Gå til innhold

Hjemmebesøk av barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegullet begynner i barnehage til høsten og nå har vi fått brev fra barnehagen at de vil ringe og avtale tid for hjemmebesøk. Er det normalt? Har ikke hatt så små barn i barnehage før.

Anonymous poster hash: bac64...84c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om noe slikt

Anonymous poster hash: 5294b...42e
Skrevet

Lillegullet begynner i barnehage til høsten og nå har vi fått brev fra barnehagen at de vil ringe og avtale tid for hjemmebesøk. Er det normalt? Har ikke hatt så små barn i barnehage før.

Anonymous poster hash: bac64...84c

Hæææ, rareste jeg har hørt. Kan aldri tro at det er normalt

Anonymous poster hash: e7122...56f

Skrevet

Hæ?? Ikke vanlig nei!

Skrevet

Har hørt om det og synes egentlig det er flott!

Du og barnet vil få mulighet til å snakke med en av de som skal ivareta barnet ditt på best mulig måte på tomannshånd i rolige omgivelser på din hjemmebane.

Når barnet begynner i barnehagen vil dere være flere foreldre og barn som sloss om de ansattes oppmerksomhet i fremmede omgivelser. Jeg tenker at her får du og barnet en fantastisk mulighet!

Skrevet

Det var nytt for meg, har 3 barn og aldri hatt bhg på besøk.

Anonymous poster hash: b1992...b63

Skrevet

Min tante er pedleder i en barnehage som har hjemmebesøk. Hun sier det er for å bli kjent med barnet og foreldrene på deres "hjemmebane" for å lettere kunne gi barnet den oppstarten som passer best for dem :)

Skrevet

Vanlig i endel andre land. Opplevde dette i England.

Skrevet

Synes det høres bra ut, jeg, om det er sånn at en ansatt fra barnehagen kommer på besøk for å treffe deg og barnet, å bli bedre kjent før oppstart. Jeg tenkte først du mente at hele barnehagen skulle komme på besøk en dag.... 

Anonymous poster hash: 030e1...e29
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om før, men jeg hadde vært positiv til dette og ønsket dem velkommen. Jo bedre man kjenner de som skal ta vare på ens barn, og jo bedre de kjenner oss- jo tettere forhold og kanskje bedre hverdag for barnet. :)

Skrevet

Aldri hørt om. Men hvorfor ikke. :) God dialog er utrolig viktig fra første dag. Og sikkert greit for barnehagen og *se barnet..... På hjemmebane

Skrevet

Ikke vanlig, men høres veldig bra ut. Ville blitt glad dersom jeg fikk en slik beskjed fra barnehagen, det betyr at de virkelig tar barna på alvor.

Anonymous poster hash: 861ad...b89
Skrevet

Det er ikke det vanligste, men begynner å bre om seg. En del barnehager tilbyr dette konsekvent. Fint tiltak.

Anonymous poster hash: 9e89e...653
Skrevet

Aldri hørt om, men det var jo et kjempegodt forslag :)

Om den ansatte i barnehage har møtt dere og barnet på hjemmebane vil det føles mye tryggere for barnet å stole på denne ansatte til høsten. En voksen som har vært hjemme i huset til barnet, snakket med foreldrene der, kanskje sett noen av lekene eller rommet til barnet osv må jo være noe barnet setter stor pris på.

Anonymous poster hash: f50c5...528
Skrevet

Har hørt at dette er vanlig i enkelte barnehager. Synes det er kjempebra jeg :)

Skrevet

Jeg har vært med på det i et par år. Med møte barn og foreldre i kjente omgivelser så er barnet tryggere. Barnet kan vise leker, kjæledyr osv som betyr noe og den ansatte har flere måter å komme innpå barnet når det begynner i barnehagen.

Liker barnet traktorer hjemme, noterer den ansatte det og kan enkelt finne traktorer første barnehagedag osv

Vi ser ikke på at hjemmet er rent osv, det er ikke kontroll av noe slag. Kun for å få bli kjent med barnet og dere foreldre.

Noter ned spørsmål du lurer på. Den ansatte har nok med et skjema og går litt gjennom feks hva liker barnet å spise, når sover barnet, osv.

Anonymous poster hash: b7803...fac

Skrevet

aldri opplevd, men BRA OPPLEGG! :) si tusen takk med et stort smil, og gled deg over en denne muligheten til å få en best mulig barnehagestart for barnet ditt :)

Anonymous poster hash: c5041...842
Skrevet

Sånn er det her på Steinerbhg :)

Anonymous poster hash: 621b3...9e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...