyen masse antistoffer gjennom deg, og dermed bedre immunforsvar. Tror det er slik det henger sammen. Og ellers friske babyer tåler fint å bli utsatt for normale forkjølelsesbakterier som nyfødt. :)

Anonymous poster hash: a9567...00f
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hun får nok ikke komme på barsel når hun er syk, men hva hvis hun hadde bodd fast hos dere? Dere kan jo ikke sette henne bort fordi hun er syk :) Så bare la henne besøke dere, men hun trenger jo ikke kysse babyen i hjel  :)

Skrevet

Hvis du ikke visste det, så finner du det snart ut. Nummer to er så godt somfødt forkjøla. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: d5504...b23

Skrevet

Sønnen til søsteren min var veldig forkjølet når jeg fødte vårt 2 barn, men han fikk være med å besøke oss 7 timer etter fødselen, han hostet og snufset, men vi passet på å være raske med å holde hender foran om han hostet mot den lille, men ingen smitte, da babyen ikke ble syk.. Huser jeg helt feil når jeg sier jeg mener å huske at barnet er ekstra beskyttet de første 24 timene?

Anonymous poster hash: 9e6f6...e80
Skrevet

Nei, det er da ikke snakk om å sette henne bort heller, det jeg lurer på er om hun få lov og om vi bør ta henne på besøk på barsel hvis hun er forkjølet, vil personalet nekte henne? Jeg var sammen med henne frem til i dag morges, hun ble brått forkjølet i går kveld og etter skolen skal hun til moren sin, så jeg rekker ikke å få mer immunstoffer mot forkjølelsen nå. planen å hente henne straks baby kommer (noe som antageligvis skjer i løpet av 1-2 dager).

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det er da ikke snakk om å sette henne bort heller, det jeg lurer på er om hun få lov og om vi bør ta henne på besøk på barsel hvis hun er forkjølet, vil personalet nekte henne? Jeg var sammen med henne frem til i dag morges, hun ble brått forkjølet i går kveld og etter skolen skal hun til moren sin, så jeg rekker ikke å få mer immunstoffer mot forkjølelsen nå. planen å hente henne straks baby kommer (noe som antageligvis skjer i løpet av 1-2 dager).

Neida, det skjønte jeg at du ikke mente, men jeg misforsto nok spørsmålet ditt litt :)

Her ønsker de ikke forkjøla søsken på barsel, og det gjør de nok ikke der du skal føde heller. Ikke fordi smitten i seg selv er noe krise, men fordi det gjerne er barn der med dårlig immunforsvar også.

Skrevet

Her fikk ikke søskenbarnet være med inn på barselavdelingen, men vi fikk ta med ungen vår ut i gangen på sykehuset, og møte familien der :)

Anonymous poster hash: 9e6f6...e80

Skrevet

Dette hadde jeg virkelig ikke bekymret meg for. Friske babyer født til termin er proppfulle av antistoffer. Det skal veldig mye til for at en baby blir syk av å være i nærheten av en forkjølet person. Og blir babyen forkjølet, så går jo det helt bra!

Jeg har tre barn, og det har aldri vært noe tema å skåne babyene fra storesøsken, selv når de har vært syke. Babyen din kommer tvert i mot til å nyte godt av ekstra godt immunforsvar fremover.

Slapp av!

Anonymous poster hash: b9d03...a07

Skrevet

Små babyer kan fint bli forkjølet. Kan uansett ikke skåne de fra alt av bakterier. Og en forkjølelse går fort over.

Anonymous poster hash: c43d2...52b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...