Gå til innhold

Kan dere som kuttet ammingen pga tennene/biting svare:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge ammet dere? Forsto babyen at "nei" er nei, at den ikke kan bite i puppen? Eller ble det ammeslutt?

Anonymous poster hash: d395b...dc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var 4 mdr når tenna kom. Skjønte overhodet ikke nei. Beit meg til blods flere ganger. Grusomt smertefullt. Var så sår denne perioden. Slutta ikke å amme. Jeg holdt ut og gav babyen den beste melken. Vondt, men verdt det.Varte en måned eller to, så ble det ggradvis bedre.

Anonymous poster hash: 916de...df9

Skrevet

Jeg klemte nese hennes forsiktig sammen, da slapp hun alltid. Etter en stund så skjønte hun tegninga og sluttet å bite.

Anonymous poster hash: f53de...861

Skrevet

Han beit meg to ganger til blods da han var 7 mnd, da sluttet jeg ammingen. Han forstod ikke nei...

Anonymous poster hash: 0f124...9ef

Skrevet

Jeg knipsa lett nesa en gang unge beit, og det var det!

Va ingen skriking, men hun fikk seg et realt sjokk tror jeg!

Anonymous poster hash: 4624a...3b8

Skrevet

Jeg ble bitt til blods titallsvis ganger. Hun var 6-7 måneder. Forsto ikke nei. Jeg gjorde flere forsøk på å få henne til å slutte; klemme lett på nesa, dytte nesa forsiktig mot brystet så hun måtte slippe taket for å få luft, ta henne bort fra puppen... En gang var det så vondt og kom så brått på, at jeg rev hele ungen bort fra meg mens jeg skrek høyt. Hun syntes ikke det var noe gøy - men bet igjen rett etterpå. 

Flere ganger måtte jeg bende opp kjeven hennes ved å lirke en finger mellom gommene, og "jekke" henne løs. 

Det ble ammeslutt da brystvorta på det ene brystet holdt på å løsne, og begge brystvortene var fulle av sår og skorper. Kanskje kunne jeg forsøkt ammeskjold, men jeg mistet melka pga mindre amming og angsten for å bli bitt, og lærte henne heller å ta flaske.

Anonymous poster hash: de4ca...43b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...