Gå til innhold

50% stilling, hva er rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det ikke at når man ansettes i en 50% stilling så er det dette man skal ha betalt for pr. mnd? At ikke sjefen evner å sette meg opp på nok timer (full uke er 37,5t) er vel ikke min feil? Skal jeg ha betalt for 18,75t i uka(ca 75t i mnd) eller er det sjefen som har rett når hun sier de setter meg opp på vakter etter behov? 

Hadde jo aldri takket ja til jobben om jeg ikke trengte de 18t i uka, nå er jeg heldig om jeg får 12t liksom.. 

Anonymous poster hash: ef3e1...e54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener også at om fu har en arbeidskontrakt som sier at du skal jobbe 50%, så må sjefen rett å slett bare finne frem de 18,75timene til deg. Men ta kontakt med tillitsvalgt og forbundet ditt for å forhøre deg om hva som er rett, da har du litt mer slagkraft også om dette stemmer.

Skrevet

Har du kontrakt som tilsier at du er ansatt i 50% stilling så skal du selvsagt ha fast utbetalt tilsvarende lønn. Mange private småbedrifter er desverre ikke så alltid så seriøse at de bryr seg om slike ting, så hvis du er ansatt på et sånt sted er det bare å komme seg bort og finne seg en mer seriøs arbeidsgiver! Ikke vits å begynne å krangle med sånne folk, man når sjelden frem og alt man oppnår er dårlig stemning.

Anonymous poster hash: 4381b...b5c

Skrevet

Har du kontrakt på 50% så skal du ha så mange timer, da har ikke arbeidsgiver lov til å gi deg mindre uten å først si deg opp og så tilby deg en ny mindre stilling.

Anonymous poster hash: da1bf...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...