Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Nå har vi ikke snakka sammen siden i går tidlig. Vi sendte meldinger i går mens vi var på jobb og det var der det starta. Han ble sur på meg fordi jeg dro litt tidligere, for da måtte hunden hans være alene hjemme en hel arbeidsdag. I mine øyne er det helt normalt og noe de aller fleste hunder må? Så sammenliknet han hunden med mitt barn. Han mener at jeg ikke er glad i hunden hans fordi jeg ikke sitter hjemme med henne når jeg har fri eller begynner sent. Eller at jeg ikke går lange turer med henne på eget initiativ når jeg har fri (hvilket jeg har gjort flere ganger). Jeg er allergisk mot hunden, så jeg tar allergi og astma medisin hver eneste dag for at hun skal få sove i senga. Hun går I sofaen selvom hun er drit møkkete. Jeg går turer, gir mat, leker, kjøper leker og godbiter. Siden vi ble sammen er det bare jeg som har ordna mat til henne for jeg jobber i bransjen. Jeg har betalt all Maten også. Hvis jeg skal to steder mens han er på jobb og ikke får vært hjemme noe, så har jeg dratt hjemom for at hun skal få tisse en gang før han kommer hjem. Han kan ikke være med meg og datteren min å finne på ting i helgene alltid- fordi han må være hjemme med hunden. Hun har jo vært alene i uka. Han drar ikke å Finner på ting etter jobb, for da har han dårlig samvittighet- selvom jeg er hjemme med henne. Min hund får nesten ikke oppmerksomhet lenger, han utelar å ta med min hund på lange turer- bare sin egen. Min får aldri leke, hans hund lar han ikke gjøre det. Og han sover alene i første etasje. Jeg har barn fra før, og han har aldri stått opp med henne, badet med henne, vært med på do og tørket osv. Dratt noe sted, hentet i bhg, levert i bhg. Men hunden hans skal få konge behandling.. Han avviser meg til og med noen ganger for å så dulle med hunden.. Han sier jenta Mi til hunden og "vennen" til meg. Føler jeg har stått på hodet for å gjøre plass til hunden hans, også får jeg slengt i trynet at jeg ikke bryr meg om den. Er så sint.. Måtte få det ut. Er jeg bare teit? Eller er det noen som forstår min frustrasjon? Anonymous poster hash: 62f30...b36
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Jeg forstår deg veldig godt. Ut i fra det du skeiver er han svært urimelig mot deg. Det er også veldig urimelig å sammenlikne et barn og en hund. Jeg er glad i hunder, og har selv hund, men et barn er det ikke. Anonymous poster hash: 6ff12...c19
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Men herregud for en type da. Hva gjorde han med hunden før dere ble sammen da? Hadde han henne hos dagmamma? I kveld tra du med din hund og datteren din i senga også, hvorfor er det bare hans hund som skal få lov til å sove med dere? Du får be han om å finne seg en bedre betalt jobb så han kan jobbe deltid og bruke resten av tiden til hunden. Det der er ikke normal oppførsel. Anonymous poster hash: ae4cb...32b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Han hadde en kamerat boende hos seg en stund hvertfall- også har jeg sett masse damer har lagt ut bilde av seg selv med hunden, så han hadde vel pass litt her og der.. Skal sies at han går tur med begge hundene morgen og kveld- stortsett. Men da gjør jeg ganske mye mer i huset enn det han gjør. Så det har liksom vært en avtale. HI Anonymous poster hash: 62f30...b36
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Det er faktisk ganske normalt at man ikke lar en hund være alene hele dagen. Har man ikke mulighet til mye tid hjemme med den eller har mulighet til å ha den med på jobb, så ikke skaff deg hund! Her er hundene med overalt, og ja de tre hundene vi har er akkurat som de 4 barna vi har. Alle er familiemedlemmer på lik linje. Jeg forstår at han blir irritert fordi du drar fra hunden når du ikke må. Å jeg forstår godt at han vil ha hunden i senga. Hvis du ikke kan respektere at han tar vare på hunden på en tilfredsstillende måte så burde du kanskje gå ut av forholdet? Skal ikke gå utover hunden at du ikke vet hva hundehold betyr. Anonymous poster hash: 3789c...a0c
mylittlecat Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Det er faktisk ganske normalt at man ikke lar en hund være alene hele dagen. Har man ikke mulighet til mye tid hjemme med den eller har mulighet til å ha den med på jobb, så ikke skaff deg hund! Her er hundene med overalt, og ja de tre hundene vi har er akkurat som de 4 barna vi har. Alle er familiemedlemmer på lik linje. Jeg forstår at han blir irritert fordi du drar fra hunden når du ikke må. Å jeg forstår godt at han vil ha hunden i senga. Hvis du ikke kan respektere at han tar vare på hunden på en tilfredsstillende måte så burde du kanskje gå ut av forholdet? Skal ikke gå utover hunden at du ikke vet hva hundehold betyr. Anonymous poster hash: 3789c...a0c Hjelp 😧
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Det er faktisk ganske normalt at man ikke lar en hund være alene hele dagen. Har man ikke mulighet til mye tid hjemme med den eller har mulighet til å ha den med på jobb, så ikke skaff deg hund! Her er hundene med overalt, og ja de tre hundene vi har er akkurat som de 4 barna vi har. Alle er familiemedlemmer på lik linje. Jeg forstår at han blir irritert fordi du drar fra hunden når du ikke må. Å jeg forstår godt at han vil ha hunden i senga. Hvis du ikke kan respektere at han tar vare på hunden på en tilfredsstillende måte så burde du kanskje gå ut av forholdet? Skal ikke gå utover hunden at du ikke vet hva hundehold betyr. Anonymous poster hash: 3789c...a0c Hvis du mener at hundene og barna dine er helt på lik linje i familien, så er det du som ikke vet hva hundehold betyr. Anonymous poster hash: 6ff12...c19
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Det er faktisk ganske normalt at man ikke lar en hund være alene hele dagen. Har man ikke mulighet til mye tid hjemme med den eller har mulighet til å ha den med på jobb, så ikke skaff deg hund! Her er hundene med overalt, og ja de tre hundene vi har er akkurat som de 4 barna vi har. Alle er familiemedlemmer på lik linje. Jeg forstår at han blir irritert fordi du drar fra hunden når du ikke må. Å jeg forstår godt at han vil ha hunden i senga. Hvis du ikke kan respektere at han tar vare på hunden på en tilfredsstillende måte så burde du kanskje gå ut av forholdet? Skal ikke gå utover hunden at du ikke vet hva hundehold betyr. Anonymous poster hash: 3789c...a0c Jeg har hatt hunder i 25 år selv og jeg er utdannet veterinær, så jo.. hundehold synes jeg personlig at jeg har ganske mye peiling på. Jeg synes hundene våre er heldige. Jeg jobber bare 5 timer på mandag og tirsdag- ellers er jeg stortsett hjemme med de, det hender jo at jeg må ta en ekstra vakt her og der, kanskje dra en tur i butikken- men ellers er jeg mye hjemme med de. Min hund har ikke noe problem med å være hjemme en hel arbeidsdag i ny og ne. Han er en glad, fornøyd og rolig hund. Han er aldri stressa når vi kommer hjem. Jeg har vært hjemme med de mange ganger, og stortsett sover de nesten hele dagen uansett. Dersom en hund ikke har det bra, så vil det vises på atferden til hunden eller den fysiske formen. Jeg lar han jo ha hunden i senga, og jeg har ikke klagd over det TIL TROSS for at jeg må ta medisiner, sover dårlig, får liten plass (stor hund) og han ikke støvsuger eller gjør noe annet for å gjøre det lettere for meg å sove der.. Jeg har ikke kjøpt en svær hund av en grunn. Og min hund har jeg heller ikke valgt å ha, han måtte jeg overta når moren min døde. Men jeg tar meg av han også. Synes helt ærlig at det er litt sykt å si at hundene er på lik linje med barna deres. Ja, hunder blir som "barn". Men barna skal prioriteres foran hundene. At han tar vare på hunden på tilfredsstillende måte? JEG er hjemme med den, JEG ordner kvalitetsfôr til den, JEG trener henne og jeg ofrer mitt velvære for at hun skal få gjøre som hun vil. Så er det han som er super hundeeier, som jobber skift, er lite hjemme og ikke bruker en krone på hunden etter at han ble sammen med meg? Fordi han har dårlig samvittighet? HI Anonymous poster hash: 62f30...b36
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Enten får dere ha hver deres hund og "spørre hverandre om hjelp" innimellom, eller behandle begge hundene så likt som mulig. Sånn at dere begge har to hunder... Barnet må han jo hjelpe til med hvis dere skal bo i lag. Høres ut som om dere har litt grunnleggende problemer her... Anonymous poster hash: 868bd...cf9
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Og herregud - hvis du er allergisk så må hundene vekk fra soverommet! Barn og hunder har forskjellige behov som må tilfredsstilles, den ene kan ikke gå ut over den andre, selv om de er aldri så mye familiemedlemmer begge to. Anonymous poster hash: 868bd...cf9
MJ<3 Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Hunder er ikke mennesker, og skal heller ikke behandles som det.I min verden, er hunder på gulv, eller i hundeseng/gang når de sover. Hår overalt hadde vært uaktuelt, og det å bli skjøvet bort til fordel for hunden er jo helt sykt. Nei HI, her må du sette ned labben!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Det er faktisk ganske normalt at man ikke lar en hund være alene hele dagen. Har man ikke mulighet til mye tid hjemme med den eller har mulighet til å ha den med på jobb, så ikke skaff deg hund! Her er hundene med overalt, og ja de tre hundene vi har er akkurat som de 4 barna vi har. Alle er familiemedlemmer på lik linje. Jeg forstår at han blir irritert fordi du drar fra hunden når du ikke må. Å jeg forstår godt at han vil ha hunden i senga. Hvis du ikke kan respektere at han tar vare på hunden på en tilfredsstillende måte så burde du kanskje gå ut av forholdet? Skal ikke gå utover hunden at du ikke vet hva hundehold betyr. Anonymous poster hash: 3789c...a0c Ha ha ha så om han vil ha sin hund i sengen får vel han respektere om hun vil ha sin datter og hund der også? Hva gjør dere om dere skal besøke noen? Forlanger at hundene skal være med inn? Hva om de er allergisk? Joda jeg kan også bli glad i et kjæledyr, men det dyret stiller ikke på lik linje som mitt barn. Anonymous poster hash: ae4cb...32b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Mannen din er urimelig. Barn kommer først! Og når du må gå på medisiner for allergi i tillegg, da har ikke den hunden NOE i sengen å gjøre! Anonymous poster hash: 106d3...b72
Klarer selv! Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Det er faktisk ganske normalt at man ikke lar en hund være alene hele dagen. Har man ikke mulighet til mye tid hjemme med den eller har mulighet til å ha den med på jobb, så ikke skaff deg hund! Her er hundene med overalt, og ja de tre hundene vi har er akkurat som de 4 barna vi har. Alle er familiemedlemmer på lik linje. Jeg forstår at han blir irritert fordi du drar fra hunden når du ikke må. Å jeg forstår godt at han vil ha hunden i senga. Hvis du ikke kan respektere at han tar vare på hunden på en tilfredsstillende måte så burde du kanskje gå ut av forholdet? Skal ikke gå utover hunden at du ikke vet hva hundehold betyr. Anonymous poster hash: 3789c...a0c Nei, nei, nei, nei! Hunder er ikke som barn, hunder klarer fint å være alene på dagtid hvis den ble luftet godt om morgenen og har tilgang til vann, og det er ikke selvsagt at en hund skal ligge i senga ofte vil de ikke heller fordi det blir for varmt. En hund er et dyr som skal behandles med respekt, bli forstått og tatt vare på, men en hund er også et dyr og bør få lov til å være det. For noen kan hunden være som et barn og det kan jeg forstå, men man er ikke snill mot hunden hvis den blir behandlet som et menneske da det ikke ligger naturlig innebygd i hunden. Når det kommer til deg HI så er du ikke urimelig, og hvis ikke din samboer ser det Bør det en skikkelig opprydning til. Si feks at ettersom han ikke er fornøyd med måten du behandler hunden hans på så ønsker ikke du å gjøre mer feil og overlater alt ansvaret tilbake til han, informer også at det gjelder kostnader samt at senga fra nå av er hundefri og at han får finne seg en annen seng hvis hunden skal sove med han.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Det er faktisk ganske normalt at man ikke lar en hund være alene hele dagen. Har man ikke mulighet til mye tid hjemme med den eller har mulighet til å ha den med på jobb, så ikke skaff deg hund! Her er hundene med overalt, og ja de tre hundene vi har er akkurat som de 4 barna vi har. Alle er familiemedlemmer på lik linje. Jeg forstår at han blir irritert fordi du drar fra hunden når du ikke må. Å jeg forstår godt at han vil ha hunden i senga. Hvis du ikke kan respektere at han tar vare på hunden på en tilfredsstillende måte så burde du kanskje gå ut av forholdet? Skal ikke gå utover hunden at du ikke vet hva hundehold betyr. Anonymous poster hash: 3789c...a0c Ha ha ha så om han vil ha sin hund i sengen får vel han respektere om hun vil ha sin datter og hund der også? Hva gjør dere om dere skal besøke noen? Forlanger at hundene skal være med inn? Hva om de er allergisk? Joda jeg kan også bli glad i et kjæledyr, men det dyret stiller ikke på lik linje som mitt barn. Anonymous poster hash: ae4cb...32b Vi drar ikke på besøk til folk der hundene ikke er velkommene. Så enkelt er det. Hundene er endel av familien og er alltid med. Anonymous poster hash: 3789c...a0c
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #16 Skrevet 14. mai 2014 Det er faktisk ganske normalt at man ikke lar en hund være alene hele dagen. Har man ikke mulighet til mye tid hjemme med den eller har mulighet til å ha den med på jobb, så ikke skaff deg hund! Her er hundene med overalt, og ja de tre hundene vi har er akkurat som de 4 barna vi har. Alle er familiemedlemmer på lik linje. Jeg forstår at han blir irritert fordi du drar fra hunden når du ikke må. Å jeg forstår godt at han vil ha hunden i senga. Hvis du ikke kan respektere at han tar vare på hunden på en tilfredsstillende måte så burde du kanskje gå ut av forholdet? Skal ikke gå utover hunden at du ikke vet hva hundehold betyr. Anonymous poster hash: 3789c...a0c Ha ha ha så om han vil ha sin hund i sengen får vel han respektere om hun vil ha sin datter og hund der også? Hva gjør dere om dere skal besøke noen? Forlanger at hundene skal være med inn? Hva om de er allergisk? Joda jeg kan også bli glad i et kjæledyr, men det dyret stiller ikke på lik linje som mitt barn. Anonymous poster hash: ae4cb...32b Vi drar ikke på besøk til folk der hundene ikke er velkommene. Så enkelt er det. Hundene er endel av familien og er alltid med. Anonymous poster hash: 3789c...a0c Da har du tydeligvis ikke mye peiling på hund. De er dyr ikke mennesker Har selv hund, men du høres spesiell ut. Hund er bruksdyr og kjæledyr. Ikke et barn. Anonymous poster hash: 22284...e24
monson Skrevet 14. mai 2014 #17 Skrevet 14. mai 2014 Som en annen her sa "her må du sette ned labben"! han kan jo ikke drive på å legge alt av ansvaret for hunden på deg og samtidig kjefte på deg når du finner på noe annet.. Da får han skaffe hunde bhg til hunden da, om han har dårlig samvittighet for at hunden er hjemme alene. (Jeg har det, og hunden elsker det såklart, og jeg slipper dårlig samvittighet). Men, om dere bare ligger i hans leilighet så kan jeg skjønne at det blir hans hund som ligger på soverummet. Men,er dere aldri hjemme hos deg? og dere burde heeelt klart finne en løsning sammen! det blir helt urimelig oppførsel av han og forlange at du skal gjøre og ofre alt for hans hund. DET er ikke slik et forhold fungerer...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #18 Skrevet 14. mai 2014 Som en annen her sa "her må du sette ned labben"! han kan jo ikke drive på å legge alt av ansvaret for hunden på deg og samtidig kjefte på deg når du finner på noe annet.. Da får han skaffe hunde bhg til hunden da, om han har dårlig samvittighet for at hunden er hjemme alene. (Jeg har det, og hunden elsker det såklart, og jeg slipper dårlig samvittighet). Men, om dere bare ligger i hans leilighet så kan jeg skjønne at det blir hans hund som ligger på soverummet. Men,er dere aldri hjemme hos deg? og dere burde heeelt klart finne en løsning sammen! det blir helt urimelig oppførsel av han og forlange at du skal gjøre og ofre alt for hans hund. DET er ikke slik et forhold fungerer... Vi bor sammen i hus. Og for min del kan hun godt ligge i senga, jeg kan fint gå tur med henne osv. Det er ikke det som er problemet for min del. Problemet er at jeg gjør alt dette for at hun skal ha det bra og ALIKEVEL får jeg beskjed om at han synes jeg ikke bryr meg nok.. har latt meg skyve til side for den hunden hele forholdet omtrent. Siden jeg har barn fra før forstår jeg jo at det ikke bare er jeg som må godta "bagasje". Men jeg ble bare oppriktig lei meg, og uinspirert til å gjøre noe som helst.. HI Anonymous poster hash: 62f30...b36
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #19 Skrevet 14. mai 2014 Hahaha! Unnskyld at jeg ler HI.. Men makan til kjæreste du har. Egoist. Og har hatt hund(katt, fisker, gnagere) dyr er dyr, barn er barn. Hund i senga? Trodde bare eldre og enslige hadde det? Forstår dette er en hund med litt størrelse.. Hjelpes... Det er et dyr! Som du selvsagt vet som veterinær Anonymous poster hash: 913bc...bbb
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #20 Skrevet 14. mai 2014 Det største problemet her er at han ikke tar ørlite granne ansvar for datteren din. Hvilken utbytte har datteren din av å ha denne mannen i sitt liv? Hva skjer dersom dere evt får felles barn? Forskjellsbehandling, eller gir han da blaffen i begge to?? Anonymous poster hash: 6545b...3b7
monson Skrevet 14. mai 2014 #21 Skrevet 14. mai 2014 Som en annen her sa "her må du sette ned labben"! han kan jo ikke drive på å legge alt av ansvaret for hunden på deg og samtidig kjefte på deg når du finner på noe annet.. Da får han skaffe hunde bhg til hunden da, om han har dårlig samvittighet for at hunden er hjemme alene. (Jeg har det, og hunden elsker det såklart, og jeg slipper dårlig samvittighet). Men, om dere bare ligger i hans leilighet så kan jeg skjønne at det blir hans hund som ligger på soverummet. Men,er dere aldri hjemme hos deg? og dere burde heeelt klart finne en løsning sammen! det blir helt urimelig oppførsel av han og forlange at du skal gjøre og ofre alt for hans hund. DET er ikke slik et forhold fungerer... Vi bor sammen i hus. Og for min del kan hun godt ligge i senga, jeg kan fint gå tur med henne osv. Det er ikke det som er problemet for min del. Problemet er at jeg gjør alt dette for at hun skal ha det bra og ALIKEVEL får jeg beskjed om at han synes jeg ikke bryr meg nok.. har latt meg skyve til side for den hunden hele forholdet omtrent. Siden jeg har barn fra før forstår jeg jo at det ikke bare er jeg som må godta "bagasje". Men jeg ble bare oppriktig lei meg, og uinspirert til å gjøre noe som helst.. HI Anonymous poster hash: 62f30...b36 Ja, jeg synes du skal si at hunde bhg er et fint alternativ til begge hundene da er de ute hele dagen og har det super fint sammen slipper man å ha dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #22 Skrevet 14. mai 2014 Det største problemet her er at han ikke tar ørlite granne ansvar for datteren din. Hvilken utbytte har datteren din av å ha denne mannen i sitt liv? Hva skjer dersom dere evt får felles barn? Forskjellsbehandling, eller gir han da blaffen i begge to?? Anonymous poster hash: 6545b...3b7 Han passer henne hvis jeg jobber sent og sånt. Men om hun går på potta da, så ligger det i potta til jeg kommer hjem. Småting. Han legger henne da også når han passer henne, men ellers tar han ikke initiativ til å hjelpe til. Han jobber en del mer enn meg, så jeg har latt det gå litt. Men når jeg da må ta meg mer av hus, og nå i tillegg forventes å være slaven til hunden hans, så kjente jeg at det sa litt stopp hos meg.. Kanskje forholdet er dødfødt Skal sies at datteren min er veldig glad i han, og han er veldig flink til å leke med henne- snakke med henne. Hadde han vært helt idiot hadde jeg ikke bodd med han HI Anonymous poster hash: 62f30...b36
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #23 Skrevet 14. mai 2014 Hjelpe meg, hva i all verden ser du i han? Det der hadde jeg ærlig talt ikke orket, altså Anonymous poster hash: 1239d...b75
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #24 Skrevet 14. mai 2014 Jeg tenker at hunden bare viser hvordan han kommer til å bli når dere får felles barn.. Vil du virkelig at datteren din skal behandles slik? Komme i annen rekke av halvsøsken og faktisk en hund? Eller enda verre, setter hunden foran evt felles og? Han høres ut som en skikkelig egoistisk mann! Anonymous poster hash: 25083...bf3
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #25 Skrevet 14. mai 2014 Jeg hadde kommet meg unna. For en type. Anonymous poster hash: 8346a...624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå