Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Hvor mye har dere utbetalt i mnd? Eller noen som vet ca. hvor mye en sykepleier tjener? Er utdanningen hard? Anonymous poster hash: 1fb7e...faa
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Du kan gå inn på nettsidene til norsk sykepleierforbund og se lønnsrammer der. Det vil variere ut fra hvor man jobber. For mange er utdanningen lett. Jeg syns det teoretiske var greit, men måtte jobbe mye og lese mye. Praksisperiodene på 9 uker hvert semester syns jeg var krevende fordi jeg ofte fikk praksis langt unna og det var en vanskelig rolle å være i for meg. Anonymous poster hash: e610f...cca
SuperFries Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Utdanningen er hva du gjør den til, og det spørs også hva du er god på. Det er en god del pugging det første året, spesielt anatomien. Sykdomslære er mye forståelse av hvordan anatomien fungerer, og ikke minst ikke fungerer. Praksis var for meg den beste tiden. Da fikk man bruke alt man hadde lært, og man lærte enda mer enn det som står i bøker. Med 10 års ansiennitet tjener du 417 200 i KS. Ansatte i Staten tjener noe mindre. Dette er uten spesialisering.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Også spørs det heeeelt hvor du studerer. Jeg studerte på en høyskole som er beryktet for å være en av de "strengeste" og hardeste i Norge, hvor det kreves myyye av studentene. Jeg syntes sykepleien var tøff, med tungt pensum, og harde tverrfaglighet eksamener, vi hadde ikke én og én eksamen som andre høyskoler hadde, dermed ble det mye tung pensum som skulle inn på én enkelt eksamen. i tillegg hadde vi mange arbeidskrav med caser og innleveringer. ila av praksisperiodene på 8 uker, hadde vi 9 innlevering hver periode! Det positive ved denne skolen, var at den har rykte på seg for å stille høye krav til studentene, noe mange bedrifter vet om. Har selv opplevd det da jeg søkte jobb i hjembyen min (2 timer fra høyskolen) der intervjuer sa at hun visste at skolen stilte krav til studentene, og det var positivt! Men over til spm ditt om lønn, så kunne den og skulle den selvsagt vært mye høyere enn det den er! Jeg jobber i kommunen, 2 års ansiennitet og tjener 380 000,- dette er vel og merke uten jobbing i helligdager, kommer vel godt over 400 da! Jeg vet at jeg ikke kommer til å slite meg ut i dette yrket, for det er tøft både fysisk og psykisk, i tillegg til turnusarbeid. Men det er også et kjekt og givende yrke hvor man spiller en stor og viktig rolle :-) mulighetene er mange som sykepleier, og man har et stort område man kan jobbe i, man må bare finne det som passer én best! Anonymous poster hash: f219c...4fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå