Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Om man ikke får gidd barnet pupp. Enten pga melk uteblir eller barnet ikke vil ha puppen. Må man da bli på barsel/sykehus til den får i seg mm? Har lest litt og virker som om det er fullstendig press. Med kopp mating. Sondemating og div. Hvorfor ikke gi barnet mme på flaske? Er det ikkje bedre at babyen ligger på seg? Enn at baby må ligge flere dager på sykehus og gå ned i vekt? Anonymous poster hash: 8424a...ced
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Eneste man MÅ er å gi ungen mat. Selvsagt er det fint og flott at ungen får morsmelk, men det beste er jo at ungen får i seg mat... Eldste min var liten til fødsel, kun 2800. Jeg forsøkte å amme, men hun klarte ikke suge skikkelig og jeg fikk vondt. Hun bare skrek ved puppen. Fikk mm fra sykehuset på kopp, type 15 ml til hvert måltid. Måtte få med skjema hjem og skrive opp for hvert måltid, hvor lenge hun lå ved brystet, osv osv. Jeg ble bare stressa av det. I tillegg slet hun med kolikk, og helsestasjon var ikke nevneverdig interessert i å hjelpe meg med noe av det. Ga opp ammingen og ga flaske, og hun skreik like herlig. Etter 6 år fikk hun påvist melkeallergi, så det er nok ikke så rart ungen skreik. Selv om jeg ba om hjelp fikk jeg bare beskjed om å gi pupp, ikke spis løk... Anonymous poster hash: 92b90...31f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Nei, det velger du helt selv. Du vil nok bli oppfordret til amming om det ikke er fysiske årsaker til at du ikke kan, men det er til syvende og sist opp til en selv. Dersom man ikke ønsker å amme, kan det være lurt å ta dette opp på forhånd - siden mange er ganske overfølsomme rett etter fødsel og gjerne vil oppleve selv den mildeste oppfordring som invaderende press. Anonymous poster hash: da6a2...910
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Nei du får dra hjem før om du vil. Etter 5 dager var jeg drittlei så jeg valgte å dra hjem. De gangene jeg ikke fikk til å amme så ga jeg han mme med god samvitighet, Men det er sant at de på sykehuset presser helt enormt på for amming ja :S Anonymous poster hash: 3fcbc...f7f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Veldig reflektert. Og en imponerende språkføring. Er du 16? Anonymous poster hash: 57eae...2ea
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Jeg ble liggende 5 dager på barsel, pga flere ting, men også pga "ammeproblemer". Men, det var mitt eget ønske å prøve å få til ammingen, følte ikke noe press i det hele tatt. Jeg fikk pumpet litt melk, så babyen drakk dette+mme fra kopp. Men, ammingen gikk seg aldri til. Fikk masse ros fra de ansatte på sykehuset for iherdig prøving, men når vi kom hjem ble det mm+mme på flaske. Går det ikke, så går det ikke, sånn er det bare. Man er like bra mor uansett Anonymous poster hash: dc340...1a1
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Veldig reflektert. Og en imponerende språkføring. Er du 16? Anonymous poster hash: 57eae...2ea Innlegget ditt er rappotert! Det er både usaklig og nedlatende! Anonymous poster hash: 3fcbc...f7f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Veldig reflektert. Og en imponerende språkføring. Er du 16? Anonymous poster hash: 57eae...2ea Jeg er 33 år ! Hva da.. Forsto du ikkje hva jeg spurte om? Kan ikke de med dysleksi få spørre om noe heller nå? Ser mange blir hudflettet her inne grunnet feilstaving. Idiotisk! Kan du ikke svare.. Så la være! Er du 16 som svarer slik? Anonymous poster hash: 8424a...ced
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Her var det ammepress med første, enda jeg ikke hadde melk, ikke en eneste dråpe kom ut de 6 dagene jeg måtte være der "og lære å amme"! Fikk barseldepresjon som ble så ille at jeg måtte legges inn for en uke på psykiatrisk sykehjem (lett med baby ja?!) barn nr 2 fødte jeg på et annet sykehus, de kjente ikke til hendelsene rundt første barnet, jeg fikk melk med en gang, men ville ikke amme, ga ingen forklaring, sa bare ifra, og de spurte aldri, jeg fikk tablett som skulle stoppe produksjonen, og de hentet flaske til første måltidet (la jo da aldri barnet til brystet, slik man gjør når målet er å amme) Ammet aldri barn når 2 eller 3, og de er like friske og fine som førstefødte, som ble ammet i 2 uker (uten melk, men pga presset!) Anonymous poster hash: 7c4c4...2a6
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Takk for svar. Håper jeg klarer å amme denne gangen. . Men hater å ligge på sykehus. Spesielt om jeg ligger på flermannsrom.. Så håper jo jeg kan ta lille med meg hjem etter noen dager. Og ikke blir presset til å bli og mate i kopp. Slik jeg ble sist.. Når vi kom hjem tok den flaske med det samme. Og gikk fint opp i vekt.. Hi Anonymous poster hash: 8424a...ced
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Nei, det må man ikke. Venninnen mi har tre barn og ikke ammet noen av dem. Hun har reist hjem etter noen dager med flaskebarn. Det som er viktig er vel at barnet har begynt å spise og sluttet å gå ned i vekt. Vet ikke hvor mye press det har vært på amming for hennes del, hun har ikke nevnt noe om det. Jeg følte at det var litt "press"da jeg fikk min jente, men jeg tror også det var fordi de oppfattet at jeg ønsket sterkt å få det til. Hvis man sier i fra at man vil prøve med flaske bør de da respektere det? Anonymous poster hash: c43b6...455
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå